تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند
سرخط خبرها

بستری غیرمجاز معتادان و سرقت، سبب مهر‌و‌موم یک مرکز ترک اعتیاد در مشهد شد

  • کد خبر: ۵۹۰۸۱
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
بستری غیرمجاز معتادان و سرقت، سبب مهر‌و‌موم یک مرکز ترک اعتیاد در مشهد شد
هیچ‌وقت فکر نمی‌کردند روزی از دیدن پلیس این‌قدر خوش‌حال شوند. هر چه عمری از پلیس گریخته و خودشان را قایم کرده و شاید هم چندباری گرفتار قانون شده بودند، اما از چندی پیش تمام دعایشان رسیدن مأموران بود.
محمد جواد ابوعطا  | شهرآرانیوز؛ هیچ وقت فکر نمی‌کردند روزی از دیدن پلیس این‌قدر خوشحال شوند. هر چه عمری از پلیس گریخته و خودشان را قایم کرده و شاید هم چندباری گرفتار قانون شده بودند، اما از چندی پیش تمام دعایشان رسیدن مأموران بود. برخی از آن‌ها سابقه بستری در مراکز ترک اعتیاد دیگر و حتی کمپ‌های اجباری را هم داشتند، اما فشاری که این مرکز عجیب با روش‌های درمانی عجیب‌ترش به آن‌ها وارد کرده بود، سوای تمام دفعات قبلی بود.
 
یکی از معتادان نجات‌یافته به مأموران پلیس گفت: منتظر مرگ بودم، از وقتی که خانواده‌ام مرا به این کمپ تحویل دادند، هیچ آدمیزادی غیر از افرادی که اینجا هستند ندیده‌ام. جرئت نداشتیم حتی اعتراض کنیم. چند روزی است که با‌اقدام پلیس مشهد، ۹ معتاد بستری در این مرکز غیرمجاز ترک اعتیاد به یک مرکز قانونی سپرده شدند و در این مرکز برای همیشه گل گرفته شد.
 
این پرونده زمانی در دستور کار پلیس مشهد قرار گرفت، که اطلاعات محرمانه‌ای به دست آمد که نشان از فعالیت مشکوک و خطرناک یک کمپ ترک اعتیاد در حاشیه شهر داشت. بررسی‌های بعدی نشان داد که این مرکز جدا از غیرمجاز بودن و نداشتن مجوز برای فعالیت‌های درمانی، اقدام به بستری چندین معتاد و دریافت مبالغی از خانواده‌های این افراد کرده است.
سرهنگ عباس صارمی ساداتی، فرمانده انتظامی مشهد وقتی در جریان جزئیات این پرونده قرار گرفت، سرکلانتری شمال شهر مشهد را مأمور بررسی و ورود قانونی به پرونده کرد.

 

شناسایی محل کمپ

با صدور این دستور تخصصی و فعال شدن سرکلانتری شمال مشهد، مأموران کلانتری خلق‌آباد، تحقیقات جامعی را در دستور کار قرار دادند تا صحت موضوع را بررسی کنند.

با حضور نامحسوس مأموران به آدرسی که در اختیار پلیس قرار داشت و آغاز تحقیقات میدانی، مشخص شد که اطلاعات اولیه درست بوده و افرادی با تبدیل کردن یک باغ به کمپ ترک اعتیاد، اقدام به پذیرش معتادان و به نوعی با زندانی کردن این افراد، اقدام به مداخلات درمانی می‌کرده‌اند.
 
 

حراست سرسختانه از مرکز

مأموران که هنوز مجوز‌های قانونی برای ورود را در دست نداشتند، به صورت ناشناس به کمپ نزدیک شدند و متوجه محافظت سرسختانه از این مرکز شدند، البته اطلاعات دیگری نیز به دست آمد که عده‌ای از اهالی محلی معتقد بودند، کمپ ترک اعتیاد پوششی برای دیگر اقدامات مجرمانه بوده است.

افسران تجسس کلانتری خلق‌آباد مشهد، پس از اطمینان از اقدامات شرورانه در پس دیوار‌های این کمپ، موضوع را با مقام قضایی در میان گذاشتند و با در اختیار قرار دادن اطلاعات و مستندات محکمه‌پسندی که به دست آورده بودند، توانستند مجوز ورود و بازرسی از این محل را دریافت کنند.

 

ورود به پایگاه شرارت

مأموران انتظامی در عملیاتی هماهنگ، با وجود ممانعت افراد حاضر در کمپ با توجه به مجوز‌های قضایی، وارد این محل شدند. وجود تعدادی معتاد که به‌ظاهر در حال ترک اعتیاد بودند، ابتدا مأموران را مطمئن ساخت که اینجا تنها یک کمپ غیرمجاز است، اما کشفیات بعدی پلیس، اثبات کرد که احتمالا عده‌ای سارق در پوشش این کمپ اقدامات مجرمانه‌ای را طرح‌ریزی و اجرایی کرده‌اند.
 
فرمانده انتظامی مشهد درباره جزئیات این پرونده گفت: بازرسی از این محل منجر به کشف مقادیری اموال مسروقه شامل لوازم خانگی و وسایل داخل خودرو‌های سواری شد.

سرهنگ صارمی ساداتی افزود: در این کمپ بدون مجوز ۹ معتاد بستری شده بودند، که بلافاصله اقدامات لازم به منظور انتقال این افراد به یک کمپ قانونی دیگر انجام گرفت.
این مقام ارشد انتظامی مشهد درباره افراد دستگیر شده بیان کرد: در این باره فردی سی‌وهفت‌ساله دستگیر شد که با انتقال متهم به کلانتری، بازجویی‌های تخصصی از این فرد به منظور معرفی دیگر همدستانش و همچنین شناسایی دیگر سرقت‌ها ادامه دارد.

صارمی با هشدار به خانواده‌هایی که یکی از اعضای آن‌ها درگیر مواد افیونی است، اظهار کرد: توجه داشته باشید که یک درمان نیمه‌کاره به مراتب خطرناک‌تر از خود اعتیاد است، چرا که فرد معتاد وقتی احساس کند نمی‌تواند ترک کند، دیگر تلاشی برای بازگشت دوباره به اجتماع نمی‌کند.
وی با اشاره به اینکه هر مرکزی به صرف داشتن سردر و تابلو، مجاز نیست، از افراد خواست هنگام مراجعه به مراکز ترک اعتیاد حتما از مسئولان آن مجوز‌های قانونی را درخواست کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->