زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس شورای شهر مشهد: بی‌توجهی به هنرمندان را باید جبران کرد

  • کد خبر: ۵۸۸۷۹
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
رئیس شورای شهر مشهد: بی‌توجهی به هنرمندان را باید جبران کرد
اولین نمایشگاه و همایش بین‌المللی خوش‌نویسی راه ابریشم (رقص قلم) برای نخستین بار در بهمن امسال به میزبانی مشهد و با مساعدت شهرداری برگزار و با استقبال چشمگیری همراه شد. روز گذشته (۲۷ بهمن) اختتامیه این رویداد برگزار شد/
شهرآرانیوز - اولین نمایشگاه و همایش بین‌المللی خوش‌نویسی راه ابریشم (رقص قلم) برای نخستین بار در بهمن امسال به میزبانی مشهد و با مساعدت شهرداری برگزار و با استقبال چشمگیری همراه شد. روز گذشته (۲۷ بهمن) محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد در مراسم اختتامیه این رویداد گفت: در سالیان گذشته به مقوله هنر، به معنای عام و همچنین چهره‌های نامدار این حوزه که سرمایه‌های ارزشی و تمدنی ما هستند، کم‌لطفی‌های بسیاری شده است.
 
این کم‌لطفی و غفلت و بی‌توجهی ما درد بزرگی است که باید آن را جبران کرد. به نظر این مقام مسئول همه ما باید به دنبال بهانه‌ای برای معرفی هنرمندان ارزشمند و نامی خود و همچنین الگوسازی از آن‌ها باشیم: هنرمندانی در زمینه خوش‌نویسی که بسیاری از ما از وجود آن‌ها غافل هستیم.

او گفت: هنرمندان در تمام عرصه‌ها، به‌ویژه هنرمندان عرصه خط و خوش‌نویسی سرمایه‌های ارزشمندی محسوب می‌شوند که باید قدردان آن‌ها باشیم و از ظرفیت و حضور و نفس گرم و قلم و دست توانمند آن‌ها بهره ببریم و امیدواریم با همت و همراهی همه مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط بتوان جبران مافات گذشته را کرد.

رئیس شورای شهر مشهد رویکرد و سیاست شورای پنجم را توجه ویژه به سرمایه‌ها و چهره‌های نمادین و ارزش‌های ملموس و غیرملموس این شهر دانست و خاطرنشان کرد: این مهم را رسالت خود دانستیم، زیرا از این طریق می‌توان احساس تعلق خاطر شهروندان به شهر و همچنین هویت ایرانی-اسلامی خود را تقویت کرد. حیدری خاطرنشان کرد: برای تحقق رسالتی که برای خود تعریف کرده‌ایم و در اولویت قرار داده‌ایم، همکاری‌های مختلفی با دستگاه‌هایی، چون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری داشته‌ایم که ثمره و خروجی آن فضای کنونی جلوخان آرامگاه فردوسی است؛ پروژه‌ای که عملیات اجرایی آن ۴۰ میلیاردتومان برای شهرداری هزینه داشت، ولی فضایی درخور شأن حکیم ابوالقاسم فردوسی فراهم آورد.

او همچنین پروژه پردیس تئاتر شهر را دیگر برنامه زیرساختی فرهنگی در شهر مشهد دانست و گفت بخشی از این پروژه تا مرداد در اختیار عموم شهروندان و هنرمندان مشهدی قرار خواهد گرفت.

حیدری مصوبه خرید خدمات از هنرمندان مشهدی را دیگر اقدام حمایتی شورای پنجم از حوزه هنر شهر خواند و گفت: شیوع کرونا تأثیر‌های منفی اقتصادی بسیاری بر هنرمندان داشت و شورای شهر مشهد سعی کرد از این طریق بخشی از این ضرر‌ها را با خرید خدمات جبران کند و کمک‌حال هنرمندان شهر باشد.

او در ادامه اشاره‌ای هم به مصوبه تشکیل خانه هنرمندان داشت و علت تحقق نیافتن و معطل ماندن آن را حمایت نکردن دستگاه‌های متولی دانست.

رئیس شورای شهر مشهد، همچنین به حمایت مدیریت شهری از برپایی جشنواره «رقص قلم» اشاره کرد و گفت: شورای شهر و شهرداری، رسالت و وظیفه مستقیمی در این بحث نداشت، ولی صرفا به دلیل دغدغه‌مندی و لزوم برپایی چنین رویداد‌های فرهنگی در شهر مشهد برای برپایی این رویداد ورود کردیم و بسیار خرسندیم که با برگزاری این همایش بین‌المللی بستری برای معرفی و عرضه آثار هنری هنرمند نامی و فاخر خراسانی، استاد اسماعیلی قوچانی فراهم آمد.

به گفته حیدری استادان بسیار خوش‌نام و پرآوازه دنیای خوش‌نویسی از جمله «میرعلی هروی» و «سلطانعلی مشهدی» از خطه خراسان برخاسته‌اند: امروز هم هنرمندی، چون «اسماعیلی قوچانی» درکنار ماست، ولی متأسفانه چنین چهره‌های افتخارآفرینی در کشور و حتی شهر ما گمنام هستند و بسیاری از ما آن‌ها را نمی‌شناسیم و توجه به آن‌ها مورد غفلت قرار گرفته است. ما باید به‌دنبال بهانه‌ای برای معرفی چنین هنرمندان ارزشمند و الگوسازی از آن‌ها باشیم؛ هنرمندانی که متأسفانه کمتر دیده شده‌اند.
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->