تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
سرخط خبرها

مادر ۲۳ ساله مشهدی در اولین زایمان خود ۳پسر و یک دختر به دنیا آورد

  • کد خبر: ۵۵۴۰۶
  • ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
  • ۱
مادر ۲۳ ساله مشهدی در اولین زایمان خود ۳پسر و یک دختر به دنیا آورد
 رییس بیمارستان حضرت ام‌البنین (س) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تولد نوزادان ۴ قلو از یک مادر ۲۳ ساله مشهدی در این مرکز خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر نوزادان در بخش مراقبت‌های ویژه این مرکز تحت مراقبت قرار دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر فریده اخلاقی خاطر نشان کرد: در سابقه زایمان‌های سالمی که از زمان تأسیس بیمارستان حضرت ام‌البنین (س) تاکنون انجام شده از ۲ قلو تا ۵ قلو داشتیم و در آخرین مورد چندقلوزایی سالم در این مرکز درمانی تولد ۴ قلو‌های یک مادر ۲۳ ساله مشهدی است.

 

مادر ۲۳ ساله مشهدی در اولین زایمان خود ۳پسر و یک دختر به دنیا آورد

استاد گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: سالانه دو قلوزایی در بیمارستان حضرت ام‌البنین (س) زیاد داریم، اما از ۲ قل به بالا در موارد خاص بوده و از ابتدای امسال تاکنون ۲ مورد ۳ قلوزایی و یک مورد ۴ قلوزایی داشته‌ایم که خوشبختانه حال عمومی مادر و نوزادان خوب است.

 

رییس بیمارستان حضرت ام‌البنین (س) با بیان اینکه پدران و مادران در زمان قبل از باروری و مادران در زمان بارداری نباید از دارو‌های کمکی و تقویتی با عنوان چندقلوزایی استفاده کنند.

 

همچنین، دکتر معصومه میرتیموری، متخصص زنان و زایمان پزشک معالج مادر چهارقلو‌ها گفت: خانم ۲۳ ساله مشهدی در اولین زایمان خود بدون استفاده از دارو‌های کمکی و تقویتی محرک و تحریک‌کننده تخمک ۴ قلوی سالم به دنیا آورده است.

 

وی با بیان اینکه در خانواده این مادر، سابقه چند قلوزایی وجود دارد افزود: این مادر با پارگی کیسه آب در سن ۳۱ هفته و ۶ روز در تاریخ ۱۸ دی ماه به بیمارستان ام‌البنین (س) مراجعه کرده و به‌دلیل شرایط ویژه‌ای که داشت بلافاصله جهت انجام زایمان سزارین به اتاق عمل منتقل شد.

 

متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: نوزادان متولد شده ۳ پسر به وزن‌های ۱.۷، ۱.۵ و ۱.۳ کیلوگرمی و یک دختر به وزن ۱.۱ کیلوگرم هستند و خوشبختانه حال عمومی مادر و نوزادان خوب است.

 

دکتر تیموری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مادر در بخش جراحی و ۴ قلو‌ها در بخش NICU بستری هستند و تا ۴۸ ساعت آینده می‌توانند ترخیص شوند.

منبع: وبدا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
مادرسه قلوهای مشهدی بیمارستان ام البنین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
0
من مادر یکی از همون سه قلوها هستم که دربیمارستان ام البنین زایمان کردم ولی هیچ جا اسمی برده نشداز سه قلوهام .سه قلوهای من درتاریخ1/1/99به دنیا اومدن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->