دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور
سرخط خبرها

بازار بورس، اسفند را چگونه به پایان می‌رساند؟

  • کد خبر: ۵۹۳۲۳
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
بازار بورس، اسفند را چگونه به پایان می‌رساند؟
باتوجه‌به نوسان حاکم بر بازار، برای سهام‌داران این سوال به‌وجود آمده است که تا پایان اسفند، بازار سرمایه چه سمت‌وسویی می‌گیرد؟ هرساله با نزدیک شدن به اسفند، شاهد خروج نقدینگی از بازار سرمایه هستیم و این موضوع یکی از دلایل اصلی ریزش‌های شاخص بورس در چند روز گذشته بوده است.
مسعود سلطانی | شهرآرانیوز؛ چندی پیش سازمان بورس‌واوراق بهادار از تغییر دامنه نوسان توسط شورای‌عالی بورس خبر داد و اعلام کرد که مقرر شده است دامنه نوسان خریدوفروش سهام از ۲۵بهمن از منفی ۲ تا مثبت ۶درصد تغییر کند. پس از این خبر هرچند انتظار می‌رفت با اعمال تغییرات جدید در سرمایه، مدار بورس صعودی باشد، فشار فروش در بازار کماکان مشهود بود و حتی اخبار رشد قیمت جهانی مس و افزایش بهای نفت خام نیز تأثیر چندانی بر جذب سرمایه‌گذاران نگذاشت و هفته آخر بهمن، روز‌های پرنوسانی برای بازار سرمایه بود، به‌گونه‌ای‌که از ۵روز کاری ۳روز همراه با رشد و دو روز آن منفی بود. دیروز نیز شاخص کل در بازار بورس، ۵۵۹۷ واحد افت کرد که درنهایت این شاخص به عدد یک‌میلیون‌و۲۳۲هزار واحد رسید.
همچنین دیروز موسوی لاریکانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب طرح تحقیق و تفحص از بورس خبر داد.

باتوجه‌به نوسان حاکم بر بازار، برای سهام‌داران این سوال به‌وجود آمده است که تا پایان اسفند، بازار سرمایه چه سمت‌وسویی می‌گیرد؟ هرساله با نزدیک شدن به اسفند، شاهد خروج نقدینگی از بازار سرمایه هستیم و این موضوع یکی از دلایل اصلی ریزش‌های شاخص بورس در چند روز گذشته بوده است، با این حال براساس پیش‌بینی‌ها به‌نظر می‌رسد که معاملات بورس، ماه آخر سال را با رشد و بازدهی معقولی به پایان برساند.
 
یکی از موضوعات مطرح‌شده در هفته پایانی بهمن، نامه مستقیم سازمان بورس به حدود ۲۵شرکت بزرگ برای اعلام برنامه‌های افزایش سرمایه بود که به‌نظر می‌رسد باید برای تمام سهام حاضر در بازار سرمایه چنین شفاف‌سازی و پرسشی اعلام شود که بی‌شک این اقدام مثبت با واکنش‌های متفاوت شرکت‌ها روبه‌رو خواهد بود.

تغییر برنامه معاملاتی صندوق‌ها و سبدگردان‌ها از دیگر پیشنهاد‌های مطرح‌شده برای بهبود وضعیت بازار است که اکنون درحال بررسی است و انتظار می‌رود برای این سبد‌ها و صندوق‌ها بازار مناسبی به شکل جداگانه طراحی شود. برخی کارشناسان معتقدند که بازار سهام در یک ماه باقی‌مانده تا پایان سال، حرکتی صعودی خواهد داشت و شاخص کل به یک میلیون‌و ۴۰۰ هزار واحد خواهد رسید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->