برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

درباره پرسش یک خبرنگار از پژمان جمشیدی که واکنش‌های بسیاری در پی داشت

  • کد خبر: ۵۸۲۲۰
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
درباره پرسش یک خبرنگار از پژمان جمشیدی که واکنش‌های بسیاری در پی داشت
جمشیدی دوباره در نشست خبری یکی از فیلم‌های این دوره اش، یعنی «خط فرضی»، به نوعی دیگر درگیر همین حاشیه‌ها شده است؛ حاشیه‌هایی که معلوم نیست تا کی قرار است اصل کار او را نادیده بگیرد و ورود او به عرصه بازیگری را تحت تاثیر فوتبالیست بودنش قرار دهد.
محبوبه عظیم زاده | شهرآرانیوز - وقتی در جشنواره سی وششم فیلم فجر، برای فیلم «سوءتفاهم» نامش به عنوان یکی از نامزد‌ها برای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد مطرح شد، اولین واکنش برخی حاضران در سالن، خنده شاید کش داری بود که در سالن پیچید؛ خنده‌ای که اگر قسمتی از آن را بگذاریم به حساب تعجب برآمده از قیاس ناخودآگاه به عنوان فوتبالیست گذشته و بازیگر تازه واردی که به سرعت در جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ شده است، بار منفی آمیخته با تمسخری هم پدید آوردکه واکنش‌های کاربران و هم صنفانش در فضای مجازی هم گواهی بود بر ناخوشایندبودن این ماجرا برای بعضی ها.
 
پژمان جمشیدی، اما جبهه گیری شدیدی به این فضا نشان نداد و بدون قیل وقال از موضع آرامش و سکوت به ماجرا نگاه کرد. حالا ۳ سال از آن زمان می‌گذرد و درحالی که جشنواره فجر سی ونهم دارد روز هشتمش را می‌گذراند، جمشیدی دوباره در نشست خبری یکی از فیلم‌های این دوره اش، یعنی «خط فرضی»، به نوعی دیگر درگیر همین حاشیه‌ها شده است؛ حاشیه‌هایی که معلوم نیست تا کی قرار است اصل کار او را نادیده بگیرد و ورود او به عرصه بازیگری را تحت تاثیر فوتبالیست بودنش قرار دهد.


اینم سؤال بود آخه آقای خبرنگار؟

ماجرا از جایی شروع شد که در نشست خبری فیلم «خط‌فرضی»، یکی از خبرنگاران سؤالی مطرح کرد؛ پرسشی که مخاطب اصلی آن پژمان جمشیدی بود و البته افراد زیادی معتقد بودند که صحبت‌های خبرنگار حاضر در نشست، بیشتر از اینکه یک سؤال درست وحسابی باشد، یک نظر شخصی بوده که آن هم با شیوه و ادبیات توهین آمیزی بیان شده و شایسته فضای هنری و رسانه‌ای نبوده است. محمد گبرلو، به عنوان دبیر جشنواره و عهده دار مدیریت نشست‌های خبری، شروع کرد به خواندن سؤال و گفت: «آقای جمشیدی در فوتبال که به جایی نرسیدید، فکر نمی‌کنید برای دیده شدن راه‌های بهتری هم وجود دارد و دیده شدن صرفا با ورود به بازیگری نیست؟»
 
خواندن این سؤال در وهله اول واکنش هم بازی جمشیدی، یعنی آزیتا حاجیان، را به دنبال داشت که بر این عقیده بود نباید بازی درخشان او در این فیلم نادیده گرفته شود؛ «یعنی ایشون احتیاج داره برای دیده شدن بیاد توی تصویر سینما؟ بعضی اوقات خیلی بی انصاف هستین. نمی‌دونم چرا!» برخی کاربران در فضای مجازی هم معتقد بودند گبرلو به عنوان دبیر این نشست اصلا نباید این سؤال را می‌خواند. بااین حال، محمد گبرلو خودش کسی بود که از جمشیدی حمایت کرد و صحبت هایش درباره او تشویق افراد حاضر در نشست را هم به دنبال داشت: «اگر از ایشان استقبالی نشود، راحت حذف می‌شوند. این نشان می‌دهد کارگردان‌ها و تماشاگران به او علاقه‌مند هستند و بازی هایش را می‌پذیرند.»


