ارزش سهام عدالت امروز ۱۳ اسفند ۹۹ | سهام عدالت کمی افت کرد از مکمل‌های سوخت خودرویی استفاده کنیم یا نه؟ زمان قطعی واریز سود سهام عدالت مشخص شد + فیلم اسامی برندگان قرعه کشی پیش فروش یک ساله ایران خودرو اسفند ۹۹ + لیست برندگان تعیین دستمزد کارگران به صورت منطقه‌ای برای سال آینده رد شد + جزئیات فروش فوق العاده دنا پلاس توربو اتوماتیک و وانت آریسان ایران خودرو آغاز شد + جزئیات قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۱۳ اسفند ماه ۹۹ وام ازدواج در سال آینده افزایش یافت + جزئیات خرید لباس عید برابر با دست‌کم نیمی از پاداش نوروزی کارگران گفتگو با یک تولیدکننده اسباب‌بازی ایرانی: ادعای حمایت همه‌اش حرف بود اسباب بازی مهم است، اولویت نیست | رشد کشفیات اسباب‌بازی قاچاق نشانه چیست؟ این روز‌ها طلا بخریم یا نه؟ | روز‌های خوب طلا دوباره در حال بازگشت است حمایت از تولید اسباب‌بازی ایرانی «در حد هیچ»! شاخص کل بورس امروز ۱۳ اسفند ۹۹ | بورس عقب نشینی کرد نحوه دریافت وام ۱۵۰ میلیونی مسکن | وام بانک رسالت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ قیمت روز گوشی موبایل در بازار امروز ۱۳ اسفند ۹۹ + جدول سود تضمینی بورس برای سهامداران خرد پیش‌بینی بورس فردا ۱۳ اسفند | حمایت دولت، اعتماد مردم را باز می‌گرداند؟ پیش‌فروش محصول جدید ایران خودرو، «تارا» از فردا آغاز می‌شود جزئیات اولین جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد ۱۴۰۰
خبر ویژه
آیا تخفیف‌ها از فروشگاه‌های زنجیره‌ای حذف می‌شود؟ +جزئیات
این طرح کاملا به‌نفع مصرف‌کننده است و فضای رقابتی بین فروشگاه‌ها ایجاد خواهد کرد. حذف تخفیف از کالا‌ها به‌معنای حذف درصد تخفیفی نیست که به‌نفع خریدار است، بلکه به‌معنای حذف تخفیف از قیمت درج‌شده روی کالا و احتساب آن براساس قیمت خرید در فاکتور است.

جانقربان|شهرآرانیوز- خبر رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای مبنی بر حذف درصد تخفیف از قفسه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، این سؤال را برای بسیاری از خریداران ایجاد کرده است که آیا تخفیف‌ها از فروشگاه‌های زنجیره‌ای حذف خواهد شد؟ حذفی که چنان‌چه رخ دهد، انگیزه بسیاری از مردم را برای خرید از این فروشگاه‌ها از بین خواهد برد و چالشی جدی برای فروشندگان ایجاد خواهد کرد!


رئیس اتاق اصناف مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز درباره سازوکار حذف تخفیف‌ها از قفسه کالا‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: این طرح کاملا به‌نفع مصرف‌کننده است و فضای رقابتی بین فروشگاه‌ها ایجاد خواهد کرد. حذف تخفیف از کالا‌ها به‌معنای حذف درصد تخفیفی نیست که به‌نفع خریدار است، بلکه به‌معنای حذف تخفیف از قیمت درج‌شده روی کالا و احتساب آن براساس قیمت خرید در فاکتور است.


محمود بنانژاد افزود: براساس این طرح قیمت روی کالا از روی قفسه حذف می‌شود و فروشگاه‌ها ملزم به این هستند چنان‌چه تخفیفی می‌خواهند اعمال کنند، از قیمت خرید این تخفیف اعمال شود نه از قیمتی که روی کالا درج شده است. به‌عنوان مثال قیمت درج شده روی یک بسته پنیر ممکن است ۱۲ هزار تومان باشد و فروشگاه این پنیر را در خرید عمده با تخفیفاتی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان از کارخانه خریده باشد که باید ضمن درج این قیمت بر روی قفسه با حساب درصد سود خود، چنان‌چه درصدی از تخفیف را مدنظر داشت، از این قیمت اعمال کند.


وی خاطرنشان کرد: از نظر ما درج قیمت برروی کالا‌ها کاری کارشناسی نیست، زیرا محصولی مانند پنیر، درب کارخانه به برخی فروشگاه‌ها ۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود و به برخی دیگر ۹۵۰۰ تومان که این تغییر قیمت به‌علت مسائلی مانند نقدفروشی یا عمده‌فروشی ممکن است رخ دهد، ولی درنهایت همه با یک قیمت درج‌شده بر روی کالا که مثلا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است فروخته می‌شود و این قیمت مانع از ایجاد بازار رقابتی می‌شود. با اجرای این طرح هر فروشگاه قیمت فروش خود را خواهد داشت و هر فروشگاه براساس درصد سود خود موظف به درج قیمت بر روی قفسه‌هاست.


رئیس اتاق اصناف مشهد در ادامه گفت: قیمت‌های تأمین کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم‌نام باید یکسان باشد، ولی این نرخ در دیگر فروشگاه‌های غیر هم‌نام ممکن است متفاوت باشد که این تفاوت قدرت رقابت را ایجاد خواهد کرد. به‌عنوان مثال اگر فروشگاهی در خرید عمده یا خرید نقدی از کارخانه‌ای با قیمت پایین‌تر خرید کند، در فروش نیز قیمت پایین‌تری خواهد داشت و درنهایت مشتری بیشتری جذب خواهد کرد.
بنانژاد درباره چگونگی نظارت بر قیمت‌ها در این طرح اظهار کرد: درصد سود در کالا‌های مختلف متفاوت و معمولا بین ۱۲ تا ۲۰ درصد است و برای اعمال صحیح آن بازرسان ما فاکتور‌های خرید فروشگاه‌ها را بررسی خواهند کرد.


وی در پاسخ به اینکه از چه زمان طرح قیمت‌گذاری براساس فاکتور خرید اعمال خواهد شد، گفت: به‌نفع فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که هرچه زودتر وارد این طرح شوند، زیرا مبحث تبانی فروشگاه‌ها با کارخانه‌ها بر سر قیمت نیز این روز‌ها خیلی پررنگ شده است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای این موضوع را قبول ندارند، ولی در فضای‌مجازی این موضوع و نگرش منتقل شده است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای اثبات صداقت خود به مردم باید هرچه زودتر وارد این طرح شوند و پیش‌بینی ما این است که در ۲ هفته آینده قیمت‌های جدید اجرایی شود.


بنانژاد درباره توزیع کالا‌های اساسی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز گفت: سازوکار توزیع کالا‌های اساسی از چند شبکه اجرا می‌شود که شامل شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شبکه اصناف و شبکه فروشگاه‌های تعاونی می‌شود. میزان توزیع کالا‌ها براساس نرم‌افزار تنظیم بازار انجام می‌شود و هدف توزیع عادلانه و ایجادنشدن صف است. در این نرم‌افزار هر فروشگاهی موظف به ثبت مشخصات خریداران است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
سرخط خبرها
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}