مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

از ماینر‌ها گله‌مندیم، زیرا به‌صورت غیرمجاز از برق خانگی و صنعتی در تولید رمزارز استفاده می‌کنند

  • کد خبر: ۵۵۸۷۷
  • ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
از ماینر‌ها گله‌مندیم، زیرا به‌صورت غیرمجاز از برق خانگی و صنعتی در تولید رمزارز استفاده می‌کنند
مدیر شرکت توزیع برق خراسان رضوی گفت: بیشترین پرداخت یارانه را در انرژی برق داریم. متوسط مصرف سالانه انرژی در بخش خانگی در کشور ما حدود دوبرابر متوسط جهانی است.

طنین همتی|شهرآرانیوز، ذبیحی، مدیر شرکت توزیع برق خراسان رضوی، با حضور در جلسه در شورای اسلامی شهرستان که امروز در دفتر شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، با اشاره به متوسط مصرف انرژی در کشور نسبت به میانگین جهانی اظهار کرد: براساس آمار آژانس ملی انرژی در سال ۲۰۱۸، بیشترین رقم یارانه انرژی را در دنیا داریم که باعث شده است بیش از ۷۰ میلیون دلار یارانه در حوزه برق پرداخت کنیم.

 

وی تأکید کرد: وقتی مصرف انرژی زیاد است، دولت باید هزینه بیشتری برای زیرساخت‌ها پرداخت کند و در نتیجه مردم باید صرفه‌جویی کنند. به‌دلیل زیادبودن مصرف انرژی، سرمایه‌گذاری سنگینی در این بخش و در اوج‌های مصرفی به‌ویژه در تابستان بر دولت تحمیل می‌شود.


این مقام مسئول گفت: تعرفه‌گذاری درست و ‌منطقی عاملی است که باعث صرفه‌جویی می‌شود. در همه دنیا هم این اتفاق افتاده است و ناخواسته دلیلی برای صرفه‌جویی است.


وی درباره مصرف برق در حوزه صنعت و کشاورزی ادامه داد: باید در نظر گرفته شود که در حوزه صنعت، استفاده از تجهیزات حفاظتی در صورت قطعی برق از ملزومات است. ما حدود ۴۳هزار کیلومتر شبکه توزیع برق در استان داریم که حفاظت از آن کار بسیار سختی است و لازم است حفاظت از آن در استان گسترش یابد.


ذبیحی تصریح کرد: بخشی از ماینرها به‌صورت غیرمجاز از برق خانگی و صنعتی در تولید رمزارز استفاده می‌کنند. ما از مردم گله‌مندیم که چرا از برق یارانه‌ای در این حوزه استفاده می‌کنند.


وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی ما تأمین سوخت نیروگاه‌هاست، تأکید کرد: در خراسان بزرگ در تابستان ۴۰۰۰مگاوات تولید برق کردیم که الان به ۲۵۰۰مگاوات رسیده است.


وی درباره تعرفه‌گذاری قیمت برق گفت: ما هم مثل کشورهای اروپایی در ساعات مختلف شبانه‌روز تعرفه‌گذاری داریم. کشورهای اروپایی برای کاهش مصرف برق به‌سمت وسایل کم‌مصرف رفتند، اما این اتفاق در کشور ما نیفتاده است. در زمینه مشکلاتی که با قطعی برق برای مراکز آموزشی به وجود آمده است نیز درحال پیگیری در واحدها هستیم. همچنین درحال پیگیری افت ولتاژ و خسارات آن نیز هستیم.


ذبیحی درباره تأمین برق دامداری‌ها نیز افزود: وقتی می‌توانیم برق واحدهای دامداری را تأمین کنیم که از قبل، مجوزهای فعالیت آن از سایر ارگان‌های مربوط به‌ویژه جهاد کشاورزی گرفته شود. در نتیجه، هر واحدی که مجوز داشته باشد، مشکل تأمین برق نخواهد داشت.


بر اساس این خبر، در این جلسه تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت توزیع برق و شورای اسلامی شهر مبنی بر استفاده صحیح از ظرفیت مردمی و ‌نهادها از منابع انرژی منعقد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->