شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد
سرخط خبرها

شهناز رمارم: تعریض پل همت‌آباد در دستورکار مدیریت‌شهری مشهد

  • کد خبر: ۵۸۷۳۴
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
شهناز رمارم: تعریض پل همت‌آباد در دستورکار مدیریت‌شهری مشهد
رمارم، رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد از همکاری شورای شهر و شهرداری مشهد برای تعریض پل همت‌آباد خبر داد
محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد از همکاری شورای شهر و شهرداری مشهد برای تعریض پل همت‌آباد خبر داد و گفت: این پل برای ارتباط مناطق روستایی جاده‌سیمان احداث شده است و با ساخت شهرک مهرگان و جذب ۵۰ هزارجمعیت جدید، پل همت‌آباد دیگر پاسخگوی آمدوشد اهالی جاده‌سیمان نیست.
 
شهناز رمارم در شصت‌وهشتمین جلسه شورای شهرستان مشهد گفت: با وجود اینکه این منطقه خارج از شهر مشهد قرار گرفته است، از شهرداری مشهد می‌خواهیم که تعریض این پل را در دستورکار قرار دهد و شورای شهر مشهد نیز در سال ۱۴۰۰ بودجه مناسبی برای این کار در نظر خواهد گرفت.


تفاوت امکانات علت مهاجرت است

وی با بیان اینکه روستا‌های جاده‌سیمان با توجه به جمعیت ۵۰ هزارنفری آن‌ها قابلیت تبدیل‌شدن به یک شهر جدید را دارند، تصریح کرد: هر کدام از این روستا‌ها می‌توانند شهر باشند؛ مردم این روستا‌ها به‌دلیل رفت‌وآمدی که به مشهد دارند و با دیدن امکانات این شهر، انتظارات و توقع بیشتری از دهیار‌ها دارند و می‌خواهند که امکاناتی نزدیک به شهر مشهد در روستای آن‌ها وجود داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد با تأکید بر اهمیت ایجاد زیرساخت برای روستا‌های هدف گردشگری نیز ادامه داد: این روستا‌ها تا زیرساخت توسعه نداشته باشند، نمی‌توانند توسعه پیدا کنند و دهیار‌ها به‌جای اینکه به‌دنبال اعتبار باشند، باید سرمایه‌گذار جذب کنند و زیرساخت‌ها را فراهم آورند.


پرونده الحاق در دست بررسی است

بخشدار مرکزی شهر مشهد نیز به بررسی دوباره الحاق روستا‌های دهرود در شورای‌عالی شهرسازی و معماری اشاره کرد و گفت: پیش از این قرار بود دهرود به شهر مشهد ملحق شود که با آن مخالفت شد؛ ساخت‌وساز‌های غیرمجاز و بافت نامتجانس این روستا بار زیادی را به شهرداری تحمیل می‌کند. اکنون مسئله الحاق دهرود به مشهد دوباره مطرح شده است و باید منتظر بررسی‌ها و نظر مراجع بالادستی باشیم.

ابوطالب سرابیان با بیان اینکه بخش مرکزی مشهد بیش از ۲۰۰ دهیاری دارد که هرکدام از آن‌ها ظرفیت تبدیل‌شدن به شهرستان را دارند، ادامه داد: بسیاری از روستا‌های اطراف مشهد مثل توس، دوست‌آباد و روستا‌های جاده‌سیمان با توجه به جمعیتی که دارند، قابلیت تبدیل‌شدن به شهر و اداره با شهرداری را دارند که متأسفانه این اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: قرار است یک دوربرگردان مهم در جاده‌سیمان احداث شود که عملیات اجرایی آن تا ۱۰ روز آینده آغاز می‌شود.
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد نیز در این جلسه خواستار تحول در ساختار دامداری و کشاورزی و بافت مسکونی روستا‌ها شد و افزود: دامداری و کشاورزی هنوز سنتی است و دهیاران باید به کشاورزان ظرفیت‌های مختلف تکنیک‌های روز را آموزش بدهند. عبدا... دهقان ادامه داد: روستا‌ها مشکلات زیادی دارند که گاه به‌هم مربوط هستند و راهکار حل‌وفصل بخشی از مشکلات روستا‌ها تعامل بین دهیاری‌هاست.


چالش‌های روستا‌های اطراف شهر

در ادامه این جلسه تعدادی از دهیاران روستا‌های اطراف شهر، چالش‌های روستا‌های اطراف و حاشیه شهر مشهد را تشریح کردند؛ ازبین‌رفتن باغ‌ها و دام‌ها، تصویب‌نشدن طرح‌های هادی، آسفالت معابر خاکی، مشکلات تأمین علوفه و بذر و کود و نداشتن صرفه اقتصادی اشتغال به کشاورزی و دامداری در روستا و درنظرنگرفتن اعتبار مناسب و فراهم‌نشدن زیرساخت‌های مهم برای روستا‌های هدف گردشگری از مهم‌ترین مسائلی بود که دهیاران روستا‌های بخش رضویه و احمدآباد به آن‌ها پرداختند.
 
در این میان، صاحبی، دهیار روستای دهرود گفت: نبود طرح هادی باعث شده است ساخت‌وساز‌ها در حریم شهر مشهد هیچ قاعده و قانونی نداشته باشد. تقوی، دهیار همت‌آباد نیز با انتقاد از ایجاد منطقه منفصل شهری، افزود: مردم امکانات منطقه شهری را که چند کیلومتر بالاتر از آن‌هاست، می‌بینند و وقتی وارد محیط روستا می‌شوند، به نبود آن امکانات معترض می‌شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->