اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

بهداشت و دستورالعمل‌های بهداشتی نباید فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی را مختل کند

  • کد خبر: ۵۴۶۰۳
  • ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
بهداشت و دستورالعمل‌های بهداشتی نباید فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی را مختل کند
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان ضرر محدودیت‌های بیش از حد فرهنگی و مذهبی بیان کرد: یکی از نکات حائز اهمیت این است که این محدودیت‌های شدید ایجاد شده چقدر می‌تواند برای ما سودمند یا ضرر رسان باشد. بهداشت و دستور العمل‌های بهداشتی باید رعایت بشود، اما اینکه این محدودیت‌ها چقدر همراه ما باشد و فعالیت‌های ما را مختل کند بسیار مهم است.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله سید احمد علم الهدی، در دیدار با مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان رضوی اظهار داشت: ما تجربه‌ای که در نظام اسلامی و انقلاب داریم آن است که آنجایی که مردم به میدان آمدند ما پیشرفت کردیم و رو به جلو رفتیم. همانند بیماری کرونا که بازهم شاهد همکاری مردم بودیم که در کنار کادر درمان تلاش کردند. مقام معظم رهبری فرمودند که برای مقابله با این ویروس قرارگاه ایجاد کنید که طرح مسجد سنگر سلامت یکی از طرح‌هایی بود که شاهد همکاری مردم و جهادگران و بسیج بود. این طرح از سه بعد کارآمد شد: «۱. فرماندهی بسیار قاطع و منسجم سپاه بود»، «۲. مردمی بودن این طرح» و «۳. همدلی نهاد ها».

 

وی ضمن تاکید بر حضور همیشه مردم در صحنه افزود: خداروشکر همکاری‌های بسیار زیادی از جانب مردم صورت گرفت. در قرارگاهی که مقام معظم رهبری دستور دادند مردم وارد میدان عمل شدند و در کنار مدافعان سلامت ایستادگی کردند. خوشبختانه در استان خراسان رضوی هم به لطف امام رضا علیه السلام کار به خوبی پیش می‌رود و بسیج دانشگاه علوم پزشکی در کنار دیگر دستگاه درصدد رفع مشکلات ناشی از بیماری بر آمدند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان ضرر محدودیت‌های بیش از حد فرهنگی و مذهبی بیان کرد: یکی از نکات حائز اهمیت این است که این محدودیت‌های شدید ایجاد شده چقدر می‌تواند برای ما سودمند یا ضرر رسان باشد. بهداشت و دستور العمل‌های بهداشتی باید رعایت بشود، اما اینکه این محدودیت‌ها چقدر همراه ما باشد و فعالیت‌های ما را مختل کند بسیار مهم است. این که قرار باشد در این چند وقتی که اطلاعی از ماندگاری ویروس کرونا در دسترس نیست بخواهد همه‌ی فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی ما تعطیل باشد دچار ضرر می‌شویم.

 

وی ادامه داد: نماز جمعه در دوران دفاع مقدس مردم را آماده می‌کرد و نکات ضروری آن روز را برای حفظ کشور بیان می‌کرد، اما این روز‌ها به خاطر محدودیت‌های ایجاد شده نماز جمعه تعطیل شده است که این تعطیلی ادامه دار، ضرر فرهنگی را متوجه ما خواهد کرد. اینکه فقط در محدودیت‌ها به کاهش فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی تاکید شود درست نیست، زیرا مردم به نظام اسلامی علاقه دارند و در تلاشتند تا برای اسلام کار کنند. اینکه همه‌ی محدودیت‌ها را به دین و کار‌های فرهنگی بکشانیم ضربه‌های جبران ناپذیری برای ما دارد.

 

امام جمعه مشهد مقدس، ضمن ابراز خرسندی از همکاری همه جانبه نهاد‌های استان خراسان رضوی مطرح نمود: خوشبختانه در استان خراسان رضوی همه‌ی دستگاه‌ها در همکاری باهم هستند و در تلاش اند مشکلات ناشی از این ویروس را حل کنند. انشاالله شما عزیزان پیگیر باشید تا همراه مردم باشید و مشکلات مردم را بیشتر درک کنید. امیدوارم خداوند بر توفیقات شما بیفزاید.

منبع: خبرگزاری حوزه

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->