نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

با پول فیفا پاداش دختران فوتسالیست را می‌دهند

  • کد خبر: ۵۷۷۴۲
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
با پول فیفا پاداش دختران فوتسالیست را می‌دهند
معاون وزیر ورزش همچنان به‌دنبال پاسخی برای تعویق سه‌ساله پاداش قهرمانی آسیا است.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ معاون امور بانوان وزارت ورزش از پاداش ویژه برای مدال‌آوران زن در المپیک خبر داد. مهین فرهادی‌زاد درحالی در این‌باره صحبت کرد که خبرنگاران از پاداش ۳ سال قبل قهرمانی دختران فوتسالیست در آسیا از او سؤال کردند.

تنها پاسخ او درباره زمان پرداخت این پاداش‌ها، جواب فدراسیون فوتبال به خود او بوده است. فرهادی‌زاد گفت: من برای پاداش فوتسال با علی‌نژاد صحبت کردم. ایشان گفت از سمت وزارت پاداش پرداخت شده است. بعد با نبی و بهاروند صحبت کردم و گفتند پاداش همه ورزش‌کاران باقی مانده است و آن‌ها منتظر پول فیفا هستند.
سؤال بعدی رسانه‌ها درباره فدراسیون فوتبال و کنارگذاشتن شهناز یاری از هدایت تیم‌ملی بود. معاون وزیربا ابراز ناراحتی از چنین تصمیمی، تصریح کرد: متأسفانه شنیدم بحث انتخابات و یارگیری است، اما من قبول ندارم و این تحلیل خوبی نیست. می‌توانند کامل برای شهناز یاری و من توضیح دهند.

پاداش ویژه برای بانوان مدال‌آور

او درباره نگاه ویژه به مدال‌آوران المپیک در بخش زنان، گفت: پیشنهاد خوبی است. در زمان مدال‌آوری کیمیا علیزاده این نکته وجود داشت. برای ایجاد انگیزه حتما این موضوع را مطرح خواهم کرد. ما در رشته‌های مختلف می‌توانیم مطرح شویم و پیشنهاد ویژه پاداش برای مدال، انگیزه آن‌ها را بیشتر خواهد کرد. من به المپیک خیلی خوش‌بین هستم. از نظر من مقامی که الهه احمدی در المپیک داشت، اهمیت دارد و حضور او در فینال بسیار مهم است. او در حال فعالیت است، اما ما ورزش‌کاران دیگری هم داریم. در پاراالمپیک هم ساره جوانمردی، شهلا بهروزی‌راد، زهرا نعمتی و... ورزش‌کارانی هستند که می‌توانند روی سکو بروند.

فرهادی‌زاد با اشاره به ارزیابی‌اش از المپیک توکیو یادآور شد: ما ۶سهمیه در المپیک و ۱۰سهمیه در پاراالمپیک داریم، اما هنوز فرصت برای افزایش سهمیه وجود دارد. فضای فدراسیون‌ها، فضای همدلی است و مسئولان نگاه یک‌دست دارند و این موضوع باعث آرامش می‌شود. من امیدوارم بچه‌ها در المپیک نتایج خوبی بگیرند.

او درباره افزایش سرانه ورزشی بیان کرد: امسال ۲۲۴پروژه ورزشی افتتاح شد و در دهه فجر هم پروژه‌هایی افتتاح خواهد شد. با این پروژه‌ها ۵۰۱ هزار و ۵۴۵ مترمربع به فضای ورزش کشور اضافه شد و زنان می‌توانند از این مکان‌ها استفاده کنند. یکی از برنامه‌های ما در فضای روستایی، ارائه تمرینات لازم و سنجش ساختار است. خانه‌های روستایی محلی است تا زنان هم برنامه سنجش را ارائه دهند و هم از امکانات ورزشی بهره‌مند شوند.

وظیفه استان‌ها در تحقق شاخص ورزش بانوان

معاون امور بانوان وزارت ورزش‌وجوانان ادامه داد: با توجه به تفاهم‌نامه، به تفکیک فعالیت زنان از مردان توجه شده است و توزیع منابع بر اساس آن پیش‌بینی شد. بحث ساختار ورزش زنان در استان‌ها از مسائل دیگر بود که فضایی را به زنان داد تا در تصمیم‌گیری‌ها حضور داشته باشد. همه دستگاه‌ها و استان‌ها برای تحقق شاخص‌های مرتبط با ورزش زنان، جوانان و خانواده موظف شدند و ما برای دستیابی به شاخص‌ها بر اساس برنامه مطلوب حرکت می‌کنیم.

او ادامه داد: سال۹۲ تفاهم‌نامه‌ای را با ابتکار، معاون رئیس‌جمهور، امضا کردیم، مبنی بر اینکه ۲۰۰۰ نیروی زن از روستا از بین مربیان آمادگی جسمانی به سنجش ساختار مجهز شوند و خودشان مجری طرح باشند. ۲میلیارد تومان اعتبار این تفاهم‌نامه است که نوبت اول آن انجام شده است.
فرهادی‌زاد درباره کرسی‌های بین‌المللی بیان کرد: بانوان در این بخش خیلی خوب فعال شده‌اند. مثلا الهام پزشکی عضو کمیته مربیان فدراسیون جهانی است و امینی عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی جودو شده است. این‌ها برای ما بسیار مهم است. ما درمجموع ۸۸کرسی برای بانوان داریم.

معاون امور بانوان وزارت ورزش در پاسخ به سؤال خبرنگاری که درباره فعالیت فدراسیون ورزش زنان کشور‌های اسلامی پرسید، خاطرنشان کرد: چندسالی که این فدراسیون بدون فعالیت بود، باید مجوز لازم صادر می‌شد و این کار زمان زیادی برد. کار‌ها رو به پایان است و می‌دانم کمیته ملی المپیک هم پیگیر ارتباط با کشور‌های اسلامی است تا نظرات آن‌ها را بگیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->