یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

استقلال در جست‌وجوی پورحیدری

  • کد خبر: ۵۳۸۶۲
  • ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
استقلال در جست‌وجوی پورحیدری
پست سرپرستی تیم استقلال در سال‌های اخیر به‌شدت حاشیه‌ساز بوده و از زمانی که پورحیدری از استقلال رفته هیچ یک از سرپرست‌های استقلال در این باشگاه حاشیه امنیت نداشته‌اند.

گروه ورزش| شهرآرا نیوز، حضور پرویز مظلومی در بین مردان فعال استقلال فصل بیستم این تصور را به وجود آورده که شاید او به دلیل سوابقی که در بخش فنی دارد و سال‌های متمادی به عنوان مربی و سرمربی در استقلال فعالیت کرده، در این حوزه نیز با مربیان استقلال همکاری و همفکری داشته باشد اما در دایره فنی استقلال هیچ مسئولیتی برای وی تعریف نشده و محمود فکری و صمد مرفاوی نیز هرگز در این حوزه مظلومی را به کار نگرفته‌اند. خود مظلومی نیز از ابتدای لیگ تاکنون هیچ‌گاه وارد حیطه کاری مربیان استقلال نشده و بیشتر کوشیده در همان دایره مسئولیت‌هایی که برای یک سرپرست تعریف شده حرکت کند.

 حال شاید پرویز در جریان بازی‌های استقلال به دلیل شرایط موجود لب خط هم دیده شود و گاهاً با بازیکنان صحبت‌هایی انجام دهد اما این قبیل تحرکات هرگز نشأت‌گرفته از تمایلات او برای دخالت در امور فنی نیست و اصولاً نیز فرامینی از این حیث از سوی او برای بازیکنان صادر نشده است کما اینکه چنین واکنش‌هایی از سوی همه نیمکت‌نشین‌های استقلال سر می‌زند و حتی مدیران رسانه‌ای تیم‌ها نیز به دلیل التهابات موجود لب خط هم می‌آیند.
 
پرویز مظلومی فصل پیش هم به دنبال جلب رضایت مدیران برای حضور در پست سرپرستی بود اما به دلایلی حضور او در این پست مهم میسر نشد. او اما در فصل جدید توانست اعتماد مدیران و کادرفنی را برای تصاحب این پست مهم که پیش‌تر در دست سعید رمضانی بود، جلب کند و صاحب یکی از مهم‌ترین پست‌ها روی نیمکت استقلال شود؛ مسئولیتی که به نظر می‌رسد آنقدر اهمیت و تأثیرگذاری یافته که نقدهای بسیاری به صاحبانش می‌شود که البته نتیجه این فشارها ایجاد حواشی بسیار برای استقلال بوده است.
 
فصل پیش انتخاب سعید رمضانی از همان ابتدا با واکنش‌هایی از سوی منتقدان همراه بود و بسیاری بر این باور بودند که او به دلیل نداشتن سابقه بازی در استقلال و تنها به دلیل برخورداری از یک نسبت فامیلی با ناصر حجازی نمی‌تواند گزینه مناسبی برای تصدی این پست باشد اما به هر حال داماد حجازی تا روزهای پایانی کار فرهاد مجیدی در استقلال بدون اینکه حاشیه‌ای ایجاد کند به کارش ادامه داد.
 
با این حال نظر عمومی این بود که استقلال فردی با کاراکتر منصور پورحیدری که توانایی مدیریت تیم در بحران‌ها را داشته باشد باید در چنین پستی قرار دهد و شاید به همین دلیل بود که مدیران استقلال سراغ فردی همچون مظلومی رفتند؛ گزینه‌ای که در برخی ویژگی‌ها بی‌شباهت با پورحیدری نیست. پرویز نیز همچون مرحوم منصور سال‌ها در استقلال مربیگری کرده و از فاکتور تجربه نشستن روی نیمکت استقلال و دانستن زبان بازیکنان برخوردار است اما انتخاب مظلومی نیز سبب نشده تا برخی حواشی که در سال‌های اخیر همواره پیرامون پست سرپرستی در استقلال وجود داشته فروکش کند و همچنان شاهد برخی ایرادگیری‌ها هستیم.
 
از یاد نمی‌بریم که پیش از انتخاب سعید رمضانی چه وضعیت اسفباری برای انتخاب سرپرست در استقلال به پا شد. در آن زمان که استقلال در مدیریت خود نیز تغییرات متعددی را تجربه می‌کرد گزینه‌ها یکی بعد از دیگری حذف شدند. زرینچه که در دوران مربیگری استراماچونی با استقلال همکاری می‌کرد از سمت خود کنار گذاشته شده بود و بعد از او در مقطع کوتاهی کار به دست ستار همدانی سپرده شد و حتی در اندک زمانی یکی از معاونان استقلال نیز وظایف مربوط به سرپرستی را در استقلال انجام می‌داد تا اینکه سرانجام سکان این پست در فصل جدید به دست مظلومی سپرده شد.
پیش از این فعل و انفعالات نیز اصغر حاجیلو و نصرالله عبداللهی هم در مقاطعی این پست را تجربه کرده بودند اما برای هر یک از این گزینه‌ها معایبی مطرح شد. برای مثال درباره حاجیلو گفته می‌شد با مشکل زبان انگلیسی مواجه است یا نصرالله عبداللهی جنب و جوش مناسب برای ایفای نقش در این پست را ندارد. همه این انتقادها سبب شد تا استقلال در مسیر تغییرات پی‌درپی در این پست قرار بگیرد و به نوعی در پی گمشده خود در این پست باشد که هنوز هم این انتقادها فروکش نکرده و حتی در مواجهه با مظلومی که در برخی ویژگی‌ها بی‌شباهت با پورحیدری نیست نیز نقدهایی مطرح می‌شود تا این جایگاه به یک هیولای بزرگ در استقلال تبدیل شود.
 
به هر حال تحلیل‌های نادرست و نتیجه‌گیری غلط درباره آنچه در باطن مظلومی برای ایفای نقش در پست سرپرستی می‌گذرد ممکن است در آینده او را هم تحت‌الشعاع این انتقادها قرار داده و تصمیم‌گیران باشگاه استقلال را به سمت تغییر دوباره در این پست سوق دهد اما واقعیت این است که مظلومی دیگر تمایلی برای مربیگری در استقلال ندارد و او حتی در برخی محافل خصوصی خود نیز به این نکته تأکید کرده که اگر استقلال در فصل بیستم نتایج مطلوبی هم نگیرد و احتمالاً تغییراتی ایجاد شود او هرگز مربیگری نخواهد کرد.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->