ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|شهرهای مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم شیشه از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کرونای انگلیسی در خراسان رضوی مشاهده نشده‌ است

  • کد خبر: ۵۹۳۰۹
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
کرونای انگلیسی در خراسان رضوی مشاهده نشده‌ است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نمونه‌های مختلف از موارد مشکوک به کرونای انگلیسی از شهرهای این استان آزمایش شده که همه موارد از نوع کرونای چینی بوده است. پیش از این موارد مشکوک به کرونای انگلیسی برای تشخیص به تهران ارسال می‌شد، اما اکنون این قابلیت در استان خراسان رضوی فراهم شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمدحسین بحرینی از تجهیز این دانشگاه به امکانات تشخیص ویروس کرونای انگلیسی خبر داد و گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از این نوع ویروس جهش یافته در خراسان رضوی گزارش نشده است.

دکتر بحرینی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیش از این موارد مشکوک به کرونای انگلیسی برای تشخیص و آزمایش به تهران ارسال می‌شد که اکنون این قابلیت در استان خراسان رضوی فراهم شده است.
وی ادامه داد: تاکنون نمونه‌های مختلف از موارد مشکوک به کرونای انگلیسی از شهرهای این استان مورد آزمایش قرار گرفته که نتیجه هیچکدام مثبت نبوده و همه موارد از نوع کرونای چینی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون فقط چند استان در کشور قابلیت تشخیص کرونای انگلیسی را دارند.
وی همچنین در باره وضعیت خراسان رضوی از نظر شیوع کرونا افزود: گرچه افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این استان طی هفته‌های اخیر از شیب ملایم برخوردار بوده است اما این استان از این نظر جایگاه خوبی در کشور دارد.
بحرینی ادامه داد: استان خراسان رضوی از نظر کاهش موارد ابتلا پس از استان‌های سیستان و بلوچستان، قم، بوشهر و هرمزگان در رتبه پنجم کشور  قرار دارد.
وی گفت: وضعیت مشهد نیز از نظر شیوع کرونا در بین شهرهای استان خراسان رضوی به نسبت خوب است که یکی از دلایل آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم می‌باشد در حالی که وضعیت برخی شهرستان‌های استان نظیر گناباد، کاشمر و سبزوار نگران کننده است.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در هفته‌های اخیر شاهد افزایش تعداد مبتلایان روزانه به کرونا در خراسان رضوی هستیم اما تعداد بستری شده‌ها و مرگ و میر تغییر چندانی نداشته است.


وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۴ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری شدند که میانگین تعداد کل بستری شدگان در این استان ۴۴۴ نفر و تعداد بستری شده‌ها در بخش‌های مراقبت‌های ویژه ۱۴۱ نفر می‌باشد.


بحرینی با اشاره به کاهش تعداد نتایج مثبت آزمایشات سرپایی کرونا در خراسان رضوی گفت: در حال حاضر نتیجه آزمایش هشت درصد از مراجعان به مراکز منتخب کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه مثبت شده در حالی که این میزان در اوج شیوع این ویروس ۶۲ درصد بود.


وی افزود: اکنون روزانه ۲۵۰۰ آزمایش پی.سی.آر برای مراجعان سرپایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود در حالی که این دانشگاه قابلیت انجام ۳۵۰۰ آزمایش را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: محموله دوم واکسن کرونا نیز به زودی وارد استان می‌شود که سهم این دانشگاه هفت هزار دز است.


وی با بیان اینکه علائمی از حساسیت واکسن کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشاهده نشده است گفت: از ۴۷۰ دز واکسن کرونا که به کادر درمانی شاغل در بخش‌های مراقبت‌های ویژه این دانشگاه تزریق شده فقط ۱۱ نفر علائم تب و لرز داشتند که با داروهای مسکن بهبود یافتند.


۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

 

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۵۶۶ هزار و ۸۱ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۵۹ هزار و ۴۰۹ نفر رسیده است.

 

همچنین تاکنون یک میلیون و ۳۳۷ هزار و ۸۷۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->