شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد شیائومی با Redmi K70 Ultra به جنگ پرچمدارها می‌آید گمانه‌زنی جدید درباره زمان عرضه GTA 6 سرمایه‌گذاری ۱.۵میلیاردی مایکروسافت در G42 | امارات با هوش مصنوعی در منطقه می‌تازد وایبر پیام‌هایی را که نخوانده‌اید برایتان خلاصه می‌کند | پیام‌رسان قدیمی برمی‌خیزد
سرخط خبرها

رشد ۲/۵برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح شرکت‌های شهرک صنعتی خراسان رضوی

  • کد خبر: ۵۷۵۷۵
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
رشد ۲/۵برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح شرکت‌های شهرک صنعتی خراسان رضوی
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: در یک‌سال‌ونیم گذشته تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در میان شرکت‌های شهرک‌ صنعتی حدود دوبرابر شده است و امروز به‌لحاظ تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، استان ما رتبه سوم کشور است.

طنین همتی|شهرآرانیوز، مهندس علیخواه، معاون صنایع کوچک خراسان رضوی در نشست خبری دومین رویداد نوآوری تکآپ که با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و آستان قدس رضوی که با محوریت طرح‌های فناورانه تولیدی و صنعتی در شهرک فناوری بیوتکنولوژی و صنایع غذایی شمال شرق کشور برگزار شد، اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی از سال ۸۴ با تغییر رویکرد، از بحث زیرساختی صرف خارج شد و به رفع نیاز خدمات فناوری شرکت‌های زیر پوشش وارد شد، به‌طوری‌که اکنون بیش از ۶۰ درصد وظایف شرکت‌های صنعتی در حوزه خدمات نرم‌افزاری است.

 

مهندی علیخواه یادآور شد: در یک‌سال‌ونیم گذشته تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در میان شرکت‌های شهرک صنعتی حدود دوبرابر شده است و امروز به‌لحاظ تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، استان خراسان رضوی رتبه سوم کشور است و خوشبختانه ظرفیت خوبی در استان در این حوزه ایجاد شده است.


وی ادامه داد: هفته گذشته مصوب شد برای جلوگیری از جزیره‌ای کارنکردن، شورای فن بازارهای استان شکل بگیرد که دبیری فن بازارهای استان به ما محول شد. ثبت مالکیت معنوی، ارتباط ایده و تولید شرکت‌های دانش‌بنیان از وظایف این حوزه است.
وی ادامه داد: در حوزه نظام مبادلات، پیمانکاری فنی اولین استانداردهای حوزه قطعات خودرو کشور در چند ماه گذشته در خراسان رضوی اخذ شده است و اولین صادرات این حوزه برای قطعات خودرو انجام شده است.


معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تأکید کرد: در حوزه خوشه‌های صنعتی خوشبختانه عملکرد خوبی داشتیم به‌ویژه در حوزه اشتغال‌زایی که شاهد اتفاقات خوبی بودیم. به‌طوری‌که در این وضعیت رکود که بیشتر واحدها تعطیل هستند، با به‌کارگیری طراحان فنی و خبره، بسیاری از مشاغل ما فعال‌اند. امروز در صنعت کفشمان حدود ۱۴ هزار نفر شاغل‌اند و رتبه اول تولید کفش زنانه و رتبه دوم تولید کفش مردانه به‌لحاظ تیراژ را داریم. همچنین در زمینه رفع نیازهای فناورانه، حدود ۱۷استان را از همین مرکز پوشش می‌دهیم.

 

وی در ادامه گفت: از مشکلات اساسی واحدهای صنعتی ما این بود که سنتی کار می‌کردند. یکی از وظایف ما قراردادن محصولات جدید در سبد کالایی واحدهای صنعتی بود. تحقق این امر که با تحریم همراه بود، باعث فرهنگ‌سازی شد تا بتوانیم از طریق نخبگان و اعتماد به جوانان، نیازها را با علم روز برآورده کنیم.


علیخواه در ادامه افزود: راه‌اندازی استارت‌آپ ویکندها در ابتدای کار باعث ایجاد شور و هیجان در بین جوانان شد و همچنین فضا برای گروه‌سازی و نحوه ارائه ایده‌ها ایجاد شد. اکنون به زمانی رسیده‌ایم که این ایده‌ها امکان تجاری‌سازی و حتی صادرات دارد. صادراتی که تحریم نیست و ارزآوری بسیار خوبی هم دارد. در مرحله بعدی باعث شد سرمایه‌گذاران خوبی مثل آستان قدس جذب این کار شوند. اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که نحوه برگزاری این رویدادها باید تغییر کند، به‌نحوی که فردی را که صاحب ایده است و تحت آموزش قرار گرفته است، همراه با مشاوران خبره حمایت کنیم و سرمایه‌گذاران ما در کنارشان قرار بگیرند تا ایده به یک محصول صنعتی تبدیل شود.
وی تأکید کرد: رویدادهای مختلفی که با حضور بهره‌بردار برگزار شد، باعث شد حدود 7 میلیارد تومان قرارداد تجاری بسته شود که عدد چشمگیری در چند سال گذشته است.


در ادامه این نشست، مهندس بهنام، مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی گفت: ۲ تغییر اساسی در آستان قدس شاهد بودیم. آستان قدس در گذشته ۲ وجه ثابت داشت که یکی املاک و اراضی و مستقلات بود و دیگری تولید. در یک سال گذشته شاهد ۲ تغییر بودیم که یکی از این تغییرات ورود جدی آستان قدس به حوزه دانش‌بنیان و حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان بود، که در همین راستا شرکتی تأسیس کرد به‌نام صنایع پیشرفته رضوی، با هدف سرمایه‌گذاری و مشارکت با افراد و شرکت‌ها در حوزه دانش‌بنیان. دومین تغییر کلیدی در آستان قدس رضوی، عدم تصدیگری است. تأکید تولیت آستان قدس رضوی بر این بود که رغیب بخش خصوصی نشویم و اگر سهامی از شرکتی داریم، زیر 40 درصد باشد و جنبه حمایتی خود را از طرح‌ها و ایده‌های نو از دست ندهیم. شرکت صنایع رضوی با همین رویکرد حمایت خود را آغاز کرده است و به‌هیچ‌وجه به‌دنبال برگزاری رویداد نیست. بیشتر هدفمان حمایت از گروه‌هایی است که طرح‌های سرمایه‌گذاری دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->