بازخوانی گمانه‌زنی‌ها درباره نامزد‌های احتمالی جریان اصولگرا

  • کد خبر: ۵۶۴۲۱
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
بازخوانی گمانه‌زنی‌ها درباره نامزد‌های احتمالی جریان اصولگرا
اصولگرایان می‌خواهند در همه جنبه‌های انتخابات‌۱۴۰۰ قوی حاضر شوند. آن‌ها برای ریاست‌جمهوری، شورای شهر و میان‌دوره مجلس برنامه‌هایی دارند و گویا تقسیم کاری هم انجام داده‌اند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ اصولگرایان می‌خواهند در همه جنبه‌های انتخابات‌۱۴۰۰ قوی حاضر شوند. آن‌ها برای ریاست‌جمهوری، شورای شهر و میان‌دوره مجلس برنامه‌هایی دارند و گویا تقسیم کاری هم انجام داده‌اند.
 
سیدحسین نقوی‌حسینی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره سناریوی اصولگرایان برای انتخابات‌۱۴۰۰ به نامه‌نیوز گفت: «طرح‌ها و دیدگاه‌هایی وجود دارد که هر‌کدام از آقایان مطرح در‌جریان اصولگرا سال آینده در انتخابات ریاست‌جمهوری، میان‌دوره‌ای مجلس و شورای شهر و مدیریت شهری تهران ایفاگر چه نقشی باشند. یک طرح آن است که رئیسی، رئیس قوه قضائیه بماند، جلیلی برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس از حوزه انتخابیه تهران، نامزد و وارد پارلمان شود و ریاست قوه مقننه را به‌عهده بگیرد.
 
قالیباف هم نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شود و ریاست قوه مجریه را در‌اختیار بگیرد. البته بنده معتقدم جلیلی باید دقیقا برای ریاست‌جمهوری بیاید و برای ریاست‌جمهوری کار کند و ورود به مجلس اصلا به صلاح ایشان نیست، ولی در‌نهایت تصمیم‌گیر خود ایشان است؛ هنوز هم جلیلی این مسئله را نه تأیید و نه تکذیب کرده و موضعی در‌این‌باره نگرفته است.» این تقسیم کار میان اصولگرایان در انتخابات پیش رو چنان‌که نقوی‌حسینی به آن اشاره کرده است، بیشتر بیانگر یک آرزوی اصولگرایانه است تا واقعیت‌های موجود در‌جریان اصولگرایی. با‌توجه‌به اظهارات و تحرکات اخیر جبهه اصولگرایی، هر‌چه به انتخابات‌۱۴۰۰ نزدیک‌تر می‌شویم، ظاهرا نزاع میان طیف‌های جبهه اصولگرا تشدید می‌شود.


در اردوگاه اصولگرایان چه می‌گذرد؟

به گزارش خبرنگار شهرآرا و به نقل از یک چهره سیاسی معتبر و ملی که نخواست نامش فاش شود، در موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری آتی، حامیان محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی متفق‌القول می‌گویند که اگر سیدابراهیم رئیسی در کارزار انتخابات‌۱۴۰۰ حاضر شود، کاندیدا نخواهند شد؛ زیرا می‌دانند رئیسی قابلیت رأی‌آوری بیشتری دارد. اما ظاهرا رئیسی، منع‌هایی برای حضور در انتخابات دارد.
 
در این شرایط، طیف حامی جلیلی اعلام کرده‌اند که اگر رئیسی نامزد انتخابات نشود، با هیچ‌کس وارد ائتلاف نخواهند شد و سعید محمد نیز برای معاون اولی یا شهرداری تهران در‌حال چانه‌زنی سیاسی و مذاکره است. برخی از نزدیکان قالیباف نیز اعلام کرده‌اند او قطعا در انتخابات پیش رو نامزد خواهد شد، هر‌چند به قیمت درگیری با تیم‌های حامی جلیلی و محمد. این درگیری را می‌توان هم‌اکنون در فعالیت‌های رسانه‌ای تیم جلیلی دید، چنان‌که رسانه‌ای‌کردن بیش‌از حد تپق‌زدن‌های قالیباف در نطق‌هایش در مجلس ظاهرا کار طیف رسانه‌ای جلیلی بوده است.
 
به‌طور‌کلی اکنون می‌توان از سه جریان انتخاباتی شاخص در جبهه اصولگرایی نام برد؛ جریان جلیلی که در همکاری و ائتلافی نزدیک با تیم سعید محمد است، جریان قالیباف با احتمال نزدیکی و ائتلاف با تیم احمدی‌نژاد، چنان‌که گوشه‌هایی از این همکاری را اکنون در جریان مجلس یازدهم شاهد هستیم و در‌نهایت جریان رئیسی که با جریان قالیباف و جلیلی زاویه دارند و درصورت حضور‌نیافتن شخص او احتمالا به‌سمت گزینه‌ای نظیر سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی خواهند رفت. اما در‌این‌میان، نکته مهم و حائز توجه این است که اغلب نامزد‌های مطرح در جبهه اصولگرایی، اصالتا مشهدی هستند و این مهم بیانگر حساسیت مشهد و نقش اثرگذار آن در انتخابات‌۱۴۰۰ است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->