واریز هدیه روز معلم به حساب فرهنگیان سراسر کشور افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت | قالیباف: دولت باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند دستگیری ۲۵ داوطلب متقلب در مرحله اول کنکور ۱۴۰۳ فصل بحرانی آب در مشهد | وزارت نیرو، خراسان‌رضوی را در فهرست ۴ استان با وضعیت آبی نامطلوب اعلام کرد خبر جدید برای بازنشستگان | تصمیمات جدید صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص پرداخت معوقات، وام و بیمه تکمیلی آیا امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد؟ آب آشامیدنی ، سالمترین نوشیدنی برای کودکان حریق منزل مسکونی در خیابان فرامرز عباسی مشهد چطور کودکمان را به کتابخوانی علاقه‌مند کنیم؟ جشن‌های تکلیف تجملاتی باعث آسیب به کودکان می‌شود آخرین وضعیت شیرخوارگاه‌های مشهد پس از انتقال کودکان به خانواده‌های متقاضی استعمال دخانیات پیشرفت بیماری «ام‌ اس» را تشدید می‌کند وزن ما در مورد سلامتی‌ بدنمان چه می‌گوید؟ نان سبوسدار بخورید عادت‌های روزمره‌ای که با انجام آن‌ها، سلامت خود را به خطر می‌اندازیم درصد موفقیت درمان ناباروری با روش IVF در ایران چقدر است؟ راهکار‌های طب ایرانی در پیشگیری و تسکین بیماری آسم
سرخط خبرها

چه کسانی رایگان واکسن کرونا دریافت می‌کنند؟

  • کد خبر: ۵۷۶۷۴
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
چه کسانی رایگان واکسن کرونا دریافت می‌کنند؟
واکسن کرونا برای گروه‌های پرخطر و دو و سه رایگان تزریق خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در نشستی خبری با تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به خلاصه‌ای از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه سلامت گفت: خوشبختانه اکنون به اغلب اهدافی که برای حوزه سلامت در اول انقلاب ترسیم شده بود، دسترسی یافته ایم؛ این موضوع با اعداد و ارقام و شاخص‌ها قابل بیان است. به طوری که قبل از انقلاب میزان مرگ و میر‌ها در حوزه اطفال و کودکان زیر یک سال بیش از ۲۵۰ مرگ به ازار هر ۱۰۰۰ نفر بود که این عدد اکنون به زیر ۹ رسیده است. میزان مرگ و میر مادران باردار در هر ۱۰۰ هزار نفر بالای ۳۰۰ بود که اکنون به ۱۸.۷ رسیده است.

 

وی افزود: یکی از شاخص‌هایی که بسیار عالی است، دسترسی به آب سالم و آب آشامیدنی سالم است که اکنون بالای ۹۵ درصد جمعیت کشور به آب سالم دسترسی دارند. در زمینه زیرساخت‌های حوزه بهداشت نیز باید بگویم که به جرات می‌توان گفت در کل کشور هیچ روستایی ندارید که هزار نفر جمعیت داشته باشد، اما خانه بهداشت نداشته باشد. این موضوع برای کشوری با جمعیت ۸۳ میلیون نفری و با این وسعت، بسیار ارزنده است.

 

رییسی ادامه داد: سواد سلامت مردم و توسعه بهداشت و درمان در سطح کشور نیز به همین صورت است. در وضعیت اخیری که برای دنیا در بحث کرونا اتفاق افتاد، مشاهده کردید که زیرساخت‌های مناسبی که در سطح کشور و به برکت انقلاب ایجاد شد، چقدر توانست در مهار بیماری از سطح روستا تا شهر به ما کمک کند و اقدامات ارزنده‌ای انجام شد.

 

وی به اقدامات انجام شده در قالب طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: در هفت سال گذشته و در قالب طرح تحول نظام سلامت اقدامات خوبی شروع شد؛ بویژه در زمینه نوسازی، بازسازی و احداث و تکمیل شبکه بهداشت و درمان اقدامات خوبی صورت گرفت و طی دو سال گذشته حدود ۳هزار و ۵۷۶ پروژه به بهرداری رسیده و ۳۷۸ پروژه در روستا‌ها و مناطق محروم آماده بهره برداری است و تا اردیبهشت ماه حدودا ۹۰۰ مرکز بهداشت دیگر به بهره برداری و افتتاخ خواهد رسید و به این ترتیب اکثر روستاهایمان دارای مراکز بهداشتی است.

 

رییسی گفت: توسعه بهداشت در سطح شهر‌ها یکی از قدامات مهم در طی چند سال گذشته بود و در این راستا بیش از ۲۴ هزار مراقب سلامت به نظام شبکه اضافه شد. همچنین ۱۴۴۰ کارشناس تغذیه و۱۶۰۰ نفر کارشناس بهداشت سلامت روان اضافه کردیم که جزو دستاورد‌های ارزشمندی است که اتفاق افتاد.

