آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

استخرهای مشهد در صورت تأیید کیفی آب اجازه فعالیت دارند

  • کد خبر: ۵۵۳۳۹
  • ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
استخرهای مشهد در صورت تأیید کیفی آب اجازه فعالیت دارند
کارشناس بهداشت آب آشامیدنی و استخرهای شنای علوم‌پزشکی مشهد گفت: بازگشایی استخرها در وضعیت کرونایی در صورت تأیید کیفی آب و با ۵۰ درصد ظرفیت امکان‌پذیر است.

طنین همتی|شهرآرانیوز، بعد از تعطیلی یازده‌ماهه استخرها و مجموعه‌های آبی، اکنون فقط استخرها اجازه فعالیت دارند، اما فعالیت دوباره این استخرها نیز پس از تأیید کیفی آب از سوی ناظران کیفی علوم‌پزشکی مشهد امکان‌پذیر است. به‌گفته کارشناس بهداشت آب آشامیدنی و استخرهای شنای علوم‌پزشکی مشهد، طبق استاندارد ملی ایران، ظرفیت استخرها در شرایط عادی به‌ازای هر 3 متر از فضای کلی استخر، یک نفر است. برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مشهد که اکنون در وضعیت زرد قرار دارد، اعلام کردیم فقط استخرها و نه مجموعه‌های آبی با ۵۰ درصد ظرفیت می‌توانند فعالیت کنند.


گوهری تصریح کرد: تقریبا حدود ۱۱ ماه است که استخرها در مشهد و شهرستان‌ها تعطیل بودند. مسلما فعالیت سیستم‌های تصفیه آب در استخرها در شرایط عادی به‌صورت ۲۴ساعته است و آب استخرها شبانه‌روزی تصفیه می‌شود تا کیفیت مطلوب داشته باشد. این فرایند به این دلیل است که آب استخر از نظر آلودگی‌های میکروبی و شیمیایی از نظر کلرزنی، رنگ و غلظت آب استاندارد لازم را برای شناگر داشته باشد.

 

وی افزود: هم‌زمان با ابلاغ به استخرها برای بازگشایی البته به‌جز پارک‌های آبی، استخرها باید ضوابطی را رعایت کنند، به این معنی که قبل از مشتری‌پذیری فرایند تصفیه کاملا بازبینی و آب حوضچه‌های استخر از نظر آزمایش‌های میکروبی، کلر باقی‌مانده و غلظت پی‌اچ بررسی می‌شود. در نتیجه اگر بازرسان بهداشت تأیید کردند، استخر اجازه بازگشایی دارد. زیرا باتوجه‌به اینکه ۱۱ ماه از تعطیلی استخرها می‌گذرد، امکان آلودگی میکروبی استخرها وجود دارد.

 

گوهری خاطرنشان کرد: 5 مرکز بهداشت در مشهد داریم که هر کدام تعدادی از استخرها زیرمجموعه خود دارند. در مجموع حدود ۱۰۰ استخر در مشهد داریم. بازگشایی استخرها به این بستگی دارد که مدیران آن‌ها چه زمانی بتوانند استخرشان را برای تأیید بازرسان بهداشت آماده کنند. هرچه استخرها زودتر بتوانند این شرایط را محیا کنند، همکاران ما هم زودتر تأیید می‌کنند.

 

وی درباره کیفیت استخرهای مشهد نسبت به میانگین کشوری اظهار کرد: تا سال گذشته که استخرها باز بودند، کیفیت استخرهای ما وضعیت خوبی داشت. دلیل آن هم این بود که همکاران ما آزمایش‌هایی انجام می‌دادند که تعدادشان مطابق استانداردهای کشوری بود. خود استخرها، هم در مشهد و هم در شهرستان‌های تابع علوم‌پزشکی مشهد نیز آب مجموعه‌هایشان را آزمایش‌ می‌کنند. این آزمایش‌های خودکنترلی که با مشارکت آزمایشگاه‌های بخش خصوصی انجام می‌شود، باعث می‌شود سلامت آب افزایش یابد. 

 

وی ادامه داد: در هر صورت نظارت‌های بهداشتی جای خودش است، اما این آزمایش‌های خودکنترلی با کمک استخرها باعث می‌شود به‌محض اینکه آلودگی دیده شود، سریع‌ رسیدگی شود. در کل تا قبل از تعطیلی استخرها به‌دلیل کرونا، آلودگی آبی در استخرهای زیر پوششمان نداشتیم و همکاران ما هم در موضوع نظارت، با نقاط ضعفی که باعث می‌شد آلودگی بروز کند، سریع برخورد می‌کردند.

 

این کارشناس یادآور شد: بعد از اجازه فعالیت استخرها، همکاران ما به‌شدت به‌دنبال این هستند که شرایط امنی را برای شهروندان ایجاد کنند تا قبل از راه‌اندازی، استخر از نظر میکروبی و شیمیایی و کلرزنی آب کیفیت مطلوب داشته باشد. اگر استخرها این مراحل را طی کنند و مجوزهای لازم را بگیرند، با ۵۰ درصد ظرفیت اجازه فعالیت دارند.

به‌گفته گوهری، همکاران ما هر استخری را که اعلام آمادگی کند، بررسی‌ و جواب آزمایش را به ایشان منعکس می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->