تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود
سرخط خبرها

پیروزی هیئت فوتبال خراسان رضوی مقابل بانوان فوتسالیست مس

  • کد خبر: ۵۷۲۹۳
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
پیروزی هیئت فوتبال خراسان رضوی مقابل بانوان فوتسالیست مس
نماینده مشهد در لیگ برتر فوتسال بانوان در خانه، قهرمان سابق را زمین‌گیر کرد.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ تیم هیئت‌فوتبال خراسان‌رضوی از مهم‌ترین دیدار خود سربلند بیرون آمد و قهرمان فصل قبل را با یک شکست تلخ راهی شهرش کرد. به‌جز سه‌امتیاز شیرین، شریف توانست رکورد‌های خود را هم در خانه و برابر مسی‌ها حفظ کند.

برخلاف جمعه‌های سال گذشته که دختران علاقه‌مند مشهد برای تماشای لیگ برتر فوتسال و بازی‌های نماینده استان به سالن بهشتی می‌آمدند، امسال جایگاه تماشاچیان مثل هر رویداد دیگری از رونق افتاده است و سالن سوت و کور است. فقط صدا‌ها و تشویق‌هایی از بازیکنان نیمکت‌نشین و ذخیره به گوش می‌رسد که تیم خود را حمایت می‌کنند.
 
سرمربی مشهدی‌ها هم گفته بود همیشه حضور تماشاچیان به‌عنوان یار ششم نقش پررنگی در برد‌های خانگی آن‌ها داشته است و همیشه مشهد را با تماشاگران پرتعدادش یاد می‌کردند و حالا نبودشان کار را برایشان سخت کرده، اما ویروس این روز‌ها تماشاچیان را خانه‌نشین کرده است تا چشم به رسانه‌های آنلاین بدوزند و از گل‌های رد و بدل شده خبردار شوند. تیم‌های ورزشی نیز چاره‌ای جز عادت به این وضعیت ندارند.

روز جمعه بازی فوتسال دختران نیز تحت‌تأثیر خبر تلخ و ناگوار این روز‌های خانواده ورزش بود. سبزپوشان تیم مشهد با بنری مشکی و تسلیت به‌مناسبت درگذشت مهرداد میناوند، بازیکن اسبق و باتجربه سرخ‌پوشان، وارد زمین شدند و پس از قرائت فاتحه، هر ۲ تیم همراه با حاضران در سالن پیش از شروع رقابت، یک دقیقه به احترام این فوتبالیست تازه درگذشته سکوت کردند.

انگیزه انتقام فصل قبل

هر ۲ تیم می‌دانستند که دیداری دشوار را پیش رو دارند. شریف و شاگردانش خاطره خوشی از مقابله با مس رفسنجان نداشتند. در پلی‌آف مشهدی‌ها مقابل مس بدشانسی آوردند و با وجود برابربودن همه امتیازات، شاگردان نارنجی‌پوش عاطفه رضایی فقط به‌دلیل داشتن یک گل زده بیشتر در خانه توانستند به فینال راه یابند و درنتیجه خراسان جایگاه سومی مشترک را تجربه کرد. همین موضوع کافی بود تا دیداری مهیج در سالن بهشتی برگزار شود. مس به‌دنبال دفاع از شخصیت قهرمانی تیمش بود و نمی‌خواست به این راحتی در ابتدای لیگ به حریف و رقیب اصلی خود امتیاز دهد. تیم هیئت خراسان‌رضوی نیز دنبال انتقام فصل گذشته بود و بدش نمی‌آمد با غلبه بر قهرمان سال گذشته، خط و نشانی برای دیگر رقیبان خود در لیگ بکشد.

مس رفسنجان نسبت به آن تیمی که در مردادماه امسال در فینال به میدان رفت، چندان تغییری نداشت و درمجموع همان شاکله را حفظ کرده بود. جداشدن مهسا کمالی از مس را می‌توان بزرگ‌ترین تغییر این تیم دانست. هرچند تعدادی بازیکن باتجربه دیگر همچون محدثه محمدی از تیم مشهد به این تیم کرمانی اضافه شدند.

فرصت نمایش قهرمانانه

اهالی فوتسال بر اساس ۲ هفته‌ای که از لیگ گذشته بود، می‌دانستند که لیگ برای مشهدی‌ها تازه از این هفته آغاز می‌شود. ۲ بازی گذشته تیم شریف بازی‌های آسانی بود که حکم بازی تدارکاتی و دوستانه برای آن‌ها داشت تا بتوانند به آمادگی و هماهنگی لازم برسند. آن‌ها گل‌های زیادی هم به حریفان زدند و صدر جدول گل‌زنان و البته برترین‌های لیگ را از آن خود کردند، اما همه نگاه‌ها به بازی سوم بود. جایی که باید یک رقابت جدی و مهم را تجربه می‌کردند و مقابل تیمی با سطح توانایی خودشان بازی می‌کردند. بعد از این نتیجه بود که می‌شد درباره شانس قهرمانی نماینده مشهد نظر داد.

شیربیگی دوباره به کمک تیم آمد

۲ تیم بازی را با احتیاط آغاز کردند و خیال ریسک‌کردن در اوایل بازی را نداشتند. دیدار پایاپای و نزدیک در نیمه نخست، باعث شد تا ۲ تیم بدون گل به رختکن بروند، اما در نیمه دوم این تیم هیئت خراسان‌رضوی بود که توانست با سارا شیربیگی به گل برتری در این رقابت دست یابد. شریف از شیربیگی با احتیاط در بازی‌های گذشته استفاده می‌کرد. زیرا این بازیکن بعد از جراحی زانوی خود نیاز داشت به‌مرور به سطح بالای آمادگی برسد، اما در بازی با مس، شیربیگی یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان بود که توانست در یک رقابت سخت، یک گل شیرین برای مشهدی‌ها به ارمغان بیاورد.
 
از این جای کار به بعد، کار سخت‌تر شد. زیرا بازیکنان سبزپوش مشهد باید علاوه بر محافظت از این گل، به دنبال گل دوم و تثبیت پیروزی خود هم می‌بودند. در روزی که زهرا لطف‌آبادی عملکرد درخشانی از خود به‌جا گذاشت و یک کلین‌شیت به نام خود در هفته سوم ثبت کرد، این فاطمه حسینی بود که توانست با گل خود در دقایق پایانی بازی، تیر خلاص را به قهرمان سابق بزند و پیروزی مشهدی‌ها را با ۲ گل تضمین کند.

قهرمان دست خالی برگشت

مسی‌ها که به‌تازگی در جمع بهترین‌های دنیا نیز قرار گرفتند، بدون گل و دست خالی مشهد را ترک کردند. آن‌ها هیچ‌گاه در مشهد برابر تیم شریف به پیروزی نرسیده‌اند و با این نتیجه، طلسم شکست‌های مس پابرجا ماند. از سوی دیگر، شریف هم توانست رکورد پیروزی‌های خانگی هیئت خراسان‌رضوی را حفظ کند و به‌عنوان تیمی شناخته می‌شود که از فصل گذشته تا به الان در مشهد نباخته است. شاید عاطفه رضایی از حالا به فکر بازی برگشت در خانه خود باشد تا بتواند این شکست را جبران کند.

پدیده‌ای به نام فاطمه حسینی

همین ۳ هفته کافی بوده است تا فاطمه حسینی به ستاره لیگ امسال تبدیل شود. او اکنون ۸ گله است و می‌توان او را از حالا خانم‌گل مسابقات خواند. شیربیگی، خانم‌گل فصل قبل، هم که با حسینی هم‌تیمی است، ۴ گل در این ۳ بازی به ثمر رسانده است. با پیروزی ۲ بر صفر تیم هیئت فوتبال خراسان‌رضوی، این تیم با ۳ بازی، ۲۶ گل زده، ۴ گل خورده و تفاضل ۲۲ گل، با ۹ امتیاز در صدر جدول گروه دوم لیگ برتر فوتسال بانوان قرار دارد و در کل رقابت‌ها فقط تیم ملی‌حفاری هم‌امتیاز تیم مشهد است که البته با تفاضل کمتر، یک پله از شاگردان شریف پایین‌تر است.

آمار عجیب در هفته سوم

به‌جز بازی حساس مشهد، دیگر بازی‌های این هفته نیز خالی از لطف نبود و نتایج عجیب‌وغریبی رقم خورد. سایپای تهران با هدایت شهناز یاری، با ۲۱ گل هیئت رودان را شکست داد! این بیشترین گل زده در جریان یک بازی در فصل جاری است. در بازی دیگر، تیم ملی‌حفاری اهواز نیز با ۱۳ گل پویندگان فجر شیراز را شکست داد. تیم کیمیای اسفراین نیز ۶ بر صفر مغلوب پالایش نفت آبادان شد. نکته جالب این بود که همه بازی‌های این هفته یک‌طرفه بود و تیم‌ها بدون هیچ گل زده‌ای برابر حریفانشان شکست خوردند. تعداد گل‌های زده نیز نسبت به هفته قبل بیشتر شده و از ۴۵ گل به ۴۸ گل رسیده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->