وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است 
سرخط خبرها

تغییر محسوس در مدال‌های بانوان پاراوزنه‌برداری مشهد

  • کد خبر: ۶۰۱۰۵
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
تغییر محسوس در مدال‌های بانوان پاراوزنه‌برداری مشهد
رقابت‌های قهرمانی کشور با ۲ مدال نقره و برنز برای تیم خراسان پایان یافت.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ یک نقره و یک برنز، حاصل کار بانوان مشهدی پاراوزنه در قهرمانی کشور بود و این در‌حالی است که مشهدی‌ها سال گذشته با ۵ مدال از این مسابقات بازگشتند.
دومین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور وزنه‌برداری بانوان معلول به میزبانی تهران برگزار شد. این رقابت‌ها که به یاد پهلوان سیامند رحمان نام‌گذاری شده بود، در ۲ رده سنی جوانان و بزرگ‌سالان پیگیری شد و تیم بانوان خراسان رضوی که سال گذشته نیز در اولین دوره حاضر شده بودند، این‌بار با ترکیب عالمی‌نژاد، جلیلیان و زرگرانی به مربیگری فاطمه ناصر راهی مسابقات شدند.

دومین، ولی کم‌رونق‌تر

در دومین دوره مسابقات قهرمانی کشور وزنه‌برداری بانوان جانباز و معلول، ۱۷ تیم از استان‌های مختلف حضور داشتند که در‌نهایت تیم کرمانشاه با ۵۴‌امتیاز قهرمان شد و تیم‌های فارس با ۴۷امتیاز و لرستان با ۴۶‌امتیاز به‌ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. سال گذشته کرمانشاه دوم شده بود و امسال یک پله صعود کرد. تیم خراسان نیز تنها با کسب ۲ مدال نقره و برنز به جایگاهی نرسید.
 
در رده بزرگ‌سالان، در دسته ۴۵‌کیلوگرم ورزشکار مشهدی، معصومه جلیلیان با ثبت رکورد ۴۰‌کیلوگرم به مقام سوم رسید. بهناز رضا سروش با ثبت رکورد ۷۱‌کیلوگرم قهرمان این دسته شد و مریم کریمی با ثبت رکورد ۶۳‌کیلوگرم بر سکوی دومی قرار گرفت. در دسته ۵۰‌کیلوگرم مریم عالمی‌نژاد، وزنه‌بردار خراسان رضوی، با ثبت رکورد ۵۰‌کیلوگرم نایب‌قهرمان شد. فاطمه قائد نیز با ثبت رکورد ۵۲‌کیلوگرم به عنوان نخست رسید.

سال گذشته برای پاراوزنه‌برداری نقطه عطفی بود، چراکه برای نخستین‌بار بحث وزنه‌برداری بانوان دارای معلولیت، شکل جدی‌تری پیدا کرد و لباس بانوان پاراوزنه‌بردار بررسی شد و با تأیید‌های صورت‌گرفته، برخی هیئت‌ها نیز تمرینات را آغاز کردند. سال‌۹۸ برای اولین‌بار با هدف استعدادیابی و شناسایی بانوان مستعد در رشته پاراوزنه‌برداری و بررسی وضعیت ورزشکاران در این رشته، مسابقات قهرمانی کشور با حضور ۱۹ استان در دی برگزار شد که استقبال بسیار خوبی محسوب می‌شد و قرار شد نفرات برتر به تیم ملی دعوت شوند.

تغییرات محسوس در تیم خراسان

سال پیش تیم خراسان ۷ ورزشکار داشت و بانوان مشهدی با کمتر از ۳‌ماه تمرین، موفق شدند در اولین تجربه، ۵ مدال کسب کنند. ۲ طلا، یک‌نقره و ۲ برنز آمار بسیار خوبی در قدم اول بود. آن‌ها در بخش تیمی نیز به عنوان چهارمی رسیدند. اما تیم پاراوزنه‌برداری بانوان خراسان رضوی امسال تفاوت زیادی با تیم قبلی داشت، هرچند شرایط خاص امسال روی ورزش بیشترین تأثیر را گذاشت و بسیاری از ورزشکاران از شرایط ورزش حرفه‌ای دور شدند. امسال تنها ۳ ورزشