باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد
سرخط خبرها

۵۰۵ پروژه بازآفرینی برای حاشیه شهر مشهد در ۷۸محله

  • کد خبر: ۵۹۸۴۸
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
۵۰۵ پروژه بازآفرینی برای حاشیه شهر مشهد در ۷۸محله
استاندار خراسان‌رضوی گفت: ۵۰۵پروژه عمرانی در قالب طرح بازآفرینی شهری در ۷۸محله واقع در حاشیه کلان‌شهر مشهد اجرا می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، استاندار خراسان‌رضوی گفت: ۵۰۵پروژه عمرانی در قالب طرح بازآفرینی شهری در ۷۸محله واقع در حاشیه کلان‌شهر مشهد اجرا می‌شود.

محمدصادق معتمدیان در حاشیه بازدید از شهرک شهید رجایی که با حضور شهردار مشهد و دیگر مدیران استانی و شهری صورت گرفت، با اعلام این خبر گفت: هزینه اجرای این پروژه‌ها از وضعیت موجود تا رسیدن به وضعیت مطلوب، حدود ۸ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. وی اضافه کرد: این پروژه‌ها در قالب امکانات بهداشتی و درمانی، فضا‌های ورزشی، آموزشی و فرهنگی اجرا خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در همین راستا ۲۰۰پروژه زیربنایی نظیر اجرای تأسیسات برق، آب و فاضلاب نیز در حاشیه شهر مشهد پیش‌بینی شده است.

معتمدیان افزود: در چندماه اخیر مطالعات دقیقی با استناد به اطلاعات گذشته و جدید با همکاری امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی از کمبود‌ها و مشکلات حاشیه شهر مشهد احصا شده است و همه تلاش ما این است که خدمات‌رسانی به حاشیه شهر مشهد با شتاب بیشتری دنبال شود. وی اضافه کرد: در این راستا هماهنگی‌هایی با سازمان برنامه‌وبودجه برای ساخت مسکن در حاشیه شهر مشهد انجام شده است و بنیاد مسکن نیز قول همکاری داده است که به‌عنوان معین خدمات ارائه دهد.

همچنین استاندار خراسان رضوی پس از بازدید از شهرک شهیدرجایی، همراه با محمدرضا کلائی، شهردار مشهد و دیگر مدیران شهری و نمایندگان دفاتر تسهیلگری محلات این شهرک در جلسه‌ای در استانداری خراسان‌رضوی مسائل مربوط به کمبود‌ها و معضلات این شهرک را بررسی کرد.

معتمدیان برای رفع مشکلات ساخت بیمارستان در شهرک شهیدرجایی مشهد با وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی و چندنفر دیگر از مسئولان کشوری به‌صورت تلفنی گفتگو کرد و هماهنگی‌ها برای عملیاتی‌کردن ساخت بیمارستان و نیز حل مشکلات فاضلاب منطقه و دیگر مسائل موجود را انجام داد.
وی همچنین در این جلسه گفت: چهارچوب رسیدگی به مشکلات شهرک شهیدرجایی مشهد در قالب طرح بازآفرینی شهری تعیین شده است و پس از آن با تدوین برنامه‌های مختلف، این طرح‌ها عملیاتی می‌شود.
معتمدیان افزود: همین الگو برای سامان‌دهی مشکلات و کمبود‌ها در دیگر محلات و مناطق حاشیه‌نشین شهر مشهد انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ۱۱۷محله در شهر مشهد وجود دارد که ۷۸محله از این تعداد در مناطق حاشیه‌ای استقرار دارند.
استاندار خراسان‌رضوی گفت: بیش از ۷۰۰پروژه عمرانی و زیربنایی در قالب طرح‌های باز‌آفرینی شهری در مناطق حاشیه‌ای مشهد در حوزه‌های بهداشتی و درمانی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی و تأسیسات زیربنایی اجرا خواهد شد.

معتمدیان خاطرنشان کرد: در اوضاع کنونی که شاهد تخلیه روستا‌ها و سکنا‌گزیدن روستاییان در حاشیه شهر‌ها هستیم، باید معضلات حاشیه‌نشینی مدیریت و سامان‌دهی شود و همچنین مانع از گسترش حاشیه‌نشینی شد. وی تأکید کرد: از طرف دیگر، باید جلو مهاجرت بیشتر روستاییان به حاشیه شهر‌ها گرفته شود و این امر جز با توسعه روستا‌ها امکان‌پذیر نیست.
 
منبع: اداره‌کل روابط‌عمومی استانداری
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->