رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

بازخوانی پیامد‌های انتشار یادداشت هشدارآمیز احمد توکلی به زمامداران و عالمان

  • کد خبر: ۵۷۰۳۰
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
  • ۱
بازخوانی پیامد‌های انتشار یادداشت هشدارآمیز احمد توکلی به زمامداران و عالمان
احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در یادداشت مشترکی به یکشنبه ۵ بهمن ماه که در فضای مجازی منتشر شد، با اشاره‌ به حواشی مرتبط با ماجرای غسل پیکر آیت‌ا... مصباح‌یزدی مدعی شدند که غسال ایشان و همچنین آیت‌ا... حق‌شناس، یک ابَربدهکار بانکی است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، و حسین رجایی، معاون سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت، در یادداشت مشترکی به یکشنبه ۵ بهمن ماه که در فضای مجازی منتشر شد، با اشاره‌به حواشی مرتبط با ماجرای غسل پیکر آیت‌ا... مصباح‌یزدی مدعی شدند که غسال ایشان و همچنین آیت‌ا... حق‌شناس، یک ابَربدهکار بانکی است که جنازه‌های روحانیون سرشناس را به خانه خود می‌برد و غسل می‌دهد.


واکنشی تند به اظهارات توکلی و رجایی

محمدجواد ابطحی، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، روز گذشته، در گفتگو با «اعتمادآنلاین» در واکنش به یادداشت مشترک اخیر توکلی و رجایی گفت: «آقای توکلی مجموعه‌ای در ارتباط با شفافیت و این دست از مسائل دارد، اما خود درگیر بیماری پارکینسون است و در وضعیت سلامتی مناسبی نیست. من معتقدم از نام ایشان استفاده می‌شود و افرادی سایت و مؤسسه را از طرف او اداره می‌کنند؛ به‌هر‌حال با وضعیت و شدت بیماری، نمی‌توان از آقای توکلی درباره اظهاراتشان توقعی داشت.»
 
وی افزود: «اگر ایشان اسنادی دارند ارائه کنند، ما که با ایشان تعارفی نداریم و بیشتر از آقای توکلی هم نگران نفوذ افراد با چهره‌های موجه در بین مسئولان و چهره‌های نظام هستیم و به‌خوبی می‌دانیم که از ابتدای انقلاب اسلامی مسئله نفوذ وجود داشته است.»
 
ابطحی در ادامه با بیان اینکه «فضای رسانه‌ای علیه آقای مصباح است تا بگویند غسال ایشان ثروتمند و رانت‌خواراست»، گفت: «فرضا هم که باشد، این مسئله چه ربطی به آقای مصباح دارد؟ باید ترس از نفوذ داشته باشیم تا از چهره‌هایی که خود را به علما، مراجع و مسئولان نزدیک می‌کنند، مراقبت کنیم، اما این مورد به‌خصوص که بگویند غسال آیات مصباح یزدی و حق‌شناس رانت خوار بوده و بدهکار بانکی است، جریان مشکوکی به نظر می‌رسد. غسل‌دادن و دفن میت، واجب کفایی است و هر‌کسی می‌تواند در‌صورتی‌که توان و علم این کار را داشته باشد، این کار را انجام دهد.»


تکمله‌ای بر یادداشت نخستین

توکلی به‌دنبال واکنش‌ها به یادداشت مشترکش با رجایی ذیل عنوان «هشدار نسبت‌به نفوذ زرپرستان در‌میان علماء سرشناس دین»، یادداشتی تکمیلی منتشر و توضیحاتی درباره یادداشت پیشین خود ارائه کرد. در بخش‌هایی از این یادداشت تکمیلی آمده است: «شأن علمی و دینی مرحوم آیت‌ا... مصباح نزد ما و اکثریت قاطعی که آن بزرگوار را می‌شناختند، روشن است. شخصیتی که ویژگی‌اش غیر از اجتهاد که به آن آراسته بود، دانش عقلی و اشتغال به فلسفه و کلام بود.
 
در‌واقع شهرت ایشان به فلسفه بیش از علوم نقلی بود. چنین شخصیتی چه‌بسا از نعمت الهامات نیز برخوردار بوده باشد، ولی هیچ‌گاه پرداختن به امور ماورای عادات را از ایشان نشنیده بودیم... حتی اگر خبر نقل شده درست هم نبوده باشد [اینکه غسال آیت‌ا... مصباح، همان غسال مرحوم آیت‌ا... حق‌شناس است]، در تغسیل مرحوم آیت‌ا... حق‌شناس در منزل فرد موضوع بحث و با مشارکت وی شکی نیست. به همین دلیل در هشدار ما و لزوم توجه بزرگان، زمامداران و علما هیچ خللی وارد نمی‌شود. این خیرخواهی را بپذیرید و فریب کسانی را نخورید که می‌خواهند در سایه بزرگ‌کردن یک موضوع فرعی (که مسبب آن نیز ما نبودیم) اصل موضوع را در سایه قرار دهند.»


پاسخ احمد توکلی به اظهارات ابطحی

دفتر احمد توکلی با تکذیب سخنان محمدجواد ابطحی به «رویداد‌۲۴» توضیح داد: «آقای ابطحی دچار یک سوءبرداشت شدند. بله، آقای توکلی مبتلا به بیماری پارکینسون هستند، اما این بیماری هیچ تأثیری روی قدرت عقل افراد نمی‌گذارد. این توهینی است که آقای ابطحی نه‌تن‌ها به آقای توکلی، بلکه به تمامی افرادی که با این بیماری درگیر هستند، روا داشته‌اند. آقای توکلی در یادداشت خود نام هیچ فردی را نیاورده و عنوان ابربدهکار بانکی با سند و مدرک بوده است.
تمامی قرائن از‌جمله صحبت آقای صدیقی که ما به آن استناد کردیم خبر از نزدیکی این ابربدهکار بانکی به روحانیون مورد بحث می‌داد و تمامی این اشتراکات به یک نفر بازمی‌گشت. ما برای این فرد پرونده موجود داریم و ایشان به استناد این مدارک یک مفسد اقتصادی هستند. ما پرونده را به همراه تمامی مستندات و اطلاعات برای دستگاه‌های نظارتی فرستاد‌ه‌ایم، اما هنوز به قوه قضائیه نرسیده است.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
0
0
یکی هم حرف حساب میزنه یا میگن مریضه یا دیوانه نتیجه اینکه هرکسی خلاف داره سالمه یعنی ادم درست باید خلاف داشته باشه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->