زمان پخش فینال و آخرین مستند «عصر جدید» مشخص شد پاسخ تند تهیه‌کننده فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» به ادعای علی صادقی + عکس آیا صاحبان فیلم «ابد و یک روز» می‌توانند از ساسی‌مانکن شکایت کنند؟ واکنش مادر علی انصاریان به پست اینستاگرامی آسیه اسدزاده بازگشت محمدرضا گلزار با «هفت خان» رئیس اتحادیه: مردم شتاب‌زده گوشت خریدند گران شد + فیلم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ نگاهی به قسمت دهم و یازدهم سریال «قورباغه» | ردّ خون در آزمون صبر و وفاداری نوروز ۱۴۰۰ چه سریال‌هایی پخش می‌شود؟ + عکس دفتر شعر کلاهی اهری در جمع ۶ نامزد جایزه کتاب سال شعر به انتخاب خبرنگاران پاسخ آیدین آغداشلو به اتهامات جنسی در شماره نوروزی مجله «تجربه» کارتون | غرق شدن در اقیانوس اطلاعات به دردنخور درباره افزایش هزینه اشتراک سرویس های شبکه‌ نمایش خانگی گفتگو با فردین اسفندیاری، سازنده سردیس شهید سرلشکر خلبان ابراهیم فخرایی «۱۰ دقیقه» با قرآن
خبر ویژه

دست نوشته خواجه نصیر در حاشیه نسخه‌ای کهن

  • کد خبر: ۵۹۲۳۵
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
دست نوشته خواجه نصیر در حاشیه نسخه‌ای کهن
نسخه‌ای به شماره ۱۰۵۶۴ در گنجینه نسخ خطی کتابخانه مجلس شورای اسلامی محفوظ است که کهن‌ترین دست نویس کتاب است و در سال ۶۱۴ قمری کتابت شده است.
حسینی نژاد | شهرآرانیوز - تشیع امامی در قرون پنجم و ششم، در میان ۲ منطقه عراق و شام نفوذی مؤثر و درخور داشت. می‌توان گفت در این ۲ قرن، تشیع با یک بال در عراق و با بال دیگر در شام، بخش چشمگیری از جهان عرب را تحت تأثیر خود قرار داده بود. هرچند آثار پدیدآمده در حوزه حلب در اصل متأثر از حوزه عراق بود، خود نشان از آن داشت که مدرسه‌ای استوار برای شیعه در آن ناحیه ایجاد شده است. غنیه النزوع ابن زهره حلبی، از مهم‌ترین میراث‌های حوزه شیعی حلب است، اثری که با همت بلند عالمان شیعه تا امروز باقی مانده است و سندی محکم از حضور شیعیان در جامعه حلب به شمار می‌رود.

نسخه‌ای به شماره ۱۰۵۶۴ در گنجینه نسخ خطی کتابخانه مجلس شورای اسلامی محفوظ است که کهن‌ترین دست نویس کتاب است و در سال ۶۱۴ قمری کتابت شده است. از ویژگی‌های این دست نویس آن است که خواجه نصیرالدین توسی در ایام جوانی آن را بر ابن بدران مازنی مصری، از شاگردان ابن زهره، قرائت کرده و ابن بدران در صفحه‌ای از آن اجازه‌ای مبسوط برای خواجه نوشته است. همچنین یادداشتی در این نسخه به خط خواجه نصیرالدین توسی هست که نشان می‌دهد توسی این نسخه را در سال ۶۲۴ قمری مقابله کرده است.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
سرخط خبرها
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}