فرهاد مجیدی ایران بیا نیست! عالیشاه برای بازی با سپاهان آماده می‌شود بیرانوند به بازی با آلومینیوم می‌رسد؟ تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حمله همه‌جانبه، دستور فکری به استقلال برای شهرآورد

  • کد خبر: ۵۵۲۵۷
  • ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
حمله همه‌جانبه، دستور فکری به استقلال برای شهرآورد
تمام برنامه‌های فکری برای بازی با پرسپولیس در راستای کسب ۳‌امتیاز است و گفته می شود او در آخرین تمرینات استقلال به فاز هجومی تیمش گفته هرطور شده باید در بیست دقیقه ابتدایی مسابقه گل بزنند.
احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ بازیکنان استقلال با کوهی از انگیزه برای شهرآورد روز دوشنبه تمرین کرده و برای شکست‌دادن رقیب سنتی‌شان لحظه‌شماری می‌کنند. شاگردان محمود فکری که این‌روز‌ها بر صدر جدول لیگ برتر تکیه زده اند، از‌یک‌سو انگیزه برد در مهم‌ترین بازی فصلشان را دارند و از‌سوی‌دیگر نمی‌خواهند صدر جدول را به‌راحتی از دست بدهند.
 
مرور تمرین‌های فکری در روز‌های اخیر در کنار رفتار‌هایی که بازیکنان استقلال از خود نشان داده‌اند، به‌خوبی نشان‌دهنده عزم بالای آن‌ها برای کسب ۳‌امتیاز بازی روز دوشنبه است. فکری اولین شهرآورد خودش به‌عنوان سرمربی را در پیش دارد و تنها‌برنامه‌اش برای این مسابقه ارائه یک بازی هجومی است. آبی‌ها این‌روز‌ها با نفرات کامل تمرین می‌کنند و غیر از صمد مرفاوی که به‌خاطر کرونا در تمرینات غایب است، سایر آبی‌پوشان در اوج آمادگی برنامه‌های مدنظر فکری را پیاده می‌کنند.
 
البته در تمرین دیروز آبی‌پوشان هروویه میلیچ با هماهنگی کادر فنی در تمرینات شرکت نکرد. در این جلسه تمرینی، بازیکنان بعد از گرم‌کردن به پاس‌کاری ترکیبی و در ادامه مرور یک تاکتیک حفظ توپ مشغول شدند. در ادامه، مرور یک تاکتیک تهاجمی در دستور‌کار قرار گرفت. بخش دیگر تمرین دیروز را فوتبال درون‌تیمی تشکیل داد. آخرین بخش تمرین روز جمعه نیز شوت‌زنی به‌سمت دروازه‌ها و مرور ضربات ایستگاهی بود.

فکری فقط برد می‌خواهد

تمرین دیروز تیم فوتبال استقلال از ساعت‌۱۳ در زمین مجموعه‌ورزشی تهرانسر درحالی برگزار شد که ۲ هوادار ویلچرنشین با حضور در محل تمرین آبی‌پوشان برای دقایقی با بازیکنان صحبت کردند و فضایی احساسی را برای آن‌ها به وجود آوردند. این ۲ هوادار درحالی از استقلالی‌بودن و پیگیری بازی‌های این تیم با بازیکنان صحبت کردند که یکی از آن‌ها مدعی شد شب‌ها با پیراهن مطهری و قائدی می‌خوابد. وی از بازیکنان این تیم خواست تا قدر پیراهن آبی را که به تن می‌کنند، بدانند و در شهرآورد برنده بازی باشند. بازیکنان استقلال دیروز پیش از شروع تمرین جلسه مفصلی با کادر فنی این تیم برگزار کردند.
 
در این جلسه که حدود یک‌ساعت طول کشید، محمود فکری و دستیارانش به‌طور‌کامل ضعف‌و‌قوت‌های پرسپولیس را بررسی کردند تا بازیکنان این تیم با آگاهی نسبت به حریف روز دوشنبه خود به استقبال شهرآورد بروند. در این تمرین محمود فکری طبق سیستم پرسپولیس، برنامه‌های خود را طراحی کرد تا آبی‌ها بتوانند بر‌این‌اساس خود را آماده بازی روز دوشنبه کنند. یکی از اتفاقات عجیب این تمرین، جایی بود که محمود فکری با صدای بلند به شاگردانش گفت: اگر کسی به مساوی راضی است، به خانه‌اش برود، روز دوشنبه استقلال فقط برای پیروزی باید به میدان برود.

همچنین فکری به بازیکنان تیمش هشدار داد استقلال باید طوری بازی کند که بیننده‌های تلویزیونی از بازی لذت ببرند و البته از علاقه‌اش برای بازی تهاجمی در بازی روز دوشنبه پرده برداشت. سیستمی که در این تمرین محمود فکری با آن برنامه‌های خود را اجرا کرد، کاملا تهاجمی بود و نشان می‌داد سرمربی استقلال چقدر برای ارائه بازی تهاجمی انگیزه دارد.

فاصله آبی‌ها با حاشیه

در سال‌های اخیر معمول بود که بازیکنان و کادر فنی ۲ تیم از هفته‌ها قبل از این بازی وارد بازی‌های کری‌خوانی و هواداری می‌شدند. امسال، اما برخلاف رویه چند سال اخیر، محمود فکری از چند هفته مانده به این بازی، فعالیت بازیکنانش در شبکه‌های اجتماعی را محدود کرد و ازهمان ابتدا برخورد‌های قاطعی را هم با این قضیه داشت. چند‌روزی بود که بازیکنان پرسپولیس، با صحبت‌هایی که می‌کردند، به‌دنبال راه‌اندازی یک جو هواداری بودند؛ اما مدیریت فکری روی بازیکنان باعث شد تا هیچ‌کدام از آبی‌پوشان وارد این بحث نشوند.

محمود فکری راه درستی را در پیش گرفته است. ایجاد تفکر حرفه‌ای و فاصله‌گرفتن از حاشیه‌ها به‌علاوه آمادگی روانی بازیکنان و تمرین‌های هجومی برای این مسابقه، بهترین رفتاری بود که سرمربی آبی‌ها می‌توانست آن را اجرایی کند. استقلال که این‌روز‌ها خط حمله ترسناکی را برای رقبا ساخته است، ساختار دفاعی‌اش را هم ترمیم کرده و حالا با تمام قوا در انتظار حریفی است که در ۵ سال اخیر عنوان فنی‌ترین تیم ایران را به خود اختصاص داده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->