نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

رد‌و‌بدل بازوبند کاپیتانی به‌خاطر مجمع

  • کد خبر: ۵۹۴۴۴
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
رد‌و‌بدل بازوبند کاپیتانی به‌خاطر مجمع
نگاهی به تمامی بانوانی که قرار است در مجمع انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال رأی دهند.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ به لطف اساس‌نامه جدید فدراسیون و پافشاری فیفا، برای اولین‌بار زنان جامعه فوتبال و فوتسال هم در رقم‌زدن سرنوشت خود با حضور در مجمع انتخاب رئیس فدراسیون سهیم هستند و می‌توانند با آرای خود تقش مهمی در سرنوشت رئیس جدید داشته باشند.
 
انتخابات فدراسیون فوتبال ۱۰‌اسفند برگزار می‌شود و برای اولین‌بار در انتخابات این فدراسیون ۱۰ نماینده از بانوان حق رأی دارند. البته طبق اساس‌نامه فدراسیون، زنان از ۱۲‌حق رأی برخوردارند؛ اما از‌آنجا‌که تیم ملی فوتبال ساحلی بانوان ایران هنوز حتی شکل نگرفته است، ۲ رأی سرمربی و کاپیتان این تیم از گردونه آرای مجمع حذف شده است. در دوره‌های قبل بانوان حق حضور در مجمع را نداشتند. دوره گذشته، ۲ رأی برای تیم قهرمان لیگ برتر فوتبال و لیگ برتر فوتسال بانوان در نظر گرفته شده بود که مدیرعاملان باشگاه‌های منتخب در مجمع حاضر شدند و رأی دادند. اما در کنار دادن حق رأی به بانوان، معضل بزرگی برای انتخاب افراد رأی‌دهنده پیش آمد.
 
در یکی‌دو سال اخیر برخی تیم‌ها حتی تشکیل نشده بودند و سرمربی و کاپیتان تیم‌ها مشخص نبود و همین شائبه را ایجاد کرده بود که دست فدراسیون برای چیدن مهره‌ها و مهندسی آرا باز است؛ حتی شنیده می‌شد ممکن است حق رأی زنان حذف شود، اما در‌نهایت نفراتی که قرار است یک هفته دیگر به نمایندگی جامعه فوتبال و فوتسال بانوان رأی دهند، شناخته شدند. معیار فدراسیون برای تیم‌هایی که وضعیت نامعلومی داشتند، در‌نظر‌گرفتن آخرین سرمربی که روی نیمکت تیم نشسته است بود؛ اما در انتخاب کاپیتان‌ها، دست به تغییرات بزرگی زدند.

چه کسانی رأی می‌دهند؟

دوری بیست‌ماهه فوتبالیست‌های تیم ملی بانوان از میادین بین‌المللی باعث شد امسال نام ایران از رنکینگ فیفا حذف شود. آخرین‌باری که تیمی به‌عنوان تیم ملی بانوان وجود داشت، مریم آزمون سرمربی تیم بود و سارا قمی نیز به‌عنوان کاپیتان حضور داشت. براین‌اساس از تیم ملی فوتبال بانوان مریم آزمون، سرمربی تیم، حضور دارد؛ اما نام کاپیتان تیم ملی تغییر کرده است. سارا قمی، کاپیتان ملی‌پوشان فوتبال در این سال‌ها بوده است؛ اما او چند ماه پیش از تیم ملی خداحافظی کرد و فدراسیون نیز تصمیم گرفت زهرا قنبری را جایگزین نام او کند.
 
شهناز یاری نیز قرار است به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال به مجمع برود. هر‌چند حول و‌حوش نام او حواشی زیادی بود و گفته می‌شد به‌دلیل اینکه او یکی از بند‌های قرارداد خود در تیم ملی را زیر پا گذاشته است، دیگر سرمربی نیست. او از چند ماه پیش تصمیم گرفت هدایت یک تیم لیگ‌برتری را در دست بگیرد و و شنیده می‌شد فدراسیون قرارداد خود با یاری را لغو کرده و دنبال انتخاب سرمربی جدید است؛ حتی از نیلوفر اردلان به‌عنوان جانشین او یاد می‌شد، اما این خبر‌ها به جایی نرسید.

سکوت غلامی درباره بازوبند کاپیتانی

البته داستان کاپیتان تیم ملی فوتسال نیز خبرساز شده است. آخرین کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان، نسیمه غلامی بوده که در میدان حاضر شده است؛ اما بیش‌از یک‌سال است که اردو‌های تیم ملی تعطیل بوده و فدراسیون نیز در این فرصت دست به تغییر زده است.
 
فدراسیون به‌جای نسیمه غلامی، از فرزانه توسلی به‌عنوان کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان نام برده است؛ موضوعی که فوتسالی‌ها را متعجب کرد. هر‌چند غلامی اکنون در لیگ کویت حضور دارد، اما او نیز از شنیدن این خبر غافل‌گیر شده است. او درباره این خبر ترجیح داد فعلا سکوت کند و اعلام کرد فعلا به بازی‌های تیمش فکر می‌کند و بعد از بازگشت درباره این موضوع قطعا صحبت خواهد کرد.
 
در بخش داوران نیز انتخاب کمی سخت بوده است. با‌وجود اینکه در بین داوران نام گلاره ناظمی، داور بین‌المللی فوتسال، در این ۲ سال اخیر بیشتر شنیده شده و حتی نامزد بهترین داور سال جهان نیز شده بود، اما گویا داور باید از رشته فوتبال انتخاب می‌شد. از بین مهسا قربانی و سلطنت نوروزی، داوران بین‌المللی فوتبال، نیز فدراسیون گویا براساس پیشکسوتی، نوروزی را معرفی کرد ه است و او در مجمع حق رأی خواهد داشت.
 
در لیگ‌های برتر بانوان نیز مرضیه جعفری به‌عنوان سرمربی تیم قهرمان شهرداری بم و شروین رحمتی، سرمربی تیم نایب‌قهرمان لیگ یعنی وچان کردستان، رأی خواهند داد. ملیحه عبرتی هم نماینده تیم قهرمان فوتبال‌ساحلی بانوان از گیلان است. تیم‌های قهرمان و نایب‌قهرمان لیگ برتر فوتسال در فصل گذشته یعنی مس رفسنجان و سایپا ترجیح دادند به‌جای سرمربیان خود، مدیران باشگاه راهی مجمع شوند و در‌نتیجه زنان رأی نمی‌دهند. به‌جز آرایی که به بانوان اختصاص یافته است، یک بانوی دیگر نیز در مجمع حق رأی دارد و قرار است شهره موسوی، مدیرعامل تیم فوتبال بادران، به‌عنوان اولین مدیرعامل زن تیم مردان در مجمع حاضر شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->