سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سکانس پایانی سرقت‌های سریالی در سجاد مشهد

  • کد خبر: ۵۵۷۲۲
  • ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
سکانس پایانی سرقت‌های سریالی در سجاد مشهد
مأموران پلیس مشهد در ۲ عملیات شامگاهی، ۲ باند سرقت را متلاشی کردند
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛

پرده اول: بزن و فرار کن

مو لای درز نقشه‌شان نمی‌رفت. ابتدا شاید از اینکه به دام بیفتند، هراس داشتند، اما بعد کم‌کم سرقت برایشان عادی شد و اهمیتی نداشت که از چه شخصی سرقت می‌کنند. دارا و ندار برایشان فرقی نداشت و مهم هدف مجرمانه‌ای بود که به دنبالش بودند.
همه چیز باید در یک لحظه اتفاق می‌افتاد. درست زمانی که طعمه‌شان قصد عبور از عرض خیابان را داشت و هم‌زمان با گوشی تلفن همراهش هم گرم صحبت بود به سراغش می‌رفتند و نقشه‌شان را عملی می‌کردند. بعد از سرقت تنها فریاد‌های مرد و زنی به گوش می‌رسید که هر لحظه با بالا رفتن سرعت موتور سیکلتشان کم‌رنگ‌تر می‌شد.

۲ جوان موتورسوار غافل از اینکه پرونده شان روی میز افسر دایره تجسس کلانتری سجاد مشهد قرار گرفته است، همچنان به جرم سریالی خود ادامه می‌دادند تا اینکه دست تقدیر سرانجام نسخه‌شان را پیچید و آهِ مردمی که هدف دزدی‌های آن‌ها قرار گرفته بودند گریبانشان را گرفت.
مأموران کلانتری سجاد که از قبل رد متهمان را در بولوار فردوسی مشهد زده بودند و آن‌ها را تحت نظر داشتند، زمانی که ۲ مجرم موتورسواری قصد قاپیدن گوشی تلفن همراه یکی از شهروندان را داشتند وارد عمل شدند و یکی از اعضای این تیم دونفره را دستگیر کردند.

متهم که درست سر بزنگاه دستگیر شده بود پس از انتقال به کلانتری مورد بازجویی قرار گرفت و ظرف مدت کوتاهی علاوه برای اقرار صریح به گوشی‌قاپی‌های سریالی‌اش همدست خود را به مأموران نیز معرفی کرد.
این سارق حرفه‌ای در ادامه به ۱۰ فقره گوشی‌قاپی در خیابان‌های خیام، امامت و آزادی مشهد اعتراف کرد. علاوه بر این در ادامه پیگیری‌های این پرونده ۷ شاکی که گوشی تلفن همراهشان از سوی سارق دستگیر شده و همدستش دزدیده شده بود به کلانتری سجاد مراجعه و علیه این فرد شکایت کردند.


پرده دوم: جرم خانوادگی‌

می‌گفت از ۱‌۴ سالگی وارد این حرفه مجرمانه شده است. برای اولین بار با یکی از اعضای خانواده دست به سرقت می‌زند و بعد هم کم‌کم خودش به سارقی سابقه‌دار بدل می‌شود. از موتورسیکلت گرفته تا دریچه‌های شبکه فاضلاب شهری مشهد جرائمی بود که در این سال‌ها انجام داده بود.

مأموران دایره تجسس کلانتری سجاد زمانی او را در سید رضی ۵۵ به دام انداختنده بودند که به همراه یکی از همدستانش مشغول بازکردن در یک دستگاه خودرو سواری پراید پارک شده در کنار خیابان بود.
آن‌ها با دیدن خودرو پلیس پابه‌فرار گذاشتند، اما خیلی زود مأموران او را دستگیر کردند. در این عملیات او به دام افتاد، اما دوستش با سوء‌استفاده از تاریکی کوچه‌ها فرار کرد. این سارق سابقه‌دار که تنها ۱۸ سال دارد ابتدا حاضر به همکاری با پلیس نبود، اما وقتی فهمید کار از کار گذشته و حنایش برای پلیس دیگر رنگی ندارد جرمش را پذیرفت و معترف شد که قصد سرقت از پراید مورد نظر را داشته‌اند.

در ادامه تحقیقات این پرونده مشخص شد که متهم دارای ۵ سابقه سرقت است. متهم در برگه اظهاراتش نوشت: «۴ سال پیش مرتکب اولین سرقت شدم و بعد هم کم‌کم آلوده آن گشتم. سرقت کار روز و شبم شده بود و دنبال موقعیتی می‌گشتم تا به هر بهانه به مال و اموال مردم دست درازی کنم. در ابتدای کار با یکی از اعضای خانواده‌ام سرقت می‌کردم، اما بعد از آن با افراد مختلف شریک شدم. اول کار دست به سرقت‌های خرد مثل سرقت دریچه فاضلاب شهری می‌زدم، اما از شانزده‌سالگی به بعد به جایی رسید که دست به سرقت موتورسیکلت زدم.»


پرده آخر: زندان

فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگر ابعاد ۲ پرونده گشوده شده در کلانتری سجاد گفت: این ۲ عملیات در شامگاه دوشنبه از سوی مأموران دایره تجسس و اطلاعات این مجموعه انتظامی اجرا شد.
سرهنگ عباس صارمی ساداتی بیان کرد: گرچه در این عملیات‌ها ۲ متهم به سرقت دستگیر شده‌اند، اما تحقیقات برای شناسایی ۲ همدست دیگر این مجرمان ادامه دارد. علاوه بر این مأموران ما در کلانتری سجاد مشهد برای شناسایی مال‌خران اموال مسروقه‌ای که با متهمان به دام افتاده همکاری داشته‌اند، در تلاش‌اند.
این مقام ارشد انتظامی مشهد ادامه داد: ۲ سارق به دام افتاده پس از تشکیل پرونده و انجام تحقیقات ابتدایی، صبح دیروز به دادسرا منتقل و پس از تفهیم اتهام با قرار مناسب قضایی روانه زندان شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->