دستگیری زباله‌گردهایی که دختر تهرانی را دزدیدند ایران در معرض طغیان سرخک، بر اثر گردش ویروس در کشورهای همسایه اهدای عضو به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) نجات مرد میانسال از چاله آسانسور (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال نرخ جدید جریمه‌های رانندگی، پشت چراغ قرمز مراحل اداری ! سارق دریچه‌های فاضلاب در معابر مشهد به دام افتاد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله یک شرور با قمه به خودروی پلیس در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) نام پدر از کارت ملی حذف می‌شود؟ هشدار به مادران باردار برای سزارین‌های تقویمی ۴ کشته و ۱۴ مصدوم ‌در دو حادثه ترافیکیِ خوزستان آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی جدید در خراسان رضوی طی یک سال گذشته تربت‌جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان‌رضوی هستند ویدئو | مشاهده ۴قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه ته دیگ T ته خط سلامتی است خوش بینی حال جامعه را خوش می‌کند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی
سرخط خبرها

حوادث انفجار و گازگرفتگی در یک شب، ۸ شهروند مشهدی را راهی بیمارستان کرد

  • کد خبر: ۵۵۴۹۰
  • ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
حوادث انفجار و گازگرفتگی در یک شب، ۸ شهروند مشهدی را راهی بیمارستان کرد
روز شنبه ۲ منطقه از شهر مشهد شاهد حوادثی مرگ‌بار و خونین بود که در یکی از این موارد خانواده‌ای عزادار پدرشان شدند و در مورد دیگر اعضای یک خانواده از مرگ نجات یافتند و راهی بیمارستان شدند.
مهدی قرآنی | شهرارانیوز؛ روز شنبه ۲ منطقه از شهر مشهد شاهد حوادثی مرگ‌بار و خونین بود که در یکی از این موارد خانواده‌ای عزادار پدرشان شدند و در مورد دیگر اعضای یک خانواده از مرگ نجات یافتند و راهی بیمارستان شدند.

عصر بیستم دی اعلام یک مورد حادثه به مرکز فوریت‌های ۱۲۵، بلافاصله تیم‌های امداد و نجات و اطفای حریق سازمان آتش‌نشانی را راهی خیابان شهید دکتر بهشتی کرد. بررسی‌های اولیه مأموران اطفایی حاکی از آن بود که زن و مردی میان‌سال به علتی نامشخص داخل منزلشان بیهوش شده بودند. در حالی که دستگاه گازسنج آتش‌نشانان، وجود گاز سمی مونوکسیدکربن را در فضای خانه نشان می‌داد، مرگ مرد خانواده از سوی تکنیسین‌های اورژانس ۱۱۵ حاضر در محل تأیید شد.
 
زن میان‌سال، اما علائم حیاتی داشت و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد. مسمومیت گازی متوفی و همسرش از سوی عوامل امدادی اورژانس تأیید شد و کارشناسان سازمان آتش‌نشانی پس از ایمن‌سازی محل به دنبال عامل اصلی نفوذ گاز به داخل خانه گشتند.
در بررسی‌های بعدی مشخص شد که نقص فنی در سیستم گرمایشی این واحد مسکونی موجب بروز این حادثه مرگ‌بار شده است.


انفجار در شامگاه شنبه

چند ساعت بعد از حادثه گازگرفتی در خیابان شهید بهشتی گزارش انفجار توأم با آتش‌سوزی در یکی از مناطق جنوبی مشهد به سامانه فوریت‌های ۱۲۵ اعلام شد. با توجه به حساسیت حادثه گزارش شده بلافاصله مأموران امداد و نجات و اطفای حریق از ۳ ایستگاه آتش‌نشانی سرخط این حریق قرار گرفتند و خود را به پیروزی ۱۴ رساندند. هم‌زمان با حضور آتش‌نشانان، تیم‌های انتظامی و اورژانس ۱۱۵ هم در محل حاضر شدند و اقدامات اولیه پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی آغاز شد.
 
در بررسی‌های اولیه مأموران آتش‌نشانی مشخص شد که کانون انفجار و حریق طبقه همکف یک آپارتمان مسکونی سه‌طبقه است که ساکنانش در میان حجم زیادی از دود و آتش گرفتار هستند. مأموران به سرعت وارد عمل شدند و ۶ شهروند گرفتار را که هرلحظه امکان بروز حادثه‌ای جبران‌ناپذیر برایشان وجود داشت از میان آتش نجات و تحویل عوامل اورژانس دادند.


علت حادثه مشخص نیست

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد در تشریح دیگر جزئیات این حادثه گفت: شدت انفجار و آتش‌سوزی ناشی از آن، باعث تخریب بخشی از یک منزل مسکونی شصت‌متری شده بود که با تلاش به‌موقع آتش‌نشانان زبانه‌های آتش مهار شد و عملیات با انجام لکه‌گیری آتش خاتمه یافت.

آتشپاد دوم مهدی رضایی بیان کرد: گرفتارشدگان در این حریق شامل ۳ کودک ۲ مرد و یک زن بودند که با تلاش مأموران ما از مرگ نجات یافتند، اما به دلیل استنشاق دود دچار مسمومیت شده بودند که همگی برای سیر مراحل پزشکی به بیمارستان منتقل شدند.
این مقام مسئول ادامه داد: علت این حادثه هنوز مشخص نیست و صحنه حریق در اختیار کارشناسان آتش‌نشانی قرار گرفته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->