 

وی با اشاره به طرح غربالگری فشارخون در سال گذشته و نتایج آن افزود: اکنون هم طرح شهید قاسم سلیمانی برای مدیریت کرونا از دستاوردهاست. در مجموع به برکت انقلاب در حوزه بهداشت و درمان رشد چشمگیری داشتیم؛ به طوری که اکنون نیاز نیست کسی به دلیل اقدامات بهداشت و درمان به خارج از کشور مراجعه کند.

 

رییسی گفت: واکسن‌هایی که در دنیا تزریق می‌شود از فاز یک تا فاز سه را شامل می‌شوند. کشوری مثل امارات متحده عربی در فاز یک واکسن چینی شرکت کرد و الان هم واکسن را می‌زنند.

 

وی افزود: اکثر واکسن‌ها در فاز سه هستند و یا در حال گذراندن فاز سه هستند.

 

رییسی در واکنش به انتقاد سازمان نظام پزشکی به واکسن روسی، گفت: تقابلی در بحث واکسن وجود ندارد و نقطه نظرات علمی قابل احترام است و باید مستندات را خواند و به نتیجه رسید.

 

وی ادامه داد: مستندات فاز یک واکسن روسی موجود است و نکته کلیدی که وجود دارد این است که مرجع تأیید واکسن سازمان‌های غذا و داروی هر کشور هستند. پس سازمان غذا و داروی ایران، این اختیار را دارد که می‌تواند یک واکسن را رد کند یا تأیید کند و این شامل دارو‌ها نیز می‌شود.

 

رییسی با تاکید بر اینکه نگاه ما به واکسن تولید داخل است، گفت: همین ماسک را که داریم تولید می‌کنیم، به ما ندادند. بنابراین، اگر تولید کنیم می‌توانیم تحریم‌ها را بی اثر کنیم. الان هم بحث واکسن همین است و اگر دست به کار نشده بودیم، به راحتی واکسن به ما نمی‌دادند.

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: برنامه ما تا پایان سال این است که افراد آسیب پذیر را واکسینه کنیم و با توجه به اینکه ما «سبد واکسن» تهیه کرده ایم، قرار نیست واکسن را فقط از یک کشور یا شرکت خارجی وارد کنیم. بعد از آن هم آماده می‌شویم که از واکسن تولید داخل برای واکسیناسیون همگانی استفاده کنیم.

 

رییسی گفت: حدود یک تا یک و نیم میلیون دوز واکسن از روسیه خریداری خواهیم کرد و تزریق واکسن اجباری نیست.

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: در آینده واکسن ایرانی کرونا هم مشتریان خارجی خواهد داشت.

 

رییسی اظهار کرد: در تهران آمار بیماران سرپایی در حال افزایش بوده و افزایش در خراسان شمالی، هرمزگان، فارس و یزد هم گزارش شده است.

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره رایگان بودن واکسن کرونا بیان کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا واکسن برای گروه‌های پرخطر و دو و سه رایگان تزریق خواهد شد و فرآیند طولانی دارد و تا اولویت سوم واکسن رایگان خواهد بود و وجه دریافت نمی‌شود و ما به هیچ وجه واکسیناسیون خارج از نظام شبکه نخواهیم داشت، زیرا باید واکسیناسیون زیر نظر شبکه بهداشت باشد و هر گونه عوارض جدی و حاد باید ثبت شود و از نظام شبکه توزیع صورت خواهد گرفت و به هیچ مسئول و مقام سیاسی خارج از اولویت واکسن تزریق نخواهیم کرد.

 

رییسی گفت: یکی از گروه‌های زحمت کش که کمتر نامی از آن‌ها برده می‌شود، گروه‌های بهداشتی هستند و در دورترین نقاط کشور به مردم خدمت رسانی می‌کنند و ما چند اقدام برای نیرو‌های بهداشت انجام داده ایم و برای اولین بار ما حدود ۱۱ هزار نیروی بهداشت استخدام خواهیم کرد.

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: این خبر خوبی برای نیرو‌های قراردادی و شرکتی است به دنبال تبدیل وضعیت نیرو‌های بهداشتی هستیم و به دنبال آن هستیم تا حق و حقوق نیرو‌های بهداشتی را پرداخت کنیم و اکنون ۲۴ هزار نیروی قراردادی و شرکتی داریم و امیدواریم تا پایان دولت بتوانیم بخشی از این نیرو‌ها را استخدام کنیم و شرمنده نیرو‌های بهداشتی هستیم و امیدواریم کارانه‌ها و پاداش‌هایی که ارسال کرده ایم به دست نیرو‌های بهداشتی برسد.

 

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->