تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
سرخط خبرها

گاز گرفتگی در اتاق نگهبانی و واژگونی تانکر حمل روغن سوخته، حوادث روزهای گذشته مشهد

  • کد خبر: ۵۲۳۸۶
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
گاز گرفتگی در اتاق نگهبانی و واژگونی تانکر حمل روغن سوخته، حوادث روزهای گذشته مشهد
در روز‌های گذشته، ۲ مرد میان‌سال در مشهد بر اثر حادثه رانندگی و گازگرفتگی جان باختند
محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ شهر‌های بزرگ با حوادث متنوعی روبه‌رو هستند، توسعه و رشد شهری، افزایش سفر‌های درون شهری و... از شاخصه‌هایی هستند که به رشد حوادث منجر می‌شوند، حوادثی که در روز‌های گذشته جان ۲ شهروند را در مشهد گرفت.


مرگ در کوره‌های آجرپزی

نخستین حادثه با اعلام یک مورد محبوسی شهروند درون اتاق سرایداری به سامانه ۱۲۵آتش‌نشانی مشهد گزارش شد.
امدادگران ایستگاه چهل‌ونهم این سازمان برای نجات جان این شهروند به محل حادثه واقع در جاده میامی اعزام شدند.
تحقیقات اولیه نشان می‌داد که سرایدار یک کوره آجرپزی در شرق مشهد، درون اتاقک سرایداری محبوس شده است. امدادگران پس از باز کردن در این اتاقک، متوجه شدند که فرد گرفتار جان خود را از دست داده است.

بررسی‌های امدادگران آتش‌نشانی درباره علت مرگ نگهبان نشان داد که این فرد برای فرار از سرمای روز‌های گذشته اقدام به استفاده از اجاق خوراک‌پزی کرده و بدون توجه به اصول ایمنی، تمام راه‌های ورود و خروج هوا را نیز مسدود کرده است. همین موضوع موجب تجمع گاز سمی منوکسیدکربن شده است.

با مشخص شدن مسمومیت این فرد، اقدامات اولیه با انتقال فرد به سردخانه انجام شد.

۲ کشته در ۲ حادثه شهری

واژگونی مرگ‌بار تانکر روغن سوخته

در حادثه بعدی که عصر پنجشنبه در جاده مشهد به فریمان رخ داد، یک تانکر حمل روغن سوخته به دلایل نامعلومی واژگون شد.
با نشت روغن‌های سوخته به سطح جاده که احتمال وقوع حوادث بعدی را در پی داشت، موضوع به آتش‌نشانی مشهد گزارش شد.

حساسیت حادثه موجب شد ستاد فرماندهی آتش‌نشانی مشهد، آتش‌نشانان ایستگاه‌های نهم و سی‌ونهم را به محل در حوالی آرامگاه خواجه مراد اعزام کند.
آتش‌نشانان بلافاصله با مهار نشت سوخت از مخزن این تانکر، روغن‌های سوخته را به حاشیه جاده هدایت کردند و جلوی وقوع حوادث دیگر را گرفتند.
در ادامه مشخص شد که راننده تانکر در این حادثه جان باخته است. سپس تانکر با استفاده از جرثقیل به حالت اولیه برگردانده شد.


کاهش مأموریت‌های آتش‌نشانی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی مشهد با اشاره به امدادرسانی در این حوادث اعلام کرد: در یک هفته گذشته بیش از یازده هزار تماس با آتش‌نشانی مشهد صورت گرفت که شش هزار تماس آن مزاحمت و در این میان به ۲۰۳حادثه رسیدگی شد.
رضا حیدری ادامه داد: بررسی‌ها نشان داد که در این هفته میزان حوادث به نسبت هفته‌های گذشته کاهش داشته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->