«مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند
سرخط خبرها

ثبت بیش از ۶۸.۵ میلیون نفر - شب اقامت در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۵۷۲۰
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
ثبت بیش از ۶۸.۵ میلیون نفر - شب اقامت در خراسان رضوی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از ثبت ۶۸ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۴۷ نفر- شب اقامت طی نیمه نخست امسال در استان خراسان رضوی خبرداد. 

به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل مکرمی‌فر با بیان اینکه این میزان اقامت در مراکز اقامتی رسمی و غیر رسمی استان ثبت شده است، افزود: بر این اساس میزان اقامت هر گردشگر خارجی و داخلی به صورت میانگین ۳.۳ روز است.
وی ادامه داد: هم اکنون ۵۰۰ هزار نفر - شب ظرفیت اقامت در واحد‌های رسمی و موقت خراسان رضوی وجود دارد که ۶۴۲ هزار و ۶۲۵ نفر - شب اقامت در استان مربوط به گردشگران خارجی است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد رشد دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: سال گذشته ۲۰ هزار گردشگر خارجی برای انجام عمل‌های جراحی و ۱۰۰ هزار گردشگر خارجی برای انجام عمل‌های سرپایی در استان حضور یافتند که با توجه به این که درآمد حاصل از هر گردشگر سلامت به طور متوسط پنج تا هفت برابر یک گردشگر معمولی است درآمد ارزی قابل توجهی وارد استان شده است.
مکرمی فر افزود: نواختن زنگ گردشگری در مدارس و برگزاری تور‌های گردشگری از برنامه‌هایی است که برای هفته گردشگری در خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به افتتاح هفت اقامتگاه بوم گردی و یک دفتر خدمات مسافرتی همزمان با هفته گردشگری در خراسان رضوی ادامه داد: تخفیف ۳۰ درصدی اقامت در هتل‌های استان خراسان رضوی به مناسبت این هفته در استان در دستور کار قرار دارد.
دیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در شش ماه نخست امسال ۲۱۴ هزار ساعت آموزش برگزار شده است که بیش از هشت هزار نفر فعال حوزه گردشگری در این دوره‌ها آموزش دیده اند.
مکرمی فر با بیان این که در ۱۲۰ نقطه خراسان رضوی، ۱۳۰ فرصت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری شناسایی شده است افزود: سرمایه گذاری در این فرصت‌ها می‌تواند برای ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد کند.

منبع:ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->