کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد
سرخط خبرها

مروری بر واکنش‌ها به خرید و شفاف‌سازی دسترسی به واکسن کووید ۱۹

  • کد خبر: ۵۳۹۱۹
  • ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
مروری بر واکنش‌ها به خرید و شفاف‌سازی دسترسی به واکسن کووید ۱۹
این روز‌ها تب خریدن یا نخریدن واکسن خارجی کرونا و نحوه توزیع آن در کشور، محل بحث و مناقشه گروه‌های سیاسی شده است و از هر گوشه‌ای، اخبار متفاوتی از خرید واکسن کرونا منتشر می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز - این روز‌ها تب خریدن یا نخریدن واکسن خارجی کرونا و نحوه توزیع آن در کشور، محل بحث و مناقشه گروه‌های سیاسی شده است و از هر گوشه‌ای، اخبار متفاوتی از خرید واکسن کرونا منتشر می‌شود. در آخرین مورد هم کریم همتی، رئیس سازمان هلال‌احمر ایران، در صداوسیما اعلام کرد که این سازمان قصد خرید واکسن کرونای چینی را دارد. او در پاسخ به سؤالی درباره ایمنی این واکسن‌ها گفت: «کار چینی‌ها در این زمینه مشکل خاصی ندارد.»
 
همچنین سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، نایب‌رئیس اول مجلس، در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شد درباره خرید واکسن خارجی گفت: «درباره واکسن خارجی باید به سؤالات مطرح در افکار عمومی پاسخ‌های مستدل و علمی داده شود و نباید جامعه مردد بماند.»
 
حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه ما در نقل و انتقال یا نگهداری واکسن هیچ مشکلی نداریم، تصریح کرد: «در خرید البته مشکل داریم، اما روزانه و مورد‌به‌مورد از این تحریم‌ها عبور می‌کنیم و این کار را تاکنون هم انجام داده‌ایم و بعد از این هم انجام می‌دهیم. حالا کاری هم به این نداریم که اف‌ای‌تی‌اف تأثیری بر خرید واکسن دارد؛ نمی‌خواهم الان وارد این موضوع شوم.»

شفاف‌سازی دسترسی به واکسن کرونا

یکی از آزمون‌های مهمی که اکنون پیش روی دولت و حاکمیت وجود دارد، شفاف‌ساختن دسترسی به واکسن کروناست. دراین‌باره محمد فاضلی، جامعه‌شناس، در صفحه اینستاگرامی‌اش نوشت: «۱۹‌میلیون دُز واکسن خریداری شده است. مردم ایران حق دارند به‌دقت بدانند که واکسن به چه کسانی تزریق می‌شود، هر استان، شهرستان، مرکز درمانی و ... چند دُز واکسن دریافت کرده و واکسن به چه کسانی تزریق شده است.»
 
او در ادامه به راهکار این پیشنهادش اشاره می‌کند که با راه‌انداختن سامانه‌ای، همه اطلاعات مربوط‌به واکسن کرونا ارائه و به مردم نشان داده شود که واکسن طبق پروتکل مشخص، بدون تبعیض و به شیوه‌ای تزریق می‌شود که اثربخش‌ترین روش برای مقابله با بیماری است.

همچنین اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، در مراسم اختتامیه جشنواره ملی «زن و علم» با تأکید بر اینکه اگر بتوانیم یک روز زودتر از هر جای دنیا واکسن معتبر و مؤثر تأمین و وارد کنیم، یک لحظه هم درنگ نخواهیم کرد، گفت: «مردم مطمئن باشند که وزارت بهداشت دستورالعمل‌های شفافی تدوین و اعلام خواهد کرد و احدی خارج از آن دستورالعمل‌ها نمی‌تواند به واکسن دسترسی پیدا کند. هیچ مقام دولتی و خانواده مقام دولتی حق ندارد خارج از آن دستورالعمل‌ها به واکسن دسترسی پیدا کند و همه مردم مشابه هم به واکسن دسترسی پیدا خواهند کرد.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->