پژمان، با همین فرمون برو جلو

پژمان جمشیدی، اما مشابه سال‌های گذشته موضع شدید الحنی نگرفت و صرفا به بیان توضیحاتی بسنده کرد: «اگر کسی من را نشناسد، فکر می‌کند زندگی خیلی برای من ارزشمند است، اما آن قدر که شما فکر می‌کنید نه دیده شدن برای من ارزشمند است نه زندگی این قدر برایم چیز مهمی است که بخواهم برای دیده شدن چنین کاری کنم. نه فوتبال را برای این انتخاب کردم و نه سینما را.» و بعد از روزی گفت که نقد مثبتی را درباره بازی اش در فیلم «شیشلیک» خوانده و بلافاصله بعد از آن، خبر مرگ رفیقش، علی انصاریان، را خوانده است و اینکه زندگی ارزش این جنجال‌ها را ندارد. او در فجر سی وششم هم سکوت کرد.
 
فقط بعد از مطلع شدن از نامزدی خودش در فیلم «سوءتفاهم» و حاشیه‌هایی که پیش آمده بود، در اینستاگرامش از مسیر سختی گفت که شاید خیلی‌ها از آن بی اطلاع باشند و نتیجه‌ای که باعث خوش حالی اش شده است: «۴ سال فحش، ٤سال تهمت، ٤سال فشار، ٤سال صبر، ٤سال تلاش و حالا من نامزد بهترین بازیگری سینمای ایران. چقدر جای مادرم خالی است. آفریدگار را شکر. تبریک به همه نامزدها، افتخار می‌کنم به حضور در کنارشان.» همان زمان هنرمندان زیادی از جمله محسن کیایی، امیر آقایی، مهدی یغمایی و پرویز پرستویی هم از او حمایت کردند.
 
نوید محمدزاده برای او نوشت: «کیف کردم. نامزد شدنت مبارک. نون زحمتت رو می‌خوری. با همین فرمون برو جلو.» ویشکا آسایش هم همین طور: «آن‌هایی که باید تلاش و استعدادت رو ببیند، خواهند دید. بهت تبریک می‌گم.» مهراب قاسم خانی هم در بخشی از پست اینستاگرامی اش نوشت: «پژمان جون، به دلیل استعداد و تلاشت و همین طور جدى گرفتن حرفه اى که واردش شدى بهت تبریک می‌گم. ولى تسلیت می‌گم به اون دسته از همکاران خودمون که دلشون نمی‌خواست باور کنن یه ورزش کار می‌تونه وارد حرفه اونا بشه و باهاشون رقابت کنه.»

می‌خواستین با انصاریان هم همین طوری برخورد کنین؟

حاشیه نشست خبری «خط فرضی» واکنش‌های زیادی را هم از سوی کاربران در فضای مجازی به دنبال داشت؛ واکنش‌هایی که هم به ظرفیت بازیگری جمشیدی اشاره داشت و هم به سؤالی که خبرنگار در نشست فیلم مطرح کرده بود. بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی، یکی از افرادی بود که به این داستان واکنش نشان داد و در بخشی از توئیتش نوشت: «امروز من به جای آن خبرنگار خجالت کشیدم و شرم کردم.»
 
کاربری دیگر از واکنش بجای جمشیدی نوشته بود: «این پژمان جمشیدی که امروز در کنفرانس خبری فیلم خط فرضی دیدم، پخته‌ترین و تحسین برانگیزترین نمونه از یه فوتبالیست و سینماگر ایرانیه. از یاد نبریم همین امسال و سال‌های پیش کارگردان‌هایی بودن که سر سؤالات مودبانه‌تر از این، جنجال زیادی درست کردن.»
 
کاربری هم دراین میان خطاب به خبرنگار نوشته بود: «شما با تحقیر دیگران به احترام و بزرگی نمی‌رسید و موجود خفنی هم نمی‌شوید.» شخصی دیگر از علی انصاریان یاد کرده بود که اتفاقا او هم در زمره فوتبالیست‌هایی بود که در جشنواره امسال فیلم داشت: «بعید می‌دونم اگه انصاریان هم در بین ما بود و در جشنواره حاضر، این کار را با او هم نمی‌کردند.»
 
شاید آن روزی که با سریال «پژمان» محکم و جدی وارد قاب تلویزیون شد، کمتر کسی فکرش را می‌کرد حضورش در وادی سینما جدی و ادامه دار باشد. اما هرچه بیشتر گذشت، حضورش حتی اگر به گفته خودش محض سرگرمی بوده باشد، پروپیمان‌تر شد. او در کنار سام درخشانی زوج خوبی را برای مخاطب تشکیل داد. خیلی از منتقدان معتقد بودند تیپ سازی اش در سریال «زیرخاکی» شمه‌ای دیگر از استعداد بازیگری اش را نشان داد و حالا هم مشابه خیلی از بازیگران دیگر، بازی هایش برای خیلی‌ها مقبول می‌افتد و برای خیلی ها نه.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->