کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

نگاهی به رقابت برنامه‌های شبکه نمایش‌خانگی و صداوسیما برای فصل زمستان

  • کد خبر: ۵۴۵۴۷
  • ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
نگاهی به رقابت برنامه‌های شبکه نمایش‌خانگی و صداوسیما برای فصل زمستان
با فرا رسیدن فصل زمستان، رسانه ملی و شبکه نمایش‌خانگی فهرست برنامه‌هایشان را به‌روزرسانی کردند تا مخاطبان بیشتری را در شب‌های سرد این فصل با خود همراه کنند. در این نوشتار نگاهی داریم به مهم‌ترین برنامه‌های تلویزیون و شبکه نمایش‌خانگی که قرار است در فصل زمستان در دسترس مخاطبان قرار گیرند.
شکیبا افخمی‌راد | شهرآرانیوز - با فرا رسیدن فصل زمستان، رسانه ملی و شبکه نمایش‌خانگی فهرست برنامه‌هایشان را به‌روزرسانی کردند تا مخاطبان بیشتری را در شب‌های سرد این فصل با خود همراه کنند. تلویزیون برنامه‌های پرمخاطبش را آماده پخش دارد. برنامه‌هایی که بعد از وقفه‌ای چند ماهه به دلیل شیوع کرونا روانه آنتن می‌شوند. این رسانه همچنین قرار است در آخرین فصل سال با چندین سریال جدید مهمان خانه‌های مخاطبانش باشد. البته در این بخش رقیب قَدَری، چون شبکه نمایش‌خانگی در کنار صداوسیما قرار گرفته است. رقیبی که بعد چندماه دوباره دست پر آمده است و چند سریال جدید را می‌خواهد توزیع کند.
 
سریال‌هایی که بیش از مجموعه‌های تلویزیون از حضور بازیگران چهره بهره برده‌اند. همین موضوع نیز می‌تواند برگ برنده آن‌ها در جذب مخاطب بیشتر باشد. البته در دسترس بودن برنامه‌های صداوسیما برای بیشتر افراد هم ویژگی مثبت این رسانه در مقابل شبکه نمایش‌خانگی محسوب می‌شود. ویژگی‌ای که همچنان رقابت را میان این دو داغ نگه می‌دارد. در این نوشتار نگاهی داریم به مهم‌ترین برنامه‌های تلویزیون و شبکه نمایش‌خانگی که قرار است در این فصل در دسترس مخاطبان قرار گیرند.
 

رقابت بر سرِ مخاطب
« با خانمان»

۲ سریال جدید برای زمستان

تلویزیون از ابتدای امسال سریال‌های زیادی را روی آنتن برده است که محبوب‌ترین آن‌ها «پایتخت ۶» و «نون خ ۲» بوده است. این دو هم گرچه مخاطبان بسیاری را با خود همراه کردند، اما پایان‌بندی نیمه‌تمامشان باعث نارضایتی مردم شد. دیگر مجموعه‌های امسال این رسانه هم چنگی به دل نزد حتی سریال «صفر بیست ویک» به کارگردانی جواد رضویان و سیامک انصاری که بسیاری منتظر پخشش بودند نتوانست موفقیت چندانی داشته باشد. حال تلویزیون شانسش برای جذب مخاطب را با سریال‌های زمستانی‌اش امتحان می‌کند.
 
رقابت بر سرِ مخاطب
«روزهای ابدی»

یکی از مجموعه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام سریال «روز‌های ابدی» با نام قبلی «نفوذ» به کارگردانی جواد شمقدری، سینماگر مشهدی است. سریالی که چند سالی می‌شود در پروسه نگارش و تولید قرار دارد. شمقدری در سریال خود تاریخ انقلاب را از بهمن ۵۷ تا آبان ۵۸ در ۴۴ قسمت و با حضور بازیگرانی، چون حمید گودرزی، احمد نجفی، کیمیا اکرمی و شهره لرستانی به تصویر کشیده است. پخش «روز‌های ابدی» از روز دوشنبه ۸ دی در شبکه یک آغاز شده و تا بهمن و ایام دهه فجر ادامه خواهد داشت.

