واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

نگاهی به کتاب من و آدولف هیتلر (زندگی عاشقانه پیشوا)

  • کد خبر: ۵۴۶۸۳
  • ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
نگاهی به کتاب من و آدولف هیتلر (زندگی عاشقانه پیشوا)
به‌تازگی کتابی با عنوان «من و آدولف هیتلر (زندگی عاشقانه پیشوا)» اثر ‏ «هایکه ب. ‏ گورتماکر» را انتشارات منوچهری منتشر کرده است. نویسنده در این کتاب سیر آشنایی براون و هیتلر و فراز و فرود روابط آن‌ها تا پایان جنگ جهانی دوم و همچنین ارتباط براون با افراد نزدیک به پیشوای آلمان نازی را مورد بررسی قرار داده است.
محسن موسوی زاده | شهرآرانیوز - «از آنجایی که در طول سال‌های کشمکش جنگی، ازدواج را مناسب این دوران نمی‌دیدم، اکنون تصمیم گرفته‌ام قبل از پایان مسئولیت زمینی‌ام، زنی را که بعد از سال‌ها دوستی وفادارانه‌اش و با اراده قلبی‌اش به شهر محصور برلین آمد تا خود را در سرنوشت من شریک کند، به عنوان همسر خود برگزینم. امیدوارم او نیز به‌عنوان همسر مرا در این مرگ همراهی کند.»

این‌ها بخشی از وصیت‌نامه آدولف هیتلر اندکی قبل از خودکشی‌اش است. وصیتی که او در آن به ازدواجش با «اوا براون» در دو روز قبل از مرگش اشاره می‌کند. دختری که اولین بار در اکتبر ۱۹۲۹ او را در عکاسی «هاینریش هافمن»، عکاس حزب نازی ملاقات کرد و با اینکه ۲۳ سال از براون بزرگ‌تر بود به‌مرور ارتباط خود را با او بیشتر کرد به‌طوری‌که در نهایت هر دو در روز‌های آخر جنگ جهانی دوم در کنار هم خودکشی کردند. تاکنون کتاب‌های مختلفی درباره اوا براون و ارتباط او با هیتلر منتشرشده و در هر یک سعی شده تا زاویه جدیدی از ارتباط این دو مورد بررسی قرار بگیرد.

به‌تازگی کتابی با عنوان «من و آدولف هیتلر (زندگی عاشقانه پیشوا)» اثر ‏ «هایکه ب. ‏ گورتماکر» را انتشارات منوچهری منتشر کرده است.

نویسنده در این کتاب سیر آشنایی براون و هیتلر و فراز و فرود روابط آن‌ها تا پایان جنگ جهانی دوم و همچنین ارتباط براون با افراد نزدیک به پیشوای آلمان نازی را مورد بررسی قرار داده است. همچنین نویسنده در این کتاب پرسش‌هایی مانند اینکه براون از جنایت‌های نازی‌ها اطلاع داشته و آیا او از اقدامات آن‌ها حمایت می‌کرده را نیز موردتوجه قرار داده است. براون متولد ۶ فوریه ۱۹۱۲ است. والدین او در سال ۱۹۱۹ بعد از ۱۱ سال زندگی مشترک از هم جدا می‌شوند، اما در سال ۱۹۲۲ دوباره با هم ازدواج می‌کنند.
 
خانواده او با وجود مشکلات اقتصادی آلمان که بعد از جنگ جهانی دچار آن شده بود، شرایط ادامه تحصیل را برای او فراهم می‌کنند. اوا در شهر «ماریانهو» در رشته کتابداری تحصیل کرده و موفق به گرفتن مدرک می‌شود. او در سال ۱۹۲۹ به مونیخ پیش والدین خود برگشته و بعد از خواندن یک آگهی در روزنامه در عکاس‌خانه هافمن مشغول به کار می‌شود.
به روایت نویسنده در سال ۱۹۳۲ هیتلر هنگامی‌که اوا براون ۲۰ سال داشت از او خواست که به‌عنوان همسر غیررسمی‌اش باهم زندگی کنند.
 
هرچند برخی عنوان کرده‌اند که پدر اوا مخالف این کار بوده، اما شواهد تاریخی نشان می‌دهد که خانواده اوا از ارتباط دخترشان با هیتلر برای رشد و ارتقای اجتماعی در آلمان نازی استفاده زیادی کرده‌اند. اوا در طول ارتباطش با هیتلر دو بار اقدام به خودکشی کرد که علت آن‌ها کم‌توجهی رهبر آلمان نازی به او بوده است. هیتلر پس از به قدرت رسیدن هرگز اوا براون را در امور دولتی و سیاست دخالت نمی‌داد و به‌ندرت در مراسم او را به همراه خود می‌برد و عملاً اوا در سایه هیتلر زندگی می‌کرد. به گفته اطرافیان هیتلر، او برنامه داشت که پس از پایان جنگ، از سیاست کناره بگیرد و در کنار اوا براون زندگی آرامی را شروع کند. علاقه هیتلر به اوا براون بعد از سوءقصد به او در ۲۲ نوامبر ۱۹۴۴ بسیار بیشتر می‌شود.
 
پس از نجات هیتلر از این حادثه، اوا در نامه‌ای که به او نوشت بر وفاداری همیشگی‌اش به او تأکید کرد. ظاهراً در هفته‌های منتهی به پایان جنگ این دو تصمیم می‌گیرند تا به‌طور هم‌زمان خودکشی کنند تا از سوی متفقین اسیر نشوند، از همین‌رو زمانی که در روز‌های اول آوریل اوا وارد برلین می‌شود، برخی از اطرافیان هیتلر از او به عنوان پیام‌رسان مرگ یاد می‌کنند. نویسنده به نقل «شیغاک» از کارگزاران هیتلر بیان کرده زمانی که او از اوا درخواست کرده تا برای زنده ماندن پنهان شود، او این درخواست را رد کرده و گفته ترجیح می‌دهد که با هیتلر بمیرد. در این کتاب فصلی با عنوان «زنان در سوسیالیسم ملی» نقش زنان در آلمان نازی مورد توجه قرارگرفته است.

به روایت نویسنده «مادگدا گوبلز» همسر وزیر تبلیغات هیتلر به دلیل اینکه او همسر رسمی نداشته است در مجامع رسمی او را به‌عنوان بانوی اول رایش همراهی می‌کرده است.
 
 
نگاهی به کتاب من و آدولف هیتلر (زندگی عاشقانه پیشوا)
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->