اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳
سرخط خبرها

ارائه خدمات تاکسی‌رانی به تاکسی‌های مشهد فرسوده لغو می‌شود

  • کد خبر: ۵۸۰۸۱
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
  • ۱
ارائه خدمات تاکسی‌رانی به تاکسی‌های مشهد فرسوده لغو می‌شود
بر اساس لایحه فرستاده شده به شورای شهر مشهد، ارائه خدمات تاکسی‌رانی به تاکسی‌های فرسوده لغو می‌شود.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهرداری مشهد با گله از همراهی نکردن تاکسی رانان مشهدی در طرح‌های نوسازی گفت: در راستای سلامتی شهروندان، لایحه‌ای را به شورای شهر ارسال کرده ایم که در صورت تصویب، خدمات ارائه شده سازمان تاکسی رانی از تاکسی‌های فرسوده برداشته خواهد شد.

احمد محبی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه شهرداری مشهد در سال ۹۹ تعداد ۵۵۰ تاکسی و در سال ۹۸ بیش از ۳۰۰ تاکسی فرسوده شهری را نوسازی کرده است، اظهار کرد: مشهد دارای ۳۵۰۰ تاکسی فرسوده است و هدف گذاری ما نیز نوسازی ۲ هزار تاکسی بوده است. هر تاکسی رانی که برای نوسازی تاکسی خود ثبت نام کند، از تسهیلات درنظرگرفته شده نیز بهره‌مند خواهد شد.
وی با بیان اینکه فرایند نوسازی ناوگان تاکسی رانی در شهر مشهد ادامه دارد، گفت: در گذشته وام درنظرگرفته شده برای نوسازی ناوگان ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود، اما با توجه به افزایش قیمت خودرو این وام نیز به ۷۰ میلیون تومان افزایش یافت.


پرداخت ۸۰ درصد بهای تاکسی در قالب تسهیلات

محبی ادامه داد: با افزایش مجدد قیمت خودرو سعی ما بر این بود این وام را که ۱۴ درصد سود آن را شهرداری مشهد می‌پردازد و ۴ درصد آن سهم تاکسی رانان است به ۹۵ میلیون تومان برسانیم، اما با توجه به اینکه قیمت خودرو نواسان دارد و مشخص نیست، با توافقی که با مسئولان بانکی صورت گرفته است ۸۰ درصد قیمت تاکسی را به صورت تسهیلات به تاکسی رانان پرداخت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مشهد اکنون تنها شهر ایران است که چنین تسهیلاتی را برای تاکسی رانان فراهم کرده است، گفت: متأسفانه در اجرای طرح‌های نوسازی ناوگان تاکسی رانی، تاکسی رانان مشهدی همراهی خوبی ندارند و این درحالی است که اگر چنین طرح‌هایی در شهر‌هایی مانند اصفهان یا تهران اجرا شود، تاکسی رانان این شهر‌ها به سرعت از آن بهره مند می‌شوند.

مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهرداری مشهد با تأکید بر اهمیت حفظ پاکیزگی هوا و حفظ محیط زیست، افزود: در گذشته یک ماده قانونی برای مجبور کردن تاکسی رانان برای نوسازی ناوگان وجود داشت که این ماده قانونی توسط دیوان عدالت اداری لغو شده است. معتقدیم با توجه به همراهی نکردن عده‌ای از تاکسی رانان این ماده قانونی با تبصره‌هایی باید زنده شود.

محبی ادامه داد: به عنوان نمونه و براساس این لایحه تنظیمی شهرداری تاکسی‌های پراید با مدل پایین‌تر از سال ۸۴ و تاکسی‌های پیکان در نوبت اول از ارائه خدمات محروم می‌شوند و حتی پروانه آن‌ها تمدید نمی‌شود. وقتی خدماتی ارائه نشود، تاکسی رانان هم مجبور به نوسازی می‌شوند.
وی تأکید کرد: البته ما این لایحه را به شورا ارسال کردیم و اجرایی شدن آن منوط به تصویب در شورای شهر است.

وی در ادامه به بیان برخی اقدامات دیگر سازمان تاکسی رانی مشهد برای تشویق تاکسی رانان به نوسازی ناوگان پرداخت و افزود: اقدامات سازمان تاکسی رانی مشهد در طرح‌های نوسازی ناوگان، به نوعی در کشور بی نظیر است. ما اکنون تنها شهر ایران هستیم که قیمت اسقاط خودرو را ماهانه محاسبه می‌کنیم و این اقدام سبب شده است سمند فرسوده‌ای که تا سال گذشته بین ۷ الی ۸ میلیون تومان بود امروز بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان قیمت گذاری شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
0
0
ماشین های خوبی هستند
وبه کار من مییاد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->