پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

قیمت خودرو از چند روز آینده تغییر می‌کند

  • کد خبر: ۵۶۱۱۷
  • ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
  • ۱
قیمت خودرو از چند روز آینده تغییر می‌کند
طبق ابلاغیه شورای رقابت، خودروسازان می‌توانند هر سه ماه یکبار با در نظر گرفتن تورم خودرو نسبت به قیمت‌گذاری جدید محصولات خود اقدام کنند. قائم مقام مدیر عامل در حوزه فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا نیز قیمت‌های جدید خودروسازان را تایید و تاکید کرده که این قیمت‌ها از بهمن اعمال خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، طبق ابلاغیه شورای رقابت، خودروسازان می‌توانند هر سه ماه یکبار با در نظر گرفتن تورم خودرو نسبت به قیمت‌گذاری جدید محصولات خود اقدام کنند. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد که در فروش‌های جدید خودروسازان باید در انتظار قیمت‌های جدیدی باشیم.

 

در این زمینه مجید باقری، قائم مقام مدیر عامل در حوزه فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا نیز قیمت‌های جدید خودروسازان را تایید و تاکید کرده که این قیمت‌ها از بهمن اعمال خواهد شد.

 

وی اشاره کرد علاوه بر قیمت‌گذاری محصولات خودرویی به چالش‌های گروه خودروسازی سایپا نیز پرداخته است. از باقری پرسش شده که ورود پول یعنی جذب سرمایه مردمی از محل پیش‌فروش به خودروساز‌ها کاهش پیدا کرده است. اگر این موضوع صحت دارد چرا تعداد ثبت‌نامی‌ها و دریافت وجه از مردم افزایش پیدا نمی‌کند؟

 

او در پاسخ به این سوال گفته است که یک زمان برای فروش خودرویی حدود ۵ میلیون نفر ثبت‌نام کردند. اگر بخواهیم این ثبت نام ۵ میلیونی را شاخصی برای شرایط اقتصادی و ورود پول تلقی کنیم، در آن‌صورت هر چقدر متقاضیان از ۵ میلیون کمتر باشد، می‌گویند کاهش پیدا کرده است، ولی الان در هر ثبت‌نام ما مجبور به قرعه‌کشی می‌شویم. دلیل آن هم این است که تعداد متقاضیان از ظرفیت ما بیشتر بوده و بنابراین مجبور به قرعه‌کشی هستیم، لذا قویا باید تأکید کنم که متقاضیان ما همین الان هم نسبت به ظرفیت ما بیشتر هستند و مادامی که ما از قرعه‌کشی استفاده می‌کنیم یعنی افراد بیشتری علاقه‌مند هستند.

 

قائم‌مقام مدیر عامل در حوزه فروش در ادامه همچنین تاکید کرده که متقاضیان وانت ۱۵۱ و نیسان تک‌سوز بدون قرعه‌کشی می‌توانند از کارخانه خرید کنند. وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد مجوز افزایش قیمت برای سه ماه پایانی سال از شورای رقابت عنوان کرد به احتمال زیاد تورم بخشی ۳ ماه پایان سال ارائه شده و مبتنی بر آن قیمت به روزآوری می‌شود.

 

وی ادامه داده که در دی که جزء ۳ ماه پایانی سال محسوب می‌شود، ما خودرو‌های خود را با قیمت پاییز به مشتریان می‌فروشیم. همچنین از باقری پرسش شده که بر اساس برآورد‌های منتشر شده از سوی رسانه‌ها، ۸۰ درصد خودرو‌های توزیعی به شیوه جاری فروش، توسط متقاضی ابتدایی فروخته شده است. به‌نظر شما این آمار صحیح است؟

 

این مقام سایپا هم در پاسخ به این پرسش با تاکید بر محدودیت‌های فروش خودرو در نهایت عنوان کرده به این خاطر که این خودرو‌ها یک سال در رهن هستند از نظر اسناد رسمی سند‌ها مبادله نشده و خودرو‌ها توافقی خرید و فروش می‌شوند که ممکن است دردسر‌های زیادی داشته باشد؛ بنابراین هیچ مرجع رسمی نمی‌تواند برآوردی بدهد که چه تعداد مصرف‌کننده واقعی وجود دارد و آمار ۸۰ درصدی هم هیچ مبنای پژوهشی ندارد.