تلویزیون یک مجموعه طنز را هم در فصل زمستان روی آنتن خواهد برد، مجموعه‌ای به نام «باخانمان» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد که تولیدش اواخر تابستان امسال در شمال تهران آغاز شد. برزو نیک‌نژاد ساخت سریال‌های پرطرف‌داری، چون «دردسر‌های عظیم» و «ساخت ایران ۲» و فیلم‌های سینمایی «دوزیست»، «لونه زنبور» و «زاپاس» را در کارنامه دارد. با توجه به سابقه موفق او در ساخت آثار پرمخاطب می‌توان منتظر سریالی بود که نظر مخاطبان را جلب کند، به‌ویژه که این کارگردان از حضور بازیگرانی، چون حسن پورشیرازی، شهره لرستانی، افسانه بایگان و آتیلا پسیانی بهره گرفته است.
 
پخش سریال «بیگانه‌ای با من است» به کارگردانی احمد امینی هم که مدتی است روی آنتن شبکه دو رفته، تا اواخر بهمن ادامه خواهد داشت. داستان «بیگانه‌ای با من است» به نویسندگی فروغ فروهیده درباره نسا دختری از طبقه پایین جامعه است که با جعل هویت خود عروس یک خانواده متمول می‌شود. این جابه‌جایی که با فریب یک خانواده متدین همراه است، داستان پر فراز و نشیب این سریال را رقم می‌زند. از بازیگران این سریال هم می‌توان به شبنم قلی‌خانی، پژمان بازغی، پوراندخت مهیمن و مهران رجبی اشاره کرد.



آمادگی شبکه نمایش‌خانگی برای رقابت

شبکه نمایش‌خانگی که مدتی بود تنها سریال «آقازاده» را در فهرست برنامه‌هایش داشت، در زمستان این فهرست را سر و سامان داده و دست پر به رقابت با سریال‌های تلویزیونی خواهد پرداخت. این رسانه پخش سریال «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی را آغاز کرده است. سریالی که در ماه‌های گذشته جنجال‌های زیادی برای پخشش ایجاد شده بود، اما درنهایت این مشکلات رفع و چهارشنبه هفته گذشته توزیع شد.
 
 
رقابت بر سرِ مخاطب
«قورباغه»
 
همین جنجال‌ها درکنار حضور بازیگران مطرح سینما، چون نوید محمدزاده، صابر ابر و سحر دولتشاهی باعث شده بسیاری کنجکاو دیدن «قورباغه» باشند به طوری که قسمت اول این مجموعه به رکورد ۴۰ میلیون دقیقه تماشا در ۴۸ ساعت رسید. درکنار این مجموعه سریال «ملکه گدایان» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده هم به زودی منتشر خواهد شد. حسین سهیلی‌زاده پیش از این سریال «مانکن» را برای شبکه نمایش‌خانگی ساخته بود. او در «ملکه گدایان» با بازیگرانی، چون باران کوثری، فرزاد فرزین، رویا نونهالی، پانته‌آ بهرام و محمدرضا غفاری همکاری کرده است. سریال «گیسو» به کارگردانی منوچهر هادی که فصل دوم سریال «عاشقانه» محسوب می‌شود نیز آخرین مراحل تولیدش را پشت سر می‌گذارد و احتمالا در همین زمستان روانه شبکه نمایش‌خانگی خواهد شد.
 
 
نگاهی به برنامه‌های شبکه نمایش‌خانگی و صداوسیما برای فصل زمستان
«ملکه گدایان»

از دیگر مجموعه‌هایی که پیش‌بینی می‌شود پیش از آغاز سال جدید توزیع شوند می‌توان به سریال «خوب، بد، جلف: رادیواکتیو» به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی و «سیاوش» ساخته سروش محمدزاده از سینماگران مشهدی اشاره کرد. با نگاهی به اسامی بازیگران و فیلم‌سازان می‌توان گفت شبکه نمایش‌خانگی از تلویزیون جلوتر است. همچنین درکنار این سریال‌ها اکران فیلم‌های سینمایی نیز در رسانه‌های مجازی برقرار است و هم‌اکنون سه فیلم «ناگهان درخت»، «جمشیدیه» و «مردن در آب مطهر» به صورت آنلاین اکران شده‌اند.


