دستور ویژه رئیس جمهور برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری شبکه مخابرات خراسان رضوی برای مرحله دوم انتخابات در پایداری کامل قرار گرفت نتایج سفر گروسی به ایران، محور دیدار مدیرکل آژانس اتمی با میخائیل اولیانوف پاسخ حزب‌الله به حملات اسرائیل به جنوب لبنان ۷ نیروی طالبان در انفجار بدخشان کشته شدند فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: دشمن همیشه درصدد ضربه‌زدن است پیام تبریک شی جین‌پینگ به پوتین اوجی: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به ۶۷۶ رسیده است جشن گرامیداشت روز دختر؛ «دختران آرمانی» | رئیس‌جمهور: دختران امروز آینده‌سازان و نقش‌آفرینان کشور هستند وزیر کشور: مرحله دوم انتخابات مجلس به اندازه مرحله اول مهم است | آخرین اخبار از صدور گواهینامه موتور برای بانوان سخنگوی دولت: برخی چهره‌های سیاسی برای اینکه عملکردشان با امروز مقایسه نشود، دست به فضاسازی می‌زنند دهقان: دارایی بلوکه‌شده در عراق نداریم | جنایت‌های صهیونیست‌ها مستندسازی می‌شود گزارش دیوان محاسبات درباره عدم‌ انجام تکالیف قانونی توسط بنیاد شهید و صندوق بازنشستگی اسماعیلی: نمایشگاه کتاب محل وفاق و گردشگری فرهنگی است ویدئو | جنگنده‌های اسرائیل محل استقرار چادر‌های آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند زارع‌پور: آمار تحت پوشش فیبر نوری به ۷.۵ میلیون خانوار در کشور رسید مقاومت فلسطین با نیرو‌های اشغالگر در شرق رفح درگیر شد امیرعبداللهیان: زمینه برای آتش‌بس دائمی و حل مساله در غزه فراهم است اینفوگرافی | مقایسه ۳ سال دولت رئیسی در مقابل ۸ سال دولت روحانی استقرار ۲۸ شعبه اخذ رأی سیار در کلات | ۲۷ هزار نفر در کلات واجد شرایط رأی‌دادن هستند + فیلم
سرخط خبرها

جهانگیری: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰میلیون تن خواهد رسید

  • کد خبر: ۵۸۰۳۵
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
جهانگیری: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰میلیون تن خواهد رسید
معاون اول رئیس جمهور گفت: در شرایطی که دشمن تلاش می‌کرد فروش نفت و درآمدهای کشور را کاهش دهد، صنایع پتروشیمی به کمک اقتصاد کشور آمدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اسحاق جهانگیری، در آیین آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آباد غرب با اشاره به جنگ اقتصادی که آمریکا علیه ایران و با هدف از پا درآوردن کشور آغاز کرد، افزود: دشمن فکر می‌کرد با هدف قراردادن فروش نفت خام به عنوان شاهرگ ایران و نقطه حیاتی تامین منابع ارزی، کشور را در همان سال ۱۳۹۷ از پای در خواهد آورد، اما به اهداف خود نرسید.

 

وی ادامه داد: دشمن تمام تلاش خود را کرد که فروش نفت ما به صفر برسد تا برای تامین ارز واردات کالاهای اساسی، دارو و مواد اولیه با مشکل مواجه شویم، اما با همت و ریسک پذیری مسئولین وزارت نفت این هدف محقق نشد که باید قدردان زحمات چنین مدیرانی که در شرایط سخت کشور ریسک می‌کنند، باشیم.

 

معاون اول رئیس جمهور از کاهش 100 میلیارد دلاری درآمدهای ارزی کشور طی سه سال اخیر و به دلیل شرایط تحریم خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر این منابع را در اختیار داشتیم امروز توسعه کشور در وضعیت بسیار بهتری قرار داشت.

 

وی با بیان اینکه مردم هم در این شرایط سخت مقاومت و بردباری کردند، تاکید کرد: دولت نیز کارهای مهمی در این شرایط انجام داد که توسعه صنایع پتروشیمی از مهمترین آنها بود.

 

جهانگیری از پتروشیمی به عنوان یک صنعت مهم و پیشران برای توسعه اقتصادی کشور یاد و تاکید کرد: با اقداماتی که در این دولت و دولت‌های گذشته برای توسعه صنعت پتروشیمی انجام شده، این صنعت در شرایط سخت تحریم به کمک اقتصاد کشور آمد.

 

معاون اول رئیس جمهور گفت: صنعت پتروشیمی با درآمد صادراتی سالیانه میلیاردها دلار به کمک تامین ارز کشور آمد و باعث شد هیچ صنعتی نداشته باشیم که به دلیل نرسیدن مواد اولیه وارداتی، تعطیل شود.

 

جهانگیری با بیان اینکه هم اکنون نیز طرح‌های توسعه پتروشیمی در کشور در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی کشور به 100 میلیون تن با ارزش ۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

 

وی توسعه صنعت پتروشیمی را مرهون تلاش‌ متخصصین داخلی دانست و با اشاره به اینکه امروز دانش فنی صنعت پتروشیمی که یکی از مهمترین و پیچیده‌ترین صنایع است را در اختیار داریم، گفت: این تکنولوژی عمدتا در انحصار کشوهای خاص بود که به راحتی به ایران داده نمی‌شد، اما امروز تجهیزات صنعت پتروشیمی عمدتا در داخل کشور تولید می‌شود.

 

معاون اول رئیس جمهور این توانمندی‌ها را علامت کارآمدی نظام دانست و ادامه داد: این توانمندی‌ و پیشرفت را در شرایطی داریم که سال۱۳۵۷ برای کشور دسته بیل وارد می‌کردیم و توان تولیدی چندانی نداشتیم.

 

وی افزود: با وجود این توانمندی‌ها گاهی دشمنان تلاش می‌کنند با ایجاد فضای مسموم، مردم و مسئولان را نسبت به توانمندی‌های داخلی دلسرد کنند.

 

وی سپس از پتروشیمی اسلام آبادغرب به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های پتروشیمی در کشور یاد کرد که باید صنایع و حلقه‌های پایین دستی آن خصوصا با پای کار آمدن بخش خصوصی شکل بگیرد.

 

جهانگیری با اشاره به ظرفیت های استان کرماشناه در بخش های مختلف، عنوان کرد: استانی با این همه استعداد و ظرفیت نباید دغدغه نرخ بیکاری بالا را داشته باشد.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->