نگاهی به وضعیت ۲ نماینده استان در لیگ دسته‌اول فوتسال کشور

  • کد خبر: ۵۹۰۷۸
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
نگاهی به وضعیت ۲ نماینده استان در لیگ دسته‌اول فوتسال کشور
بد نیست به وضعیت ۲ نماینده استان در لیگ دسته‌اول فوتسال کشور به بهانه شروع بازی‌ها از امروز نگاهی بیاندازیم.
حمیدرضا معصومیان  | شهرآرانیوز؛ رقابت‌های لیگ دسته‌اول فوتسال کشور از امروز آغاز می‌شود. در این مسابقات که دومین سطح فوتسال ایران محسوب می‌شود، از خراسان رضوی ۲ تیم «چیپس کامل» و «مقداد» که هر دو مشهدی هستند، حضور یافته‌اند؛ دو‌تیمی که در شرایط کاملا متفاوت راهی این مسابقات شده‌اند، یکی در اندیشه صعود و دیگری به امید فرار از سقوط! در مسابقات امسال که چندی‌پیش در مشهد مراسم قرعه‌کشی آن انجام شد، ۲۶ تیم در ۴ گروه حضور دارند. طبق اساسنامه مسابقات از هر گروه ۲ تیم جواز حضور در مرحله بعدی را کسب می‌کند که با شرکت ۸ تیم برگزار خواهد شد. مرحله اول مسابقات طبق برنامه اعلام‌شده ۲۷‌اردیبهشت به پایان می‌رسد. امروز در هفته نخست این مسابقات هر ۲ نماینده استان خارج‌از‌خانه به میدان می‌روند، چیپس کامل میهمان رعد پدافند اصفهان است و تیم مقداد در زمین شهرداری ساوه به میدان می‌رود.

حضور کامل تیم چیپس کامل

تیم چیپس کامل در گروه چهارم مسابقات با تیم‌های فولاد سیرجان ایرانیان، جندی‌شاپور دزفول، تابلو نصر شهرکرد، رعد پدافند اصفهان و زندی بتن کلاردشت هم‌گروه شده است. این تیم با سر‌مربیگری محسن طوسی تقریبا تمام بازیکنان خوب مشهدی و خراسانی را جمع کرده است و یکی از مدعیان قهرمانی به‌شمار می‌رود. اسپانسر این تیم که مالک آن نیز هست، مدتی است که وارد عرصه تیم‌داری در فوتسال شده و سرمایه‌گذاری خوبی کرده است.
 
آن‌ها آن‌گونه که گفتیم، همه ظرفیت‌های بومی فوتسال را دور خود جمع کرده‌اند و در جمع بازیکنان آن‌ها چند بازیکن با سابقه حضور در لیگ برتر هم دیده می‌شود. چیپسی‌ها که امتیاز لیگ دسته‌دوم را هم داشتند، چند ماه پیش در اقدامی جالب‌توجه در این مسابقات هم شرکت کردند؛ اما نتوانستند از گروه خود صعود کنند! بعد از این ماجرا روند تقویت تیم شتاب زیادی گرفت؛ به‌طوری‌که در عرض چند روز با چندین بازیکن خوب قرارداد بسته شده تا چیپس یک تیم کامل شود. آن‌ها ماه‌هاست تمرینات خود را شروع کرده‌اند تا نشان دهند عزم خود را برای قهرمانی در این مسابقات جزم کرده‌اند. در‌مورد اینکه این تیم بتواند در لیگ موفق باشد یا نه، حرف‌و‌حدیث زیاد است؛ اما حضور یک مجموعه اقتصادی جدید در فوتسال اتفاق خوبی است که باید آن را به فال‌نیک گرفت. بعد از سال‌ها انحصار حضور فرش‌آرا در فوتسال خراسان رضوی در کنار مزایایی که داشته، آسیب‌های فراوانی هم داشته است و حضور یک مجموعه اقتصادی دیگر می‌تواند خبر خوشی باشد، به‌شرط اینکه این حضور توسط افراد سالم و درست‌کار مدیریت و حفاظت شود تا تیم چیپس کامل به سرنوشت ده‌ها مجموعه اقتصادی دیگر که در سال‌های گذشته وارد چرخه تیم‌داری شدند و الان کلاهشان سمت ورزش بیفتد دنبالش نمی‌آیند، نشود.

