تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند
سرخط خبرها

قتل ۲ برادر به‌دنبال کل‌کلِ خانوادگی در مشهد

  • کد خبر: ۵۵۳۸۷
  • ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
قتل ۲ برادر به‌دنبال کل‌کلِ خانوادگی در مشهد
پس از گذشت ۷ روز از وقوع جنایتی هولناک در منطقه منزل‌آباد مشهد، دیروز متهمان این پرونده با دستور مقام قضایی برای بازسازی صحنه جرم به محل جنایت بازگردانده شدند.
محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ پس از گذشت ۷ روز از وقوع جنایتی هولناک در منطقه منزل‌آباد مشهد، دیروز متهمان این پرونده با دستور مقام قضایی برای بازسازی صحنه جرم به محل جنایت بازگردانده شدند. آن‌ها آنچه در غروب جمعه آن روز گذشته بود را موبه‌مو برای مقام قضایی توضیح دادند، تا پس از ثبت و ضبط آخرین اعترافات متهمان و تکمیل تحقیقات، پرونده به واحد صدور کیفرخواست دادسرای ناحیه ۲ مشهد ارسال شود.

واکاوی این پرونده به ۶ ماه پیش بازمی‌گردد، جایی که جوان مشهدی در تصمیمی عجیب عکسی قدیمی از پسرخاله‌اش را بدون اجازه از آلبوم خانوادگی خارج و در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر می‌کند، بدون اینکه بداند انتشار تصاویر دیگران در فضای مجازی جرم است.
 
مرد جوان با ادبیاتی سخیف و نامناسب جملاتی را زیر تصویر می‌نویسد با این مضمون که این تصویر همان فردی است که خودش را خیلی می‌گیرد و همه ببینید که در گذشته که بوده است. جملاتی که مانند یک چاشنی عمل می‌کند و موجب خشم صاحب عکس می‌شود. اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود و موجب چالشی میان خانواده‌های طرفین می‌شود.

درگیری‌های چند جوان با یکدیگر به همراه کل‌کل و فحاشی موجب بروز کینه میان آن‌ها می‌شود، خانواده‌های آن‌ها نیز با اینکه متوجه ماجرا می‌شوند، اما اقدام مؤثری برای رفع این دلخوری‌ها و کدورت‌ها نمی‌کنند.
در مدت ۶ ماه این افراد بدون توجه به نسبت فامیلی‌شان رویاروی همدیگر قرار می‌گیرند و خشونت نهفته در وجودشان که با انتشار عکسی قدیمی شعله‌ور شده بود را در نزاع‌های جمعی نشان می‌دهند.


کل‌کلی که به منزل‌آباد رسید

هرچند متهمان و مقتولان که دوبرادر بودند، قبلا با یکدیگر درگیر شده و یک‌بار در منزل پدر یکی از آن‌ها هم اقدام به تیراندازی کرده بودند، اما خشم همچنان بر آن‌ها حکمرانی می‌کرد و آن‌ها برای چندمین بار قرار نزاع می‌گذاشتند هر چند که هر بار یکی از طرفین سر قرار حاضر نمی‌شد.
در نهایت روز جمعه آن‌ها در پی یک قرار دیگر با هم روبه‌رو شدند، اما مقتولان که با سمند به محل آمده بودند وقتی متوجه شدند متهمان مسلح هستند، فرار را بر قرار ترجیح داده و از صحنه گریختند.


به رگبار بستن خودرو مقتولان

متهمان نیز با تعقیب آن‌ها چندین‌بار به سمت خودرو مقتولان شلیک کردند. ادامه این تعقیب و گریز درست پس از غروب خورشید به منطقه منزل‌آباد مشهد رسید، تا جایی که در نتیجه تیراندازی‌های بی‌امان سرنشینان خودرو رانای سفید رنگ، باعث شد تا کنترل فرمان از دست راننده خودرو سمند سفید دربیاید و با دیوار یک منزل مسکونی برخورد کند و متوقف شود.

با ایستادن خودرو سمند، متهمان که مترصد فرصتی مناسب بودند، اسلحه به‌دست از خودرو پیاده شدند و خودرو مقتولان را به رگبار بستند و سپس متواری شدند. هر چند ۵ ساعت بعد با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی و دستور قضایی متهمان هنگام فرار به سمت مرز‌های استان در تربت‌حیدریه دستگیر شدند.


دستگیری ۷ متهم

به گفته مقام قضایی در این پرونده ۷ متهم دستگیر کرده‌اند که ۳ نفر به سمت مقتولان تیراندازی داشته‌اند و ۲ نفر از افراد در صحنه جرم حضور داشته و ۲ نفر دیگر نیز زمینه ارتکاب جنایت را مهیا کرده‌اند. عامل اصلی این پرونده که بنا بر تشخیص پزشکی قانونی شلیک‌های او موجب کشته شدن مقتولان شده است، پسر خاله متوفیان و متولد ۱۳۶۰ است.

این فرد در بازسازی صحنه جرم، تمام جزئیات از انتشار تصویر تا نزاع‌های سریالی را توضیح داد.
قاضی علی‌اکبر احمدی‌نژاد در حاشیه این صحنه بازسازی با بیان اینکه خانواده‌ها می‌توانستند جلوی وقوع این جنایت را بگیرند، بر نقش پیشگیرانه خانواده‌ها در نزاع میان جوان‌ها و اعضای خانواده تأکید کرد.
وی ادامه داد که تحقیقات پرونده در این مرحله تکمیل شده است و به‌زودی با واگذاری پرونده متهمان به دیگر بخش‌ها، کیفرخواست اولیه این جنایت صادر خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->