سرخط خبرها

مهر را به خانه‌ها ببریم

  • کد خبر: ۵۵۵۱
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
مهر را به خانه‌ها ببریم
پنجمین جلسه شورای اجتماعی محله آوینی برگزار شد

میترا صدر - بعد از برگزاری مجمع داوطلبان شورای اجتماعی محلات منطقه5 و انتخاب اعضای جدید آن، همچنین برگزاری جلسات توجیهی برای اعضای منتخب، به وسیله معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، جلسات شورای اجتماعی محلات به صورت ماهانه و با حضور اعضای جدید با سرفصل‌های موضوعی مشخص کار خود را شروع کرد. در همین راستا پنجمین جلسه شورای اجتماعی محله آوینی با موضوع و محوریت استقبال از مهر و با حضور اعضای منتخب، رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی و کارشناس فرهنگی شهرداری منطقه5 در گود باستانی رستم دستان برگزار شد.

 

علیرضا حیدری، کارشناس فرهنگی شهردار منطقه، در ابتدای این جلسه توضیحاتی درباره طرح محله ما و اقداماتی که قرار است در محله آوینی انجام شود مطرح کرد و گفت: با نظرسنجی که از شهروندان محله انجام شده است مهم‌ترین درخواست‌های شهروندان محله که با بودجه طرح قابل اجراست شامل تجهیز اتاق بازی در قرائت‌خانه آوینی و زیباسازی پیاده‌رو پشت قرائت‌خانه و مسجد قمربنی‌هاشم و نورپردازی انجام می‌شود.
رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی منطقه هم در ادامه جلسه توضیحاتی کوتاه درباره برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی ماه‌های آینده منطقه ارائه داد و گفت: این برنامه‌ها برای تمام اعضای خانواده در نظر گرفته شده است و سرفصل‌های آن مهارت‌آموزی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.
محمد سلطانی افزود: شهرداری منطقه همچون سال‌های گذشته و پیش از شروع مدارس خدماتی به این مجموعه‌ها ارائه داد. این خدمات شامل رنگ‌آمیزی حیاط مدرسه و دیوار بیرونی آن‌ها، گل‌کاری، آسفالت حیاط مدرسه، شست‌وشو و تمیزکاری مدارس می‌شود. حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه نیز در این امر با دیگر بخش‌های شهرداری منطقه همکاری داشت و نمای بیرونی نزدیک به 15 مدرسه را رنگ‌آمیزی کرده است.
وی گفت: مدرسه امام جعفر صادق نیز امسال به عنوان مدرسه میزبان برای به صدا درآوردن زنگ روز اول مهر انتخاب شده است. در این روز شهردار و معاونان منطقه، مدیر و دبیران مدرسه حضور دارند. از اعضای شورای اجتماعی محله نیز دعوت می کنیم تا در این مراسم حاضر شوند.
محمد بهشتی نیک، رئیس شورا نیز گفت: اعضای جدید با دیدگاه و تصورات جدید به این فضا وارد شدند و تلاش دارند تا طرح‌ها و برنامه‌های جدید ارائه دهند. مهم این است که شهرداری چه میزان از شورای اجتماعی محلات حمایت می‌کند. در همین ابتدای امر کارگروه مشاغل را راه‌اندازی کردیم تا به وسیله افراد موفق که کارگاه تولیدی دارند، کارآفرینی در محله انجام شود.
وی افزود: درباره استقبال از مهر نیز اعضا پیشنهادهای مختلفی دارند که ارائه می‌دهند. از شهرداری تقاضا داریم نسبت به آمدن احکام اعضای شورای اجتماعی محلات پیگیری بیشتری داشته باشند همچنین روزنامه شهرآرا به دست اعضای اجتماعی محله برسد.
سید امیر نبی‌زاده، نماینده ائمه جماعت مساجد هم با توجه به قرار گرفتن در آستانه هفته دفاع مقدس یاد و نام شهدا را گرامی داشت و گفت: خوب است در آغاز سال تحصیلی محبت مهر را نه تنها در مدارس بلکه به دیگر فضاهای مذهبی، اجتماعی و خانواده نیز ببریم. در آستانه مهر از شهروندانی که به طور مستقیم با دانش‌آموزان سر و کار دارند یا برای آن‌ها فضا را آمده کردند تشکر و قدردانی کنیم از جمله این افراد می‌توان به رانندگان اتوبوس، پاکبانان شهرداری، کسبه رو به روی مدارس، رانندگان سرویس‌ها اشاره کرد.
وی افزود: همچنین دبیران و مدیران با حضور در منزل دانش‌آموزان ارتباطشان را با خانواده‌ها افزایش دهند تا ارتباط قلبی و معنوی بیشتری با دانش‌آموزانشان داشته باشند. این طرح‌ها می‌تواند تا پایان سال ادامه داشته باشد. طرح بعدی همان طرح سال قبل با نام مسجد، مدرسه و منزل است و می‌تواند دوباره اجرا شود.
امیر حسین برومندفر، نائب رئیس شورای محله آوینی نیز گفت: 2طرح عمده برای شورای محله در زمینه اقتصادی و خدمت به دانش‌آموزان محله داریم. برای اجرای این طرح‌ها با 11سازمان همکاری خواهیم داشت. از جمله این سازمان‌ها انجمن سینمای جوان، سازمان تبلیغات، کانون فرهنگی و پرورشی کودکان، هلال احمر، اداره تعاون، سازمان فنی و حرفه‌ای، آب منطقه‌ای خراسان، شرکت گاز و برق هستند. در صحبتی که با انجمن سینمای جوان داشتیم قرار شد به وسیله افراد با تجربه در این حوزه به دانش‌آموزان علاقه‌مند آموزش‌هایی در زمینه فیلم‌سازی داده شود.
وی افزود: بنا داریم به مناسبت 22بهمن و جشنواره فجر فیلمی را با کمک دانش‌آموزان تهیه کنیم و در جشنواره شرکت دهیم. این برنامه‌ها از طرف همه سازمان‌ها  اجرا و به مرور زمان انجام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->