 

سوال دیگری که از باقری پرسیده شده در مورد نحوه قیمت‌گذاری خودرو و تمایل خودروسازان به آزادی‌سازی قیمت است. در این مورد وی تاکید دارد که در واقع یک رانت بسیار جدی درباره اختلاف قیمت بازار و کارخانه در صنعت خودرو به وجود آمده است. به‌زعم ما مصرف‌کننده واقعی از خودرو استفاده می‌کند، اما آیا مصرف‌کننده واقعی می‌تواند آن خودرو را از ما بخرد؟

بخش زیادی نمی‌توانند و با یک واسطه خودرو را خریداری می‌کنند. او ادامه داده که تمام حلقه مفقوده این هست که سیاست فعلی باعث شده جذابیت در بازار خودرو ایجاد شود و این جذابیت یعنی خودرو را به عنوان یک کالای سرمایه‌ای تلقی کنیم، لذا درخواست مشخص ما از شورای رقابت و همه نهاد‌ها این بوده که به‌گونه‌ای منصفانه قیمت‌گذاری کنیم تا خودرو از بستر یک کالای سرمایه‌ای خارج شود.

 

اما نیروی انسانی مازاد و تفاوت خودروسازی‌های ایران و جهان در مورد به‌کار‌گیری نیروی انسانی سوال دیگری بود که باقری پاسخ داده اگر بخواهیم با یک منطق آکادمیک در این مورد صحبت کنیم، ساختار بهای تمام‌شده یک خودرو از اجزایی تشکیل شده است که مهم‌ترین آن‌ها مواد، سربار و نیروی انسانی است. در این ساختاری که بهای تمام شده خودرو را تشکیل می‌دهیم درصد عمده مربوط به مواد است که مواد هم از نهاد‌ه‌های تولید استفاده می‌کند و علت افزایش قیمت خودرو‌ها همین افزایش قیمت نهاده‌های تولید است.

 

هزینه سربار در صنعت خودرو مرتبط با موضوعات آب، برق، سالن و سایر موارد است و در آخر هزینه‌های نیروی انسانی هم هست. وی ادامه داد: اگر تمام تشکیلات مرتبط با نیروی انسانی را با هم متمرکز کنیم در بالاترین شرایط ممکن تأثیر آن ۵ درصد بر قیمت تمام شده خودرو است.

 

علت تاخیر در تحویل خودرو‌ها سوال جدی این روز‌های مشتریان از شرکت سایپا است که باقری دلیل عمده آن را تعلل شورای رقابت در قیمت‌گذاری می‌خواند. در این مورد از باقری پیرامون خودروی کوئیک و اینکه چرا قیمت تمام‌شده این خودروی فول آپشن ۱۴۰ میلیون است؛ درحالی‌که قیمت بازار آن یا هم‌سطح یا کمتر از این است سوال شده که وی تاکید کرده ما به هیچ عنوان در مکانیزم قیمت‌گذاری نقش نداریم و مستندات مرتبط با بهای تمام‌شده محصول و سایر مولفه‌های مورد نیاز شورای رقابت را به آن‌ها تقدیم می‌کنیم و آن‌ها بر اساس روش‌های کلینیک یا سایر روش‌ها با توجه به تورم بخشی به ما قیمت می‌دهند.

 

وی در مورد تاخیر تحویل کوئیک هم گفته است که در بیانیه‌ای رسمی اعلام کردیم به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی کارخانه تزریق قالب‌های پلاستیکی، یک ماه تحویل این خودرو به تعویق افتاده است، ولی چند روز است که خط تولید کوئیک اس راه افتاده و مراحل تولید آزمایشی درحال سپری شدن است و به سرعت وارد تولید انبوه خواهد شد.

منبع: تجارت‌نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
درسته تغیر می‌کند احتمالا نصف قیمت میشه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->