آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

دستبرد در مشهد، فروش در سراسر کشور

  • کد خبر: ۵۵۳۸۸
  • ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
دستبرد در مشهد، فروش در سراسر کشور
دوربین‌های مداربسته پارکینگ تجاری راز جرائم سریالی یک باند سرقت و جعل را برملا کرد
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ همه چیز در مقابل لنز دوربین مداربسته به ثبت رسیده بود. زمانی که در پارکینگ باز شده و سارقان وارد شده بودند، تا لحظه خروجشان. گرچه سارقان با نقشه از پیش‌تعیین‌شده وارد محل شده بودند، اما نمی‌دانستند که این مکان آخرین ایستگاه جرم سریالی‌شان خواهد بود و آه مال‌باختگان دامنشان را خواهد گرفت.

چند ساعت بعد از خروج سارقان از صحنه جرم یکی از اهالی ساختمان تجاری مورد نظر متوجه این سرقت شد و بلافاصله موضوع را به پلیس گزارش کرد. با گشوده شدن پرونده در کلانتری جهاد مشهد تحقیقات ابتدایی آغاز شد و مأموران در همان ابتدا با بررسی فیلم‌های به ثبت رسیده از مجرمان، آن‌ها را چهره‌زنی کردند و ردشان را گرفتند.

قطعات این پازل با به دست آمدن سرنخی از متهمان یکی پس از دیگری تکمیل می‌شد تا اینکه مأموران موفق شدند یکی از سارقان را شناسایی کنند و در اقدامی غافل‌گیرانه به دام بیندازند. متهم در ابتدا منکر هرگونه جرمی از سوی خودش بود، اما پس از انتقال به کلانتری و رویارویی با فیلم ضبط شده از زمان سرقتش لب باز کرد و به جرمش اعتراف کرد.

این مرد جوان در جلسه بازجویی پلیس به ارتکاب ۶ فقره سرقت دوچرخه از پارکینگ‌های مجتمع‌های مسکونی و تجاری سطح مشهد اعتراف کرد و دیگر همدست خود را هم به مجریان قانون لو داد.
عملیات دستگیری سارقان دوچرخه به نیمه راه رسیده بود و تا حصول نتیجه چند گام دیگر باقی مانده بود. ضابطان قضایی در کلانتری ۳۵ مشهد با در دست داشتن سرنخ‌هایی از مخفیگاه متهمان با هماهنگی قضایی وارد عمل شدند و خود را به بولوار ۲۲ بهمن منطقه خواجه‌ربیع رساندند.

همدست سارق به دام افتاده نیز بی‌اطلاع از دستگیری دوست مجرمش، در این عملیات در مخفیگاهشان دستگیر شد. این فرد نیز همانند دوست به دام افتاده‌اش ابتدا دست به انکار حقیقت زد و مدعی شد که هیچ جرمی مرتکب نشده است. کشف سابقه کیفری در کارنامه سیاه این سارق حرفه‌ای دیوار انکارهایش را فرو ریخت و به ناچار او را به حرف آورد.

۲ متهم پس از رویارویی با یکدیگر در کلانتری جهاد مشهد ضمن اعتراف به جرم سریالی خود، دیگر همدست مال‌خرشان را به مأموران معرفی کردند. مجریان قانون در سکانس آخر مأموریتشان بلافاصله خود را به بولوار خیام مشهد رساندند و این مال‌خر اموال مسروقه را در مخفیگاهش دستگیر کردند.


جعل فاکتور فروش

روز گذشته فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده سرقت سریالی به خبرنگار ما گفت: متهمان به دام افتاده یک باند سه‌نفره سرقت دوچرخه را تشکیل داده بودند. ۲ نفر از آن‌ها که از سارقان سابقه‌دار هستند با دستبرد به پارکینگ‌های ساختمان‌های مسکونی و تجاری اقدام به سرقت دوچرخه می‌کردند و سپس آن را به مال‌خر اموال مسروقه می‌فروختند.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی ادامه داد: مال‌خر اموال مسروقه نیز پس از خرید دوچرخه‌های سرقتی، آن‌ها را به شهر‌های یزد، اصفهان، بجنورد، کرمان، طبس و گرگان انتقال داده و به وسیله فاکتور جعلی که خودش آن‌ها را از قبل تنظیم کرده بوده، می‌فروخته است.
این مقام ارشد انتظامی مشهد بیان کرد: مأموران ما در کلانتری جهاد در بازرسی از مخفیگاه این مال‌خر اموال مسروقه تعداد ۵ دستگاه دوچرخه گران‌قیمت سرقتی را به همراه تعداد زیادی فاکتور جعلی فروش و مهر جعلی فروشگاه دوچرخه کشف و ضبط کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->