تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم جانشین دانیال اسماعیلی فر استارت زد وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم نعمتی و عبدی در شوک حضور گل‌محمدی قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی پخش زنده بازی آث‌میلان و اینتر در سری‌آ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها
پروژه ناقص تحویل شد!

پیست تخصصی دوومیدانی استاد صابری در آستانه افتتاح همچنان نیمه‌کاره است

  • کد خبر: ۵۴۶۲
  • ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۳
پیست تخصصی دوومیدانی استاد صابری در آستانه افتتاح همچنان نیمه‌کاره است
تنهاپیست تخصصی دوومیدانی استان که پیش‌تر اعلام می‌شد تا تابستان سال ۹۸ به بهره‌برداری خواهد رسید، حالا درحالی در آستانه افتتاح و واگذاری به اداره کل ورزش و جوانان قرار گرفته که قسمت‌های زیادی از این پیست همچنان نیمه‌کاره است.

نادر نوروزی -  خراسان رضوی جایگاه ویژه‌ای در دوومیدانی ایران در هر 2 بخش آقایان و بانوان دارد. چندی‌پیش هم حسن تفتیان، دونده خراسانی، اولین سهمیه المپیک2020 ورزش ایران را کسب کرد؛ اما مشکل دوندگان خراسانی در بحث زیرساخت، ماجرایی تازه نیست و درحالی‌که انتظار می‌رفت پیست استاد صابری مشکلات ورزشکاران این رشته را حل کند، اما در شرایط فعلی حداقل در بخش میدانی هیچ اتفاق ویژه‌ای برای دوومیدانی‌کاران خراسان رضوی نخواهد افتاد. بعد از ماه‌ها وعده‌وعید، پیست صابری در مجموعه کوثر قرار است این هفته افتتاح شود؛ اما ناقص که فلسفه ساخت این پیست برای استفاده همه رشته‌های دوومیدانی را کاملا زیرسؤال می‌برد.


دوومیدانی‌کاران همچنان در حسرت
با افتتاح نیمه‌کاره پیست استاد صابری به نظر می‌رسد اهالی دوومیدانی باید همچنان در حسرت داشتن یک مجموعه کامل و بی‌اشکال برای ورزش‌کردن باشند. سالن دوومیدانی باغبانباشی، سالنی مجهز و خوب برای دونده‌های استان است؛ اما قابلیت استفاده در بخش میدانی و رشته‌های پرتابی در این سالن وجود ندارد و استادیوم تختی هم که از گذشته محل فعالیت این ورزشکاران بوده، همواره صحنه‌ای از درگیری و اختلاف میان فوتبالی‌ها و دوومیدانی‌کاران است که باعث شده است درنهایت دونده‌ها قید این ورزشگاه را هم بزنند. ورزشگاه امام‌رضا(ع) هم که همه امکانات موردنیاز را دارد، تاکنون هیچ دونده‌ای را به پیست راه نداده است تا همه امید‌ها به تکمیل و ساخت کامل پیست دوومیدانی استاد صابری باشد. پیست دوومیدانی صابری قرار است دارای تارتان استاندارد و چمن و محل استفاده رشته‌های پرتابی باشد و سکوی تماشاگران هم برای این پیست تعیبیه شده است؛ اما درحالی‌که این پیست همه شرایط لازم برای مسابقات ملی و بین‌المللی را دارد، حالا مثل اینکه اداره کل ورزش و جوانان این پیست را تمرینی در نظر گرفته و ضرب‌الاجلی برای تکمیل مراحل نیمه‌کاره ندارد.


یک‌ونیم‌میلیارد خرج افتتاح کامل
رئیس هیئت دوومیدانی خراسان رضوی درباره آماده‌سازی پیست صابری گفت: در هفته جاری این پیست ازسوی پیمانکار تحویل اداره کل ورزش و جوانان می‌شود و ورزشکاران می‌توانند آماده استفاده از این پیست شوند؛ اما بخش‌هایی از این پروژه نیمه‌کاره مانده که بنا شده است به‌تدریج با همکاری اداره کل و وزارت ورزش و جوانان برای تکمیل آن اقدامات لازم انجام شود. امیرعلی سعادتمند افزود: درحال‌حاضر قوس‌های هر 2 سمت پیست، فاقد تارتان است که هزینه‌ای یک‌میلیاردی خواهد داشت و اگر تکمیل نشود، این پیست فقط در چند ماده قابلیت استفاده دارد و رشته‌های میدانی و پرتابی با مشکل مواجه می‌شوند.
وی ادامه داد: برای تمرین و آماده‌سازی ورزشکارانمان حساب ویژه‌ای برای پیست صابری باز کرده‌ایم؛ اما افتتاح نصفه‌نیمه این پیست کمی شرایط را برای ما سخت می‌کند. مدیرکل ورزش و جوانان، تلاش زیادی برای افتتاح این پیست انجام دادند؛ اما برای رفع نواقص و تکمیل آن باید رایزنی‌های لازم برای جذب منابع با فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان انجام شود. رئیس هیئت دوومیدانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در بخش میدانی، پرش و پرتابی در خراسان رضوی زیرساخت چندانی نداریم و این پیست تنهاامید ورزشکاران این رشته بود تا بتوانند در شرایطی بهتر تمرینات خود را ادامه دهند. درحال‌حاضر هم ما یکی از استان‌های برتر کشور در قهرمان‌پروری هستیم؛ اما این پیست تأثیر بسیار زیادی در ارتقای سطح دوومیدانی‌کاران استان خواهد داشت.


پیست تحویل موقت داده شده
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی درباره تحویل موقت پیست صابری گفت: تحویل موقت به این معناست که پیست ازسوی پیمانکار تحویل اداره کل شده است و ما طی مراحل قانونی تحویل هیئت می‌دهیم و در طول این مدت اگر ایرادی در ساختار زمین و پیست ازجمله باد‌کردن و کنده‌شدن مشاهده شد، پیمانکار بر اساس تعهدی که دارد، این مشکلات را رفع خواهد کرد و تحویل قطعی خواهد شد. امیر زارعی افزود: بخشی از قسمت‌های مجموعه، چمن هم نشده است و دلیل آن هم این است که قسمت‌های چمن برای رشته‌های پرتابی، و 100متر هم برای دوهای سرعت تجهیز شده است و قسمت‌های قوسی هم احتمال اینکه وسایل و تجهیزات دو‌ومیدانی ازجمله فنس‌کشی برای رشته‌های پرتاب چکش در نظر بگیرند، تارتان نشده است. برای تکمیل و تارتان‌کردن همین قوس‌ها بودجه‌ای بالغ‌بر یک‌ونیم‌میلیارد تومان هزینه لازم است که با توجه به وضعیت اقتصادی ضرورت تارتان‌شدن احساس نمی‌شود. وی ادامه داد: این پیست تمرینی است و قسمت‌های اصلی که نیاز به تارتان‌شدن و برای استفاده ضروری بوده، تکمیل و تحویل موقت شده است و بنا نیستبرای این منطقه که می‌توان با چمن‌سازی و فنس‌کشی برای برگزاری رقابت‌های پرتاب چکش استفاده کرد، درحال‌حاضر هزینه کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->