پرطرف‌دار‌های تلویزیون در رقابت با همرفیق و مافیا

برگ برنده تلویزیون بیشتر از آنکه سریال‌های جدیدش باشد پخش برنامه‌های ترکیبی است که در این سال‌ها همیشه پرطرف‌دار بوده‌اند. برنامه «دورهمی» که پخشش متوقف شده بود دوباره از شب یلدا مهمان خانه‌های مردم شده است. چالش بزرگ این برنامه تکراری شدن مهمان‌هایش است. باید دید در بیست قسمتی که از فصل چهار این برنامه باقی مانده مهران مدیری چگونه این چالش را مدیریت می‌کند و می‌تواند مخاطبان را با خود همراه کند. مدیری همچنین وعده ساخت فصل پنجم «دورهمی» را برای صد قسمت داده است. فصلی که به گفته او متفاوت از سایر برنامه‌هایی که مخاطبان تا به حال دیده‌اند خواهد بود. «دورهمی» روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.
 
 
رقابت بر سرِ مخاطب
 
«همرفیق»
 
«عصر جدید» یکی دیگر از برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون است که پخشش به دلیل کرونا متوقف شد. حال باتوجه به شرایط پیش آمده احسان علیخانی ویژه‌برنامه «هشتگ عصرجدید» را با محوریت کرونا روانه آنتن شبکه سه کرده است. ویژه‌برنامه‌ای بدون حضور شرکت‌کنندگان که شنبه و یکشنبه هر هفته پخش خواهد شد. علیخانی پیش از این نیز وعده داده بود که در صورت بهبود شرایط ضبط برنامه اصلی از دی آغاز شود. رامبد جوان هم بعد از مدت‌های دوری قرار است از بهمن با «خندوانه» و با برگزاری فصل سوم مسابقه بزرگ «خنداننده‌شو» به تلویزیون بازگردد.
 
برنامه «رادیو هفت» هم بعد از ۶ سال اکنون به قاب تلویزیون برگشته است. این برنامه نیز به دلیل شیوع کرونا تغییراتی در شکل و شمایل خود داده است مانند تصویربرداری آیتم‌ها از منازل مجریان و هنرمندان، اما همچنان مثل گذشته با شعر و قصه و موسیقی در خدمت مخاطبانش است. به گفته منصور ضابطیان، شاهین شرافتی، اسماعیل باستانی، رشید کاکاوند و محمد بحرانی از جمله کسانی هستند که پیش از این با «رادیو هفت» همکاری داشته‌اند و باز هم در برنامه حضور دارند.
 
درکنار این برنامه‌های تکراری برنامه‌های ترکیب جدیدی، چون «پنجره باز» با اجرای آرش ظلی‌پور از شبکه سلامت و برنامه «شوخی شوخی» به کارگردانی محمد لقمانیان از شبکه سه نیز در فصل زمستان پخش خواهند شد. به این ترتیب به نظر می‌رسد دست صداوسیما در این بخش پرتر از شبکه نمایش‌خانگی باشد. مهم‌ترین برنامه گفت‌وگومحور شبکه نمایش‌خانگی برنامه «همرفیق» با اجرای شهاب حسینی است که به واسطه حضور مهمانان معروفی، چون نوید محمدزاده، هوتن شکیبا و پژمان جمشیدی در قسمت‌های اولیه خود توانسته نظر مخاطبان را جلب کند.
 
همچنین رئالیتی‌شو «شب‌های مافیا» به کارگردانی سعید ابوطالب دیگر برنامه متفاوت شبکه نمایش‌خانگی برای فصل زمستان است. هرچند صداوسیما در یکی از برنامه‌های خبری خود ایراداتی از «شب‌های مافیا» گرفته بود، اما این مجموعه با آغاز پخشش موفق شد در هفته اول رکورد تماشای مجموعه‌های شبکه نمایش خانگی از جمله سریال‌هایی، چون «هم‌گناه»، «دل»، «هیولا» و «مانکن» را بشکند و بیشترین مخاطب را برای قسمت اول خود جذب کند. حال باید دید فصل سوم این مجموعه که از همین هفته پخشش آغاز شده می‌تواند موفق عمل کند یا نه.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->