نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ظرف‌های کهنه را بازسازی کنیم

  • کد خبر: ۵۷۲۷۶
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
ظرف‌های کهنه را بازسازی کنیم
شاید تاکنون درباره هنر نقاشی دکوراتیو چیز‌هایی شنیده باشید، هنری که برای ساخت اشیا و تابلو‌های تزیینی و دیوارنگاری مکان‌های های خاص بسیار کاربرد دارد.
امیر مقدم  | شهرآرانیوز؛ شاید تاکنون درباره هنر نقاشی دکوراتیو چیز‌هایی شنیده باشید، هنری که برای ساخت اشیا و تابلو‌های تزیینی و دیوارنگاری مکان‌های های خاص بسیار کاربرد دارد. خیلی‌ها این هنر را مترادف پتینه می‌دانند، درحالی که پتینه هنری زیرمجموعه نقاشی دکوراتیو است که به وسیله آن به اجسام مختلف حال و هوای آنتیک و قدیمی می‌دهند.
 
یکی از ویژگی‌های این هنر این است که به شما این امکان را می‌دهد که محیط خانه و اشیای تزیینی خود را براساس سلیقه و ترکیب رنگ مناسب با روحیات و سلیقه خود دوباره بازسازی کنید. برای همین، امروز می‌خواهیم با استفاده از این هنر، به کمک اقتصاد خانواده شما بیاییم و به ظروف کهنه تان رنگ و لعابی جدید بدهیم به ویژه ظروفی که به دلیل حرارت دیدن هنگام استفاده، کمتر به ذهنمان می‌رسد به فکر بازسازی دوباره شان باشیم، مانند قوری و کتری و انواع قابلمه و تابه.

مواد لازم

برای اینکه بتوانیم ظروفی مانند قوری و کتری و قابلمه را که مدت‌ها از آن‌ها استفاده کرده ایم و به دلیل مجاورت با حرارت مستقیم، سطح بیرونی شان صدمه دیده و خراب شده است بازسازی و دوباره استفاده کنیم، به ابزار خاصی نیاز داریم که کمی هزینه بر است، اما در مقایسه با هزینه‌ای که باید برای خرید یک دست جدید از این لوازم صرف کنیم ناچیز است، تفاوت قیمتی بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان.

نکته: رنگ‌های مولتی سورفیس قابلیت رنگ آمیزی روی همه سطوح را دارند. هم چنین نیازی به تثبیت کننده نیز ندارند و در برابر حرارت کاملا مقاوم اند.
نکته: شابلون‌های استنسیل از نوع پلاستیک انعطاف پذیر هستند و قابلیت قرارگرفتن روی انواع سطوح منحنی را دارند.
نکته: اسپری چسب استنسیل کمک می‌کند رنگ از طرح بیرون نزند و کار سریع و راحت‌تر انجام شود.

طریقه کار

ظرف مدنظرتان را تمیز و خشک کنید و اگر به سنباده کاری نیاز دارد، با استفاده از یک سنباده سطح آن را کاملا صاف و یکدست کنید. رنگ مولتی سورفیس را با تامپون روی تمام کار بزنید و اجازه بدهید خشک شود. این کار را دوباره و سه باره تکرار کنید تا سطح کارتان کامل پوشیده و یکنواخت شود.
 
طرح استنسیل مدنظرتان را انتخاب کنید و به آن اسپری چسب استنسیل بزنید. سپس طرح را در محل دلخواه خود روی سطح کار بچسبانید. تامپون را به رنگ مولتی سرفیس آغشته کنید و روی شابلون بکشید تا طرح اسنسیل روی ظرف بیفتد.
 
بعد از رنگ آمیزی، اجازه بدهید رنگ کامل خشک و تثبیت شود. هم چنین نباید ظرفتان را ۲ تا ۳ هفته در معرض آسیب، رطوبت و حرارت قرار بدهید. پس از آن، درست مانند یک ظرف جدید با آن رفتار کنید.
نکته: می‌توانید دسته قوری و کتری یا در قابلمه و تابه تان را با رنگ دیگری از مولتی سرفیس رنگ آمیزی کنید تا کارتان شکیل‌تر به نظر برسد. این رنگ را می‌توان برای شابلون هم استفاده کرد تا هماهنگی بیشتری در کار ایجاد شود.
 
نکته: برای این کار‌ها حتما از رنگ مولتی سورفیس استفاده کنید که خاصیت نسوز داشته باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->