وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
سرخط خبرها

فردا، عصر سلیمانی است

  • کد خبر: ۵۴۵۷۴
  • ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
فردا، عصر سلیمانی است
غلامرضا بنی‌اسدی - روزنامه‌نگار
برخی افراد به عظمتی وجودی می‌رسند که خالی جایشان را هیچ‌چیز و هیچ‌کس پر نمی‌کند. این تعریف را در باره فق‌ها بسیار شنیده‌ایم. من آنچه درباره مجتهدان تحریر شده است وام می‌گیرم تا بگویم بزرگ مجاهدان هم شأنی چنین دارند در عرصه خویش؛ لذا به‌صراحت می‌گویم قاسم سلیمانی یگانه بود. اینکه گفتیم آمریکا در چه فکری است و ایران را پر از سلیمانی خواندیم، یک شعار است که به کار تبلیغات می‌آید و جنگ روانی با دشمنی که با زدن سلیمانی و همراهانش می‌خواست یک جبهه روانی به گستره جبهه مقاومت به رویمان باز کند. پاتکی سنجیده بود در برابر تکی ناجوانمردانه.
 
شوربرانگیز و هیجان آفرین. البته یک نگاه را هم نمایندگی می‌کند این شعار که ما راهمان راه سلیمانی است. می‌تواند به یک راهبرد هم تبدیل شود این نگاه که ما هرکداممان بکوشیم به اندازه سعه وجودی‌مان، سلیمانی شویم. یعنی سلوک او، رفتار او، ایثار او، عشق او، ایمان او، نگاه ملی او، کنش انقلابی او، مردم دوستی او و ... را به سان سرمشقی موفق، به تعلیم و تکرار بنشینیم به گونه‌ای که هرروز بیش از دیروز به او شبیه شویم. بله، سلیمانی یگانه بود. نادره بود. نمی‌شود که ایران پر از سلیمانی باشد همان‌طور که سپاه مولا علی هم نتوانست بیش از یک مالک و عمار داشته باشد.
 
استثنا‌ها را نمی‌توان در قالب قاعده مورد مطالعه و تحلیل قرار داد، اما می‌توان و باید از استثنا‌ها الگو گرفت. این هم درس قرآن و رسم ایمانی ماست و لکم فی رسول‌ا... أسوة حسنه. قرار نیست جامعه پر از پیامبر باشد بلکه باید پر شود از زیستن به سبک پیامبر و رفتار به اخلاق نبوی. باری، ایران پر از سلیمانی نیست، اما خالی از او هم نمی‌باشد چنان‌که پر از بهشتی و رجایی و ... نشد، اما خالی هم نماند از آنان. مهم هم همین است که اقبال به سلیمانی شدن در فرزندان این دیار باشد. مهم این است که «سی‌مرغ» به پرواز درآیند هرچند در آخر «سیمرغ» به قاف می‌رسد، اما جهت پرواز همه مرغان قاف است، و هرکس به وسع خویش به این مقصد نزدیک می‌شود و در پرتو انوار مقصد مقدس قرار می‌گیرد.
 
همین نگاه است که دشمن‌شکن می‌شود. همین انتخاب راه است که بیراهه‌ها را به رغم خواست و طراحی و تشویق دشمن، خالی می‌گذارد. همین رفتار است که سنگر‌ها را چنان پر می‌کند که منفذ‌ها بسته شود. این نگاه راهبردی است که برد مکتب سلیمانی را تا اقصای علم می‌رساند و به نامیرایی این مرام می‌رسد، اینکه در همان روز‌های شهادت سردار از قلم‌های گوناگون خواندیم و از بیان‌های مختلف شنیدیم که دشمن از این به بعد با سلیمانی‌ای طرف است که نه پهپاد که همه توان تسلیحاتی و اتمی دشمن هم نمی‌تواند او را زمین‌گیر کند. اگر آن سردارسلیمانی را کشتند، این «شهید سلیمانی» آنان را خواهد شکست.

در این تردیدی نیست. هرچه کنند نمی‌توانند از پس شهید سلیمانی برآیند. او در نامیرایی خویش به نص قرآن، راه را برای ما باز می‌کند، برای همه کسانی که می‌خواهند در راه احقاق حق انسانیت قدم بردارند. فرقی نمی‌کند در کجای دنیا و با چه زبان و نژادی. همین که به دنبال حق باشند، راه را به روی خود باز خواهند دید. از راهبندان استکبار و صهیونیزم هم کاری ساخته نیست. این را یقین داشته باشیم که فردا إن‌شاءا... عصر سلیمانی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->