تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳
سرخط خبرها

درباره نوید محمدزاده و تیپ‌هاى عجیب‌وغریبش

  • کد خبر: ۵۸۵۳۵
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
درباره نوید محمدزاده و تیپ‌هاى عجیب‌وغریبش
 نوشتن و حرف‌زدن از نوع لباس‌پوشیدن و تیپ آدم‌ها به‌ویژه افراد سرشناس، مسئله زردى است که خوراک صفحات حاشیه و مجلات سطح پایین است، اما شکلى که در این یادداشت قرار است به آن بپردازیم نه از دسته زردى‌ها که طرح سؤال است: «آیا با شکل خاص لباس‌پوشیدن مى‌توان اعتراض یا انتقادى را مطرح کرد؟ لباس‌پوشیدن یک آدم سرشناس آن‌قدر‌ها مهم است که بحث چند روز رسانه‌ها باشد؟
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز - نوشتن و حرف‌زدن از نوع لباس‌پوشیدن و تیپ آدم‌ها به‌ویژه افراد سرشناس، مسئله زردى است که خوراک صفحات حاشیه و مجلات سطح پایین است، اما شکلى که در این یادداشت قرار است به آن بپردازیم نه از دسته زردى‌ها که طرح سؤال است: «آیا با شکل خاص لباس‌پوشیدن مى‌توان اعتراض یا انتقادى را مطرح کرد؟ لباس‌پوشیدن یک آدم سرشناس آن‌قدر‌ها مهم است که بحث چند روز رسانه‌ها باشد؟» پاسخ سؤال اول می‌تواند بله باشد، اما چند پرسش اساسی هم مطرح است؛ اینکه چه کسی در چه جایی و چه لباسی را به چه دلیلی پوشیده است؟
 
حالا درباره مورد خاص نوید محمدزاده، آیا لباس‌هایی را که او در اختتامیه جشنواره تئاتر فجر پوشیده است، می‌توان نشان موضوع خاصی دانست؟ نوید محمدزاده از همان روز‌های اول به‌شهرت‌رسیدنش، با پوشیدن لباس‌های خاص در حضور‌های جشنواره‌ای‌اش یا در اکران فیلم‌ها، همیشه خود را از دیگران متمایز می‌کرد. شاید اگر نوید ۵ سال پیش لباس عجیبی می‌پوشید که مدت‌ها بحث رسانه‌های مجازی و مکتوب بود، می‌شد آن را تلاش‌های یک جوان تازه‌وارد برای نشان‌دادن خود و مطرح‌شدن دانست، اما نوید محمدزاده این روز‌ها سوپراستار سرشناسی است که نیاز چندانی به دیده‌شدن ندارد و هنوز به مرز فراموش‌شدن نرسیده است که بخواهد با این کار‌ها دیده شود.
 
اما حرکت چند روز پیش نوید محمدزاده که با لباس‌هایی چروک و شبه‌مندرس و مشکی بر صحنه حاضر شد و با چهره‌ای مغموم به دوربین‌ها می‌نگریست، می‌تواند این‌طور تفسیر شود که او در واکنش به این روز‌های کرونایی پر از مرگ و ناشاد، آینه‌ای شده است روبه‌روی مردم که حال بدشان را بازنمایی کند و از سویی نشان دهد که غم مردم را به‌عنوان یک فرد سرشناس نمایندگی می‌کند. اما به‌هرحال پوشیدن لباس خاصی که کسی را از دیگران متمایز کند، همواره قضاوت می‌شود، قضاوت‌هایی که گاهی می‌تواند درست باشد. این شکل لباس‌پوشیدن ممکن است در جامعه‌ای دیگر نشانی از حال‌واحوال عمومی اجتماع باشد، اما در کشور ما بیشتر از اینکه چنین بازخوردی داشته باشد، بازخورد‌های منفی دارد. چنان‌که نوید محمدزاده در پست اینستاگرامش با انتشار این عکس و حالت مغموش نوشت: «این روزها». اما مردم در اینستاگرام چیز‌های دیگری نوشتند.

کاربری زیر عکس او نوشت: «ظاهر نوید محمدزاده عادت داره هربار با لباساش ملت رو سوپرایز کنه.» دیگری نوشت: «وقتی همین‌طوری برق رو قطع می‌کنید، همین می‌شه دیگه! داداشمون اتو رو زده به برق، برق رفته، همون‌جوری پوشیده و رفته جشنواره.»

فرد دیگری گفته است: «نوید محمدزاده هر سال با خودش چالش امسال خزترین تیپ رو بزنم اجرا می‌کنه.» کاربری دیگر نوشت: «تیپ نوید محمدزاده جوریه که انگار لباس‌های دم‌دستی‌ش رو پوشیده با دمپایی رفته نون بگیره.»

این نظر‌ها در برابر تفسیر‌های دیگری که می‌توان از این شکل لباس‌پوشیدن کرد، یک نتیجه به دست می‌دهد؛ شاید در جایی و زمانی و جامعه‌ای، یک شکل خاص لباس‌پوشیدن معنی خاصی بدهد، اما همیشه باید به این فکر کرد که حاشیه‌ها و جنجال یک کار بیشتر است یا پیامی که دارد!
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->