آیا احمدی نژاد و قالیباف بار دیگر به کارزار انتخاباتی پا می‌گذارند؟

  • کد خبر: ۵۷۱۴۲
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
آیا احمدی نژاد و قالیباف بار دیگر به کارزار انتخاباتی پا می‌گذارند؟
محمدباقر قالیباف، نام پر‌تکرار این روز‌های جریان اصولگرایی، با اعتماد‌به‌نفس بیشتری برای حضور در انتخابات آماده می‌شود. گویا همکارانش در مجلس نیز از شوق و اقدامات او در این راستا مطلع‌اند. اما یکی از مشکلات اصولگرایان در این زمینه، سبد رأی مشترک آنان با محمود احمدی‌نژاد و طیف سیاسی همراه اوست.
به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدباقر قالیباف، نام پر‌تکرار این روز‌های جریان اصولگرایی، با اعتماد‌به‌نفس بیشتری برای حضور در انتخابات آماده می‌شود. گویا همکارانش در مجلس نیز از شوق و اقدامات او در این راستا مطلع‌اند. اما یکی از مشکلات اصولگرایان در این زمینه، سبد رأی مشترک آنان با محمود احمدی‌نژاد و طیف سیاسی همراه اوست، جریانی که در هشت‌سال گذشته، بیش از آنکه همراه اصولگرایان باشد، تمایل داشته است که به‌عنوان جریان سوم شناخته شود.


گمانه‌زنی نمایندگان مجلس از نامزد‌های ۱۴۰۰

وحید جلال‌زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره گزینه‌های مطرح برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی به «ایسنا» گفت: «شایعه‌ای بسیار قوی وجود دارد که آقای قالیباف کاندیدای انتخابات خواهد بود. نیکزاد و امیرحسین قاضی زاده‌هاشمی نیز فعالیت‌هایشان را شروع کرده‌اند. سعید محمد و رستم قاسمی نیز از دیگر گزینه‌های مطرح هستند.» وی افزود: «طبق اطلاعم آقای احمدی‌نژاد هم علاقه‌ای برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی‌۱۴۰۰ دارد، اما همچون سایر افراد، تحرکاتی برای تشکیل ستاد‌های استانی از‌طرف ایشان دیده نمی‌شود؛ مصاحبه و سخنرانی را پیش از این هم داشتند.»


احمدی‌نژاد سناریو‌های انتخاباتی اصولگرایان را بر هم می‌زند؟

حسن بیادی، دبیرکل جمعیت آبادگران جوان و عضو شورای وحدت اصولگرایان در انتخابات، در گفت‌وگویی با «نامه‌نیوز» درباره سناریو‌های مدنظر اصولگرایان برای حضور در صحنه انتخابات‌۱۴۰۰ گفت: «حالت ایده‌آل و آرمانی آن است که آقایان سیدابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف در مسئولیت‌های فعلی خود یعنی ریاست قوه قضائیه و ریاست مجلس باقی بمانند و شخصیت دیگری هماهنگ با آن‌ها رئیس‌جمهور شود تا هر سه در قالب مدیریتی یکپارچه بتوانند کشور را اداره کنند.
 
اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری یک اصولگرایِ اصلاح‌طلب عاقل و غیراحساساتی همچون آقایان حسین دهقان، محسن رضایی یا مهندس ضرغامی بر سر کار آید، او به‌همراه آقایان رئیسی و قالیباف می‌توانند ریشه فساد خانمان‌برانداز اداری را نابود، کشور را قانونمند و ساختار‌های مدیریتی و حاکمیتی را اصلاح و کارآمد کنند.» وی در پایان افزود: «البته همه این تحلیل‌ها برای زمانی است که احمدی‌نژاد یا حضور پیدا نکند یا تأیید صلاحیت نشود، اما چنانچه وی تأیید شود، داستان چیز دیگری خواهد شد و صحنه دیگری در انتخابات و رقابت در آن رقم خواهد خورد.»


میراث احمدی‌نژاد برای فضای سیاسی

نامزدی محمود احمدی‌نژاد به مذاق بسیاری از اصولگرایان خوش نمی‌آید؛ زیرا نه دل خوشی از احمدی‌نژادِ دولت دهم دارند و نه می‌خواهند او پایگاه رأیشان را تحت تأثیر قرار دهد. به همین دلیل می‌کوشند به طرق مختلف، میراث نامطلوب او را یادآور شوند. آیت‌ا... هاشم هاشم‌زاده‌هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با «برنا» درباره یکی از میراث‌های محمود احمدی‌نژاد برای فضای سیاسی و اجتماعی ایران یعنی موضوع جن گیری و ارتباط با جن گیران در‌میان سیاست‌مداران گفت: «در زمان محمود احمدی‌نژاد، خرافه و خرافات بیشتر بود و موضوع هاله نور هم جزو این دسته مسائل شناخته می‌شود. البته با رفتن او، این موضوع کمتر شده بود، اما نمی‌دانم چرا هنوز هم مطرح می‌شود و ادامه دارد.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->