غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاج‌فیروز: ثبت‌نام مجدد برای انتخابات هیات فوتبال خلاف قانون است تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس
سرخط خبرها

رد صلاحیت ۱۰ نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال!

  • کد خبر: ۵۷۵۰۷
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
رد صلاحیت ۱۰ نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال!
۱۰ نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال در حالی رد صلاحیت شدند که علی نژاد، معاون وزیر ورزش گفته وزارت دخالتی در انتخابات فدراسیون ندارد.
به گزارش شهرآرانیوز، فدراسیون فوتبال با انتشار بیانیه‌ای کوتاه از رد صلاحیت ۱۰ نفر از ثبــــت‌نام‌کنندگان در انتخابات خبر داد. این بیانیه دست‌کم با ۴۸ ساعت تأخیر منتشر شده است. گویا قرار بوده فدراسیون فوتبال تا ۲ روز پیش اسامی نهایی افراد شرکت‌کننده در انتخابات فدراسیون فوتبال را که قرار است در اسفندماه برگزار شود، به فیفا اعلام کند. این بیانیه پس از آن منتشر شده است که در فضای شایعه‌خیز فوتبال ایران، بحث‌های جدی مبنی بر رد صلاحیت تنی چند از شرکت‌کنندگان دانه‌درشت در انتخابات فدراسیون منتشر شده بود.
 
البته مطابق با بیانیه فدراسیون، موضوع عدم احراز صلاحیت به مسائل اداری و نحوه پرکردن فرم‌ها و... برمی‌گردد و مسئولیت این ردصلاحیت بر عهده کمیته بدوی است و شاید افرادی که مسئله رد صلاحیت به آن‌ها اعلام شده است، بتوانند با رایزنی دوباره به رقابت انتخاباتی برگردند. اما این فقط یک سوی قضیه است و مسئله رد صلاحیت‌ها ابعادی فراتر از کاغذبازی‌های معمول اداری دارد.

شنیده می‌شود فدراسیون فوتبال از طریق پیامک، نواقص مدارک افرادی را که تأیید صلاحیت نشده‌اند، به اطلاع آن‌ها رسانده است و با توجه به اینکه به نظر می‌رسد هیچ‌کدام از ۵ نامزد پست ریاست فدراسیون چنین پیامکی را دریافت نکرده‌اند، به این ترتیب صلاحیت حیدر بهاروند، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، کیومرث هاشمی، مصطفی آجرلو و علی کریمی توسط کمیته بدوی تأیید شده است. فدراسیون فوتبال در روز‌های ثبت‌نام کاندیداها، سامانه پیامکی برای ثبت‌نام و اطلاع‌رسانی راه انداخته است و از این طریق مراحل مختلف را به اطلاع کاندیدا‌ها می‌رساند. نام‌های مهم دیگری نیز که در انتخابات فدراسیون حاضرند و اکنون نیز در فدراسیون سمت دارند، فاقد صلاحیت برای حضور در انتخابات تشخیص داده شده‌اند و ظاهرا به آن‌ها اجازه شرکت در این رقابت داده نخواهد شد.
 
با این وصف و اگر شایعات حقیقت داشته باشد، بدان معناست که انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال با حضور ۳ نامزد برگزار می‌شود و باید دید توازن قدرت و نحوه آرایش نیرو‌های مجمع درنهایت چه کسی را روی صندلی داغ سئول خواهد نشاند. نکته مهم دیگر هم نظارت فیفا بر مسائل انتخاباتی فدراسیون فوتبال است و اینکه مجمع فدراسیون فوتبال نیز می‌تواند در چینش احتمالی و موضوعات آینده از همین حالا بسیار تأثیرگذار باشد. درنهایت این‌طور به نظر می‌رسد که مطابق با پیش‌بینی‌های قبلی، انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال که قرار است یک‌ماه دیگر برگزار شود، از پیچیدگی‌های خاصی پیروی خواهد کرد و هر لحظه امکان تغییر معادلات و اتفاقات جدید در آن وجود دارد.

در وضعیت کنونی، مبهم‌بودن اخبار و شایعات و ضدونقیض‌بودن برخی از آن‌ها و همچنین تأخیر در اعلام و انتشار اسامی برای ارسال به فیفا، نهاد اول قانون‌گذار فوتبال جهان را درباره موضوع انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ایران دوباره حساس خواهد کرد و با توجه به مسائل قبلی در این زمینه، باید بسیار احتیاط کرد.

علی‌نژاد: وزارت ورزش دخالتی در انتخابات فدراسیون فوتبال ندارد

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای روز گذشته درباره وضعیت برگزاری انتخابات و صحبت‌هایی که درباره دخالت وزارت ورزش در این انتخابات مطرح می‌شود، گفت: وزارت ورزش دخالتی در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال ندارد و فقط علاقه‌مند است که مجمع آزادانه رأی دهد. مهدی علی‌نژاد در ادامه صحبت‌هایش گفت: وظیفه ما این بود تا فضایی ایجاد کنیم که رقابت آزاد باشد. وزارت ورزش دخالتی در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال ندارد و فقط علاقه‌مند است که مجمع آزادانه رأی دهد. اینکه مجمع چه فردی را انتخاب می‌کند، به خود اعضا مربوط است. آنان بر اساس شناخت و معیار‌هایی که دارند، خودشان تصمیم خواهند گرفت.

وی در پایان صحبت‌هایش درباره خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس یادآور شد: هفته پیش جلسه معارفه پرسپولیس با هیئت پذیرش فرابورس انجام شد و ۱۴بهمن جلسه معارفه استقلال با این هیئت برگزار خواهد شد و بعد از جلسه معارفه، برای جلسه اصلی پذیرش وقت داده می‌شود. برای خصوصی کردن این ۲ باشگاه مصمم هستیم و امیدواریم مشکلی به‌وجود نیاید. اگر این اتفاق رقم بخورد بی شک بزرگ‌ترین دستاوردبرای هر فدراسیونی خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->