حضور ناقص مقداد

هرچه تیم چیپس کامل خرج کرده و برای حضور در لیگ دسته‌اول سنگ‌تمام گذاشته، مقداد، دیگر‌نماینده استانمان، نهایت صرفه‌جویی را کرده است. این تیم که در دقیقه‌۹۰ برای حضور در مسابقات اعلام حضور کرده ا‌ست، هیچ اسپانسری ندارد و با مجموعه‌ای از بازیکنان جوان و کادر فنی بی‌تجربه قرار است در مسابقات حاضر شود.
 
اینکه مسئولان این تیم چه انگیزه‌ای از چنین‌حضوری دارند، بر ما هم پوشیده است؛ اما ظاهرا قول‌هایی داده شده و قرار بوده است مجموعه مقداد با یک تیم دیگر ادغام شوند، ولی این اتفاق نیفتاده است. گویا مقدادی‌ها به پشتوانه ادغام با تیم پرواز مشهد، چک خرید امتیاز تیم لیگ دسته‌اول را به مالک قبلی این تیم که خارج از استان است، داده‌اند و حالا در معرکه‌ای افتاده‌اند که معلوم نیست به کجا خواهد رسید! این تیم که امروز میهمان شهرداری ساوه است، غیر از این تیم باید با تیم‌های نفت امیدیه، گهر‌زمین سیرجان، پاس تهران، سبحان فلز گرمسار و نصر فردوس البرز در گروه دوم مسابقات هم پیکار کند که ناگفته پیداست چه کار سختی است. وضعیتی که مقداد دارد، به‌نوعی آفت فوتسال کنونی استان نیز هست؛ فوتسالی که گرفتار کمیت شده است، بدون اینکه کیفیت، سر سوزنی اهمیت داشته باشد. ظهور تیم‌هایی که حداقل‌ها را ندارند، مربیان بسیار جوانی که از کمترین دانش فنی برخوردار هستند و مدیرانی که عنوان مدیر (بی‌تعارف بگوییم) لقمه بزرگ‌تر از دهانشان است، فوتسال خراسان را پر از هیچ کرده است؛ هیچ‌هایی که فقط به درد گزارش‌عملکرد‌دادن و دلخوش‌کردن عوام می‌خورد و مثل روز روشن است که هیچ عایدی برای ارتقا و رشد فوتسال خراسان رضوی ندارد.

مشهدی‌های لیگ‌یک

مثل لیگ برتر فوتسال در لیگ دسته‌اول هم رد پای مشهدی‌ها به چشم می‌خورد. با اینکه تیم چیپس کامل آن‌گونه که گفتیم، همه ظرفیت‌های بومی را جمع کرده، اما چند بازیکن خوب مشهدی در تیم‌های دیگر لیگ حضور دارند. گهر‌زمین سیرجان یکی از این تیم‌هاست که امسال سرمایه‌گذاری خوبی هم کرده و از مدعیان قهرمانی به‌شمار می‌رود. مسعود سعادتی که سال گذشته در لیگ چین بازی کرد و ناصر عجم که پارسال با کراپ‌الوند به لیگ برتر صعود کرد، بازیکنان شاخص این تیم مدعی کرمانی هستند. این‌همه در‌حالی است که روی نیمکت نیز چهره مربیان مشهدی دیده می‌شود و غیر از کادر کامل چیپس و کادر ناقص مقداد، سر‌مربی تیم زندی‌بتن کلاردشت هم علی همتی از مربیان جوان مشهدی است. او سال گذشته موفق شد تیم جوانان استعداد‌های درخشان را که امسال از لیگ برتر سقوط کرد! قهرمان مسابقات کند. نکته جالب اینکه تیم زندی‌بتن در گروه تیم چیپس‌کامل و تیم گهر‌سیرجان در گروه مقداد قرار دارد و با‌این‌وصف باید منتظر تقابل‌های جذاب مشهدی‌ها در لیگ دسته‌اول کشور باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->