ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کار سخت بلندقامتان ایران در المپیک توکیو

  • کد خبر: ۵۷۷۴۴
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
کار سخت بلندقامتان ایران در المپیک توکیو
بسکتبال ایران با آمریکا و فرانسه هم‌گروه شد و شاگردان مهران شاهین طبع کار سختی برای حضوری موفق در المپیک خواهندداشت.
به گزارش شهرآرانیوز، تیم ملــی بسکتبـال کشورمان که با آمریکا و فرانسه هم‌گروه شده است، برای صعود از گروه خود کار بسیار سختی خواهد داشت. تیم‌ملی بسکتبال کشورمان که به‌عنوان نماینده آسیا در المپیک توکیو حضور خواهد داشت، امروز حریفان خود را شناخت و با آمریکا، فرانسه و یک تیم صعود‌کننده از رقابت‌های انتخابی در کانادا هم‌گروه شد. با این قرعه، چیزی که مسلم است، اینکه بلندقامتان ایران کار سختی را برای صعود در پیش خواهند داشت. آمریکا بدون، چون وچرا تیم نخست دنیاست و فرانسه هم از قدرت‌های اروپا و جهان محسوب می‌شود. تیم‌ملی بسکتبال کشورمان تاکنون یک‌بار در مسابقات رسمی به مصاف تیم‌ملی آمریکا رفته است. این دیدار که در مسابقات جام‌جهانی ۲۰۱۰ ترکیه برگزار شد، با نتیجه ۸۸-۵۱ به سود آمریکا به پایان رسید.
 
ایران ۲ بار سابقه رویارویی با تیم‌ملی فرانسه را نیز در کارنامه دارد که هر ۲ مسابقه با برتری حریف اروپایی به پایان رسیده است. دیدار نخست ۲ کشور در اولین حضور ایران در المپیک در سال ۱۹۴۸ لندن اتفاق افتاد. جایی که فرانسه با نتیجه ۶۲-۳۰ از سد ایران گذشت و در دومین دیدار ۲ تیم در جام‌جهانی بسکتبال ۲۰۱۴ در اسپانیا نیز در آخرین دیدار مرحله گروهی فرانسوی‌ها به زحمت و با نتیجه ۸۱-۷۶ تیم‌ملی کشورمان را شکست دادند. المپیک میدان بزرگی است و همه تیم‌هایی که به این رقابت‌ها راه یافته‌اند، با بهترین تدارکات و آماده‌سازی وارد بازی‌ها می‌شوند و وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فداسیون بسکتبال اگر می‌خواهند تیم‌ملی نتایج امیدوارکننده‌ای در توکیو کسب کند، باید با همه توانشان تلاش کنند.
 
ایران بعد از انقلاب قرار است دومین حضور خود در المپیک را تجربه کند. بسکتبال ایران در المپیک ۲۰۰۸ پکن در جایگاه یازدهم ایستاد و باید دید می‌توان در حضور دوم به صعود امیدوار بود. صمد نیکخواه‌بهرامی، کاپیتان تیم‌ملی، می‌گوید: من ایمان دارم که می‌توانیم صعود کنیم، به شرطی که بازی‌های تدارکاتی خوبی برگزار کنیم و در میدان مسابقه خودمان باشیم. عنایت آتشی، پیشکسوت و سرمربی اسبق تیم‌ملی هم معتقد است اگر ما در هرکدام از ۴ گروه قرار می‌گرفتیم، کار سختی داشتیم. همه تیم‌هایی که انتخاب شده‌اند، جزو برترین‌های جهان هستند و چیزی که مسلم است، اینکه باید با بهترین تدارکات راهی توکیو شویم.
 
آتشی تأکید می‌کند: نباید در این رقابت‌ها زنگ تفریح باشیم. باید بازی خوب و آبرومندانه‌ای ارائه دهیم. ما پیش از این با هر ۲ تیم بازی کرده‌ایم. آمریکا وضعیتش کاملا مشخص است و مقابل فرانسه نیز در سال ۲۰۱۴ آبرومندانه بازی کردیم. حدود ۶ ماه تا آغاز رقابت‌ها باقی مانده است و فدراسیون بسکتبال این فرصت را دارد که برای برگزاری اردو‌ها و بازی‌های تدارکاتی برنامه‌ریزی خوبی داشته باشد.
 
کمیته ملی المپیک هم گفته است تیم‌های المپیکی از لحاظ بودجه‌ای برای حضور در این رقایت‌ها مشکلی نخواهند داشت و این موضوع می‌تواند به آماده‌سازی هرچه بهتر تیم‌ملی کمک کند. گفتنی است بر اساس قوانین جدید مسابقات المپیک، در این دوره از رقابت‌ها ۲ تیم اول هر گروه به اضافه ۲ تیم برتر سوم گروه‌ها جواز صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی را کسب می‌کنند.
 
تیم‌ملی بسکتبال ایران پس از حضور در مسابقات جام‌جهانی۲۰۱۹ چین و به‌عنوان بهترین تیم آسیایی شرکت‌کننده در این رقابت‌ها صاحب سهمیه المپیک شد. این سومین حضور بسکتبال ایران در بازی‌های المپیک به حساب می‌آید. پس از مشخص‌شدن حریفان تیم‌ملی بسکتبال در المپیک توکیو، برنامه بازی‌های ایران در گروه A مشخص شد که به شرح زیر است:
۳ مرداد ۱۴۰۰؛ ایران - قهرمان رقابت‌هاى انتخابى در کانادا ۵ مرداد ۱۴۰۰؛ ایران - آمریکا ۸ مرداد ۱۴۰۰؛ ایران - فرانسه.

همچنین در دیگر گروه‌های این مسابقات، تیم‌های استرالیا، نیجریه، قهرمان انتخابی صربستان و برنده مرحله انتخابی کرواسی در گروه B این رقابت‌ها قرار گرفتند. آرژانتین، ژاپن، اسپانیا، و قهرمان انتخابی لیتوانی هم دیگر تیم‌های حاضر در المپیک توکیو خواهند بود که در گروه C این بازی‌ها برابر هم قرار خواهند گرفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->