نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
سرخط خبرها

«رضا مطلبی کاشانی» غسال آیت الله مصباح یزدی کیست؟ + ویدئو و عکس

  • کد خبر: ۵۷۰۸۹
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
  • ۴
«رضا مطلبی کاشانی» غسال آیت الله مصباح یزدی کیست؟ + ویدئو و عکس
رضا مطلبی کاشانی، فرد میلیاردی است که گفته می‌شود غسال آیت الله مصباح یزدی بوده است، احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز می‌گوید: کاشانی «یک ابربدهکار بانکی است که جنازه‌های روحانیون سرشناس را به خانه خود می‌برد و غسل می‌دهد.»

شهرآرانیوز - احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران و حسین رجایی معاون سازمان دیده بان شفافیت و عدالت در یادداشت مشترکی اعلام کرده‌اند، کسی که پیکر آیت الله محمدتقی مصباح یزدی را پیش از کفن و دفن شستشو داده است «یک ابربدهکار بانکی است که جنازه‌های روحانیون سرشناس را به خانه خود می‌برد و غسل می‌دهد.»

 

خطاب احمد توکلی و حسین رجایی به صحبت‌های کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در یک برنامه تلویزیونی بود که می‌گفت آیت الله مصباح یزدی هنگام غسل چشمان خود را باز کرد و نگاه مهربانانه‌ای به حاضران انداخت و دوباره چشمانش را بست.

 

مدتی بعد به خاطر بیان سخنان نسنجیده فشارها بر کاظم صدیقی افزایش یافت و او مجبور شد از سخنانش کوتاه بیاید. اما قبلش توضیح داده بود که این حرف‌ها را به نقل از غسال آیت الله مصباح یزدی گفته است. حالا غسال آیت الله مصباح با یادداشت احمد توکلی به تیتر یک رسانه‌ها آمده و مشخص شده غسال آیت الله یک ابربدهکار بانکی است.

 

هرچند خانواده آیت الله مصباح یزدی بخشی از ماجرا را تکذیب کرده‌اند، اما در حقیقت بخش اصلی ماجرا تکذیب نشده است و این یعنی فردی وجود دارد که به بخشی از جریان روحانیت ایران بسیار نزدیک است و البته بدهی‌های سنگینی به سیستم بانکی کشور دارد. آنچنانکه توکلی توضیح داده بود «حتی اگر خبر نقل شده درست هم نبوده باشد، در تغسیل مرحوم آیت الله حق شناس در منزل فرد موضوع بحث و با مشارکت وی شکی نیست. به همین دلیل در هشدار ما و لزوم توجه بزرگان، زمامداران و علما هیچ خللی وارد نمی‌شود. این خیرخواهی را بپذیرید و فریب کسانی را نخورید که می‌خواهند در سایه بزرگ کردن یک موضوع فرعی (که مسبب آن نیز ما نبودیم) اصل موضوع را در سایه قرار دهند.

 

«رضا مطلبی کاشانی» غسال آیت الله مصباح یزدی کیست؟ + ویدئو و عکس

 

غسال آیت الله مصباح یزدی کیست؟

بنابراین توکلی همچنان بر سر حرف خود درمورد ابربدهکار بانکی باقی ماند. اما این فرد مورد اشاره توکلی کیست؟ پیدا کردن غسّال یاد شده شاید کار سختی بود، اما توکلی و رجایی در یادداشت خود راهنمایی لازم را کرده و کدی را برای شناختن این فرد با عنوان ابربدهکار بانکی آورده‌اند.

 

توکلی و رجایی با اشاره به صحبت‌های کاظم صدیقی در یادداشت خود نوشته‌اند: «غسّال آیت الله مصباح، همان غسال مرحوم آیت الله حق شناس است.» همین اشاره کافی است که ذهن‌ها به سمت رضا مطلبی کاشانی برود؛ همان ابرسرمایه‌داری که چندی پیش شراکت او و حجت الاسلام پناهیان حاشیه فراوان آفرید.

 

ماجرا این بود که خبری منتشر شد مبنی بر رابطه مالی حجت الاسلام پناهیان با رضا مطلبی کاشانی که ظاهرا در یک ساختمان شریک بودند. پناهیان در واکنش به این خبر گفته بود ساختمانی را به صورت شراکتی با فرد دیگری ساخته‌اند و او سهم آن فرد [رضا مطلبی کاشانی] را خریده، چون مطلبی کاشانی به آن پول نیاز داشته و چون نام آن شخص در گواهی پایان کار ذکر شده، همه جا گفته‌اند پناهیان با فلان کارخانه‌دار شریک است.

 

رضا مطلبی کاشانی کیست؟

در پی همین ماجرا برای بسیاری سوال شد که رضا مطلبی کاشانی کیست؟

رضا مطلبی کاشانی تنها چهره غیرسیاسی حاضر در تولیت آستان قدس است، اما با بسیاری از شخصیت‌های سیاسی در فعالیت‌های خیریه مشارکت دارد. احمد توکلی پیش‌تر درباره او نوشته بود: «نفوذ رضا مطلبی کاشانی خطرناک است، چون با لباس تاجر خیر متدین به علما و مسئولان تقرب می‌جست. البته آرزو و چشمداشت طعمه‌ها، وسوسه هایش را کارساز می‌کرد.» به گفته توکلی در این وضعیت اقتصادی مطلبی کاشانی فقط ۴۰ میلیارد تومان خمس پرداخت کرده است.

 

رضا مطلبی کاشانی مالک تک ماکارون نیز هست. او در ماجرای دریافت ارز وارداتی، حدود ۶ میلیون یورو ارز دولتی دریافت کرده که این رقم می‌تواند میزان نفوذ مطلبی کاشانی را نشان دهد. در ادامه این گزارش نام بعضی موسسات غیر اقتصادی که رضا مطلبی در آن‌ها حضور دارد را با هم مرور می‌کنیم.

 

موسسه آموزشی امام خمینی

سال ۹۱، مطلبی نفر اول فهرست شش نفره موسسان موسسه پژوهشی آموزشی اندیشه‌های امام خمینی بود. اگر نام ۵ نفر دیگر را اگر مرور کنیم، به اسامی آشنایی می‌رسیم. مشهورترین آن‌ها کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران است که با مطلبی در یک موسسه فعالیت دارد.

 

نام دیگری سیدمهدی خاموشی است که زمانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بود. او هماکنون با رضا مطلبی کاشانی در موسسه آموزشی امام خمینی حضور دارد. سردار محمد حجازی جانشین فرمانده قدس سپاه و غلامرضا فیاضی نماینده خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری از دیگر موسسان این موسسه آموزشی هستند. با توجه به احتمال شباهت اسمی، تحقیق درباره فعالیت‌های این موسسه مقدور نبود.

 

مجمع خیرین امید کشور

مجمع خیرین امید کشور شرکت دیگری است که رضا مطلبی کاشانی در هیات مدیره آن حضور دارد. حبیب الله بور بور (پدر سارا بور بور همسر مجتبی رضاخواه نماینده مجلس یازدهم) و مجتبی رحماندوست در هیات مدیره این شرکت حضور دارند. این موسسه ظاهرا هنوز گزارشی از فعالیت خود به مردم ارائه نداده است.

 

علمی فرهنگی علامه عسگری

موسسه علمی فرهنگی علامه عسگری، دیگر جایی است که نام رضا مطلبی کاشانی در میان مدیران آن دیده می‌شود. از سال ۹۲ در این شرکت رضا مطلبی کاشانی به سمت رئیس هیات مدیره و خزانه‌دار و اسدالله امیراصلانی به سمت عضو هیات مدیره و مدیرعامل انتخاب شدند. امیر اصلانی متهم ردیف اول پرونده مشهور به المکاسب بود که در نهایت تبرئه شد. با روی کار آمدن دولت احمدی نژاد او مدیر موسسه مالی اعتباری توسعه شد. چندی پیش از او به‌عنوان چهره برگزیده صنعت بانکداری تقدیر به‌عمل آمد. او در دانشکده غیر دولتی غیرانتفاعی اصول دین نیز با بعضی شخصیت‌های سیاسی برجسته مثل آیت الله تسخیری و ... همکاری داشته است.

 

بنیاد خیریه غدیر

نام بنیاد دیگری که رضا مطلبی کاشانی در آن حضور دارد، بنیاد خیریه غدیر است. مطلبی در این موسسه با مرتضی نبوی، سید مصطفی میرلوحی و ابراهیم انصاریان (نزدیکان مهدوی کنی) در بنیاد خیریه غدیر نیز همکاری دارد. فرد دیگری که نام او در بنیاد خیریه غدیر دیده می‌شود، داوود مددی است. مددی از جمله همراهان محمود احمدی نژاد در دوره ریاستش بر شهرداری تهران بود.

 

کمک مردمی به بیماری‌های سرطانی

موسسه غیر دولتی کمک‌های مردمی به بیماران سرطانی که بعدا به نام شناخت و مهار سرطان (شمس) تغییر نام داد، نام یکی دیگر از موسسات غیر انتقاعی است که امیر اصلانی در آن حضور دارد. مهمترین شریک او در این شرکت، علیرضا زاکانی رئیس فعلی مرکز پژوهش‌های مجلس است. جالب‌ترین قسمت این موسسه اینجاست که وقتی نام این موسسه به شناخت و مهار سرطان تغییر کرده، زاکانی و مطلبی همزمان از این موسسه خارج می‌شوند.

 

«رضا مطلبی کاشانی» غسال آیت الله مصباح یزدی کیست؟ + ویدئو و عکس

 

خیریه و نیکوکاری ریحانه

شرکت دیگر مطلبی کاشانی، خیریه و نیکوکاری ریحانه است. این خیریه سه عضو هیات مدیره دارد. دو نفر اول رضا مطلبی کاشانی و مهرداد نوری هستند (فردی که در سایر شرکت‌های رضا مطلبی نیز حضور دارد و به نوعی مهمترین شریک او محسوب می‌شود. از «تک ماکارون» و «آرد داران» تا «زایشگاه الوند» و البته همین خیریه ریحانه).

 

رضا مطلبی کاشانی کیست؟

تعداد بازدید : 1962

منبع: خبردنا


بیشتر بخوانید: بازخوانی پیامد‌های انتشار یادداشت هشدارآمیز احمد توکلی به زمامداران و عالمان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
0
سلام
لطفا متن رو تکمیل کنید. با این موضوع که آقای کاشانی با این همه بدهی که داره، به تازگی از طریق شرکت تک ماکارون، شرکت دامداران رو خریداری کرده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
0
0
سلام‌ ایشان همه چیز را باپول می خرد ودر همه جا نمایندگی می زند که موجب شده شرکت های کوچک
از فعالیت بیفتتد جدیدا شرکت حمل ونقل هم زده وبسیاری
از رانندگان را در چند استان در حال بیچاره کردن است نمی دانم این عین عدالت ودین مداری است یا یک ادا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
0
0
با خانواده آقاي مهدوي كني ارتباطي ندارند؟ ....
علی اسماعیلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
0
0
خدا نسلتون رو نابود کنه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->