شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
سرخط خبرها

امارات از باب‌المندب نمی‌گذرد؛ ادامه تجاوز به یمن

  • کد خبر: ۵۹۶۸۸
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
امارات از باب‌المندب نمی‌گذرد؛ ادامه تجاوز به یمن
کارشناسان یک اندیشکده آمریکایی معتقدند که امارات متحده عربی، علی‌رغم ادعا‌های بی‌اساسش، همچنان در درگیری‌های ویرانگر یمن نقش دارد.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ کارشناسان یک اندیشکده آمریکایی معتقدند که امارات متحده عربی، علی‌رغم ادعا‌های بی‌اساسش، همچنان در درگیری‌های ویرانگر یمن نقش دارد. جنگ در یمن به‌تازگی به یکی از نگرانی‌های دولت جدید آمریکا تبدیل شده است؛ درحالی‌که اخیرا عربستان صعودی به‌دلیل افزودن به آتش این جنگ، بیشتر از دیگر مداخله‌کنندگان مورد انتقاد قرار گرفته است، کارشناسان می‌گویند ادعای امارات متحده عربی درباره توقف مداخله نظامی در یمن کذب است و این کشور نقش پررنگی در درگیری‌ها ایفا می‌کند.

امارات متحده عربی در ماه اکتبر سال گذشته میلادی اعلام کرد که به درگیری نظامی خود در یمن پایان داده است، اما چهار ماه بعد، گزارش‌ها از جنگ یمن، خلاف این ادعا را اثبات کرد. جاستین راسل، مدیر اندیشکده «مرکز امور سیاست خارجی نیویورک» (NYCFPA)، که پیش‌تر از وزارت خارجه آمریکا به‌دلیل توافق تسلیحاتی با امارات متحده عربی شکایت کرده بود، می‌گوید که این اندیشکده مداخلات امارات در یمن را به‌صورت مستند، ثبت کرده است. راسل بیان کرد: «امارات متحده عربی همچنان در منطقه به‌عنوان یک متجاوز عمل می‌کند.»

مدیر این اندیشکده آمریکایی معتقد است که بیانیه امارات متحده عربی مبنی‌بر خاتمه‌دادن به مداخلات نظامی در یمن، درواقع توجه‌های بین‌المللی را از امارات و فعالیت‌های مخرب آن در منطقه دور کرده است. وی اضافه می‌کند: «با این‌حال تحقیقات ما نشان می‌دهد که ارائه بودجه و سایر حمایت‌های دولت امارات از جنگ یمن، همچنان به‌طور منظم ادامه دارد.»

هرچند امارات در یمن منافع متعددی دارد، هدف اصلی این کشور کوچک در منطقه خلیج فارس که هیچ مرز مشترکی با یمن ندارد، حفظ نفوذ بر تنگه باب‌المندب است. حدود ۹ درصد از نفت خام و نفت تصفیه‌شده جهان از این تنگه عبور می‌کند. امارات متحده عربی در طی این جنگ که سازمان ملل متحد آن را «بدترین بحران انسانی» جهان توصیف کرده است، تلاش کرده مناطق استراتژیک اطراف این آبراه حیاتی را تصرف کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->