نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

بازگشایی استخرها پس از ماه‌ها تعطیلی

  • کد خبر: ۵۵۰۲۳
  • ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
بازگشایی استخرها پس از ماه‌ها تعطیلی
با زرد‌شدن وضعیت کرونا در مشهد، استخر‌ها پس از حدود ۱۰‌ماه تعطیلی از امروز بازگشایی می‌شوند
به گزارش شهرآرانیوز؛ استخر‌های شنا بعد از نزدیک به ۱۰‌ماه تعطیلی از امروز دوباره در مشهد آغاز‌به‌کار می‌کنند. این خبر خوش برای علاقه‌مندان به ورزش شنا و صد‌البته فعالان این عرصه است که ماه‌های سختی را پشت‌سر گذاشته‌اند. اگر بگوییم شیوع بیماری کرونا بیشترین ضرر را به ورزش شنا و اقتصاد آن زده است، بیراه نگفته‌ایم.
 
غیر از صفر‌شدن در‌آمدها، استخرداران، هزاران مربی و نجات‌غریق هم (که بیشتر آن‌ها هیچ‌گونه پوشش بیمه‌ای ندارند)، در این ما‌ه‌ها بیکار بودند و حالا زرد‌شدن وضعیت مشهد و دستور بازگشایی استخرها، آن‌ها را خوش‌حال و امیدوار کرده است. هرچند بازشدن استخر‌ها با شرط‌و‌شروط و رعایت مسائل مختلف بهداشتی است و فعلا شامل مجموعه‌های آبی نمی‌شود، اما برای نزدیک به ۱۰۰ استخری که به‌صورت خصوصی و عمومی در مشهد فعال هستند، به‌معنی زنده‌شدن دوباره است. معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد کسی بود که دیروز اولین‌بار این خبر خوب را داد.
 
مهدی قلیان‌اول با اعلام اجازه فعالیت به استخر‌های عمومی شنا با ظرفیت ۵۰درصد در مشهد گفت: با توجه به سیر نزولی کرونا و قرار‌گرفتن تمامی شهر‌های زیرپوشش دانشگاه در وضعیت زرد، فعالیت استخر‌های عمومی شنا با ظرفیت محدود و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع است. وی افزود : با توجه به اینکه پارک‌های آبی‌تفریحی در گروه چهارم مشاغل قرار گرفته‌اند و جمعیت بیشتری را می‌پذیرند، فعالیت آن‌ها در شرایط فعلی ممنوع است.
 
مجید مشتاق‌عشق، سرپرست هیئت شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی، نیز در واکنش به این خبر و تشریح جزئیات آن به شهرآرا گفت : براساس هماهنگی‌های انجام‌شده، تمام استخر‌های سرپوشیده دارای مجوز باید با ۵۰ درصد ظرفیت خود، اقدام به خدمات‌دهی کنند. همچنین برای هر فرد باید سرانه دست‌کم دوونیم‌متر در نظر گرفته شود، میزان کلر ۳PPM و حضور مأمور بهداشت هم از دیگر‌شرایط فعالیت این استخر‌ها محسوب می‌شود.
از آب گذشته
ضمن اینکه فعالیت سایر قسمت‌ها مانند سونا و جکوزی، فعلا ممنوع است. وی درباره اقدامات لازم برای نظارت و اجرای این دستورالعمل‌ها نیز گفت: آزمایش‌ها و تست‌های اولیه مانند سنجش میان دمای بدن (تب) و نیز سنجش اکسیژن در بدو ورود افراد به استخر انجام خواهد شد و از ورود موارد مشکوک به استخر جلوگیری خواهد شد. همچنین کمد‌های شخصی افراد به‌صورت یکی‌در‌میان با ضربدر‌های قرمز بسته شده و با‌این‌حال تمام این کمد‌ها در طول روز در چند نوبت گندزدایی و ضدعفونی خواهند شد.
 
وی همچنین افزود‌: خطوط شنا در داخل استخر‌ها باید فعال باشد تا فاصله‌گذاری لازم در آب هم انجام شود؛ اما وظیفه اصلی برای رعایت این مورد، تذکر ناجیان و مدیریت مجموعه‌هاست. مشتاق‌عشق همچنین درباره ساعت خدمات‌دهی استخر‌ها گفت: هنوز دستورالعمل قطعی برای این موضوع ابلاغ نشده است، اما قطعا ما هم تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و قبل از شروع محدودیت‌های تردد باید خدمات‌دهی‌مان را تعطیل کنیم. به نظر من نهایتا تا ساعت ۸ استخر‌ها می‌توانند در این روز‌ها فعال باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->