کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

میزبانی مشهد از ستاره‌های بدمینتون ایران

  • کد خبر: ۵۵۱۳۰
  • ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
میزبانی مشهد از ستاره‌های بدمینتون ایران
هفته هشتم لیگ برتر بدمینتون امروز در سالن شهید فخار دنبال می‌شود.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ امروز مشهد میزبان یکی از دیدار‌های لیگ برتر بدمینتون بانوان خواهد بود. هفته هشتم لیگ برتر بدمینتون و در‌واقع سومین هفته از دور برگشت این رقابت‌ها امروز در ۲ شهر پیگیری می‌شود. به‌جز آکادمی ایران‌زمین تهران که این هفته استراحت دارد، در زنجان و مشهد، ۴ تیم رقابت می‌کنند. ذوب‌روی‌زنجان میزبان شهرداری شاهرود است و شهید فخار مشهد نیز از ساعت‌۱۵ در سالن فخار از تیم میلاد تبریز میزبانی می‌کند.

هفته گذشته مشهدی‌ها استراحت داشتند و حالا بعد از ۲ هفته باید به میدان بروند؛ آن‌هم برابر تیم صدرنشین و مدعی قهرمانی این فصل! تیم تبریز امسال چهره بین‌المللی بدمینتون ایران یعنی ثریا آقایی را در اختیار دارد. در کنار آقایی، بازیکنان مطرح و ستاره‌های دیگری نیز حضور دارند و این ترکیب باعث شده تا این تیم تبدیل به مدعی اول قهرمانی باشد. قهرمان فصل قبل یعنی ذوب‌روی‌زنجان امسال نتوانست ایده‌آل‌ترین حالت خود را به نمایش بگذارد و به‌همین‌دلیل تبریزی‌ها جای زنجان را در جدول گرفتند.

در دور رفت، تیم شهید فخار مشهد ۴‌بر ۱ از میلاد تبریز شکست خورد. دختران مشهدی در رقابت دوبل با ترکیب شیرین حسینی و فاطمه بقایری توانستند ۲ بر ۱ تیم حریف با ترکیب فاطمه مونس‌خواه و ساقی محمد‌پور را شکست دهند. در ۳ بازی انفرادی و یک بازی دوبل دیگر، اما دختران فخار مغلوب تجربه و قدرت حریف شدند. از تیم میلاد تبریز نسیم صفایی با ۸۷۵‌امتیاز در صدر جدول رده‌بندی بازیکنان قرار دارد و رومینا تاجیک نیز با ۸۶۸ امتیاز در رده دوم این جدول است. ثریا آقایی، ملی‌پوش مطرح، نیز فعلا با امتیازاتی که به دست آورده، امسال پنجمین بازیکن برتر ایران است.

میلاد تا‌به‌حال همه بازی‌های تیمی خود را پیروز شده است و به‌همین‌خاطر در صدر جدول لیگ قرار دارد. پس از آن آکادمی ایران‌زمین در جایگاه دوم قرار گرفته است. شهید فخار مشهد هم در انتهای جدول پنج‌تیمی است. امسال تیم‌های ذوب‌روی‌صبای زنجان قهرمان فصل گذشته لیگ، شهید فخار مشهد، شهرداری شاهرود، میلاد تبریز و آکادمی ایران‌زمین تهران حضور دارند که آکادمی تهران و میلاد، تیم‌های تازه‌وارد لیگ بدمینتون محسوب می‌شوند.

به‌جز دیدار‌های امروز تنها ۲ هفته دیگر از مرحله مقدماتی لیگ برتر بدمینتون بانوان باقی مانده است و پس از آن تیم‌های صعود‌کننده به مرحله بعد مشخص می‌شوند و دیگر تیم‌های پایین جدول به کار خود در مسابقات این فصل پایان می‌دهند.

‌این آخرین میزبانی مشهدی‌ها در این فصل نیست، زیرا هفته دیگر هم باید میزبان ذوب‌روی‌زنجان در خانه باشند و در هفته پایانی لیگ هم خارج‌از‌خانه به میدان می‌روند. امسال برخلاف بیشتر فدراسیون‌ها که رقابت‌ها را از حالت رفت‌و‌برگشتی به متمرکز تغییر دادند، فدراسیون بدمینتون تصمیم گرفت لیگ را رفت‌و‌برگشتی کند و همین موضوع کار را برای تیم‌ها سخت کرد؛ به‌ویژه که به‌دلیل شیوع ویروس، تیم‌ها باید بین شهر‌های مختلف با فاصله‌های زیاد هر هفته رفت‌و‌آمد می‌کردند. مشهد در‌این‌بین کار دشواری داشت و ۲ هفته بین مشهد و تبریز و سپس مشهد و زنجان در رفت‌و‌آمد بود. این تغییر‌روش، هزینه تیم‌ها را نیز بالا برد و نارضایتی حامیان مالی را به‌همراه داشت.

تیم شهید فخار مشهد فصل گذشته برای اولین‌بار در لیگ برتر شرکت کرد که نتوانست به نیمه‌نهایی صعود کند؛ اما مشهدی‌ها توانستند امتیاز این تیم در لیگ برتر را حفظ کنند. امسال نیز این تیم با همان شاکله فصل گذشته راهی رقابت‌ها شد.
 
لیلا اقبال، هدایت تیم شهید فخار را همچون سال پیش برعهده دارد. ترکیب تیم تغییر چندانی نکرده است. فصل گذشته ۲ بازیکن غیربومی داشتند که امسال آن‌ها را دیگر در اختیار ندارند و به‌صورت ۱۰۰‌درصدی یک تیم بومی و مشهدی راهی میدان شدند. تیم آکادمی پونای مشهد که در ۳ سال اخیر ۳ عنوان نایب‌قهرمانی را به ثبت رسانده است، در همان ابتدای لیگ با توافق فدراسیون تصمیم گرفت باتوجه به وضعیت خاص امسال در لیگ شرکت نکند و تنها تیم فخار راهی مسابقات شد. پونا، اما گفته است احتمالا در لیگ امسال تیمی از مشهد خواهند داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->