نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است
سرخط خبرها

اولویت‌های تزریق واکسن کرونا در ایران چه کسانی هستند؟

  • کد خبر: ۵۴۶۹۹
  • ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
اولویت‌های تزریق واکسن کرونا در ایران چه کسانی هستند؟
معاون بهداشت وزیر بهداشت در نشست خبری امروز (یکشنبه ۱۴ دی) گفت: تقریبا اکثر کشور‌ها اولویت‌های مشترکی برای تزریق واکسن دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا رییسی امروز در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

 

معاون بهداشت وزیر بهداشت درخصوص اولویت‌های تزریق واکسن کرونا اظهار کرد: اولویت‌های تزریق واکسن آماده شده و روز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا هم مطرح می‌شود. تقریبا اکثر کشورها اولویت‌های مشترکی برای تزریق واکسن دارند. به طور کلی، افراد در معرض آسیب شامل کادر بهداشت و درمان که در آی سی یو کار می‌کنند، سالمندان یا سالمندانی که در خانه سالمندان زندگی می‌کنند و کسانی که بالای ۷۵ سال هستند و تنها زندگی می‌کنند، افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند یا دچار سرطان هستند یا چندین بیماری زمینه‌ای دارند، جزو اولویت‌ها قرار دارند. برای این موضوع چهار فاز تعیین شده که بر اساس تعداد واکسنی که به دست ما می‌رسد، برنامه ریزی می‌شود. این بستگی دارد که چه تعداد واکسن به دست ما برسد. این اولویت‌ها باید به صورت شفاف در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد تا همه اطلاع داشته باشند. احتمالا تا هفته آینده در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

 

تصور ایمنی جمعی اخلاقی نیست

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: تصور ایمنی جمعی با ابتلا به کرونا را به هیچ عنوان اخلاقی نمی‌دانیم و آن را تایید نمی‌کنیم. این‌که بگوییم همه به ویروس مبتلا شوند و بگوییم ایمنی ایجاد شده، غیر اخلاقی است و به دنبال چنین سیاستی نیستیم. فرض کنید می‌خواهیم به گروه اولویت داری واکسن بزنیم و این فرد در دو ماه گذشته به بیماری مبتلا شده باشد، این فرد از اولویت واکسن خارج می‌شود، زیرا ایمنی بدن خود این فرد فعلا وجود دارد.

 

به ۴۲ میلیون دوز واکسن کرونا برای ۲۱ میلیون نفر نیاز داریم

وی اظهار کرد: زمانی که می‌گوییم سالمند، اگر مبنا را بالای ۶۰ سال بگذاریم، حدود هشت میلیون نفر بالای ۶۰ سال داریم. حدود یک میلیون نفر کادر بهداشت و درمان داریم. برخی افراد نیز کار پر ریسک دارند. فرض کنید کسانی که در بهشت زهرا(س) کار می‌کنند و با اجساد سر و کار دارند و غسل می‌دهند، این افراد هم جزو اولویت‌های تزریق واکسن قرار دارند. بیماران سرطانی، جانبازان و به طور مثال جانبازان تنفسی، جزو اولویت‌ها هستند. جمع این افراد ممکن است به ۱۰ میلیون نفر برسد.

 

رییسی افزود: از معلم‌ها تا نیروی انتظامی و مراکز جمعی مثل زندان‌ها و مکان‌های پرتراکم نیز جزو اولویت‌ها هستند. به طور کلی می‌توان گفت حداقل ۲۱ میلیون نفر در کشور باید واکسن بزنند که اگر در دو ضرب کنیم، به ۴۲ میلیون دوز واکسن کرونا نیاز داریم. حالا اگر ۳ میلیون دوز واکسن در اختیار ما باشد، افراد پر خطر سالمندان یا کادر بهداشت و درمان در اولویت قرار می‌گیرند. فرمول این کار کاملا آماده است. نرم افزاری هم وجود دارد که می‌توانیم تعداد واکسن را به نرم افزار بدهیم و اعلام کند در هر شهر چه تعداد واکسن تزریق شده و برای چه افرادی خواهد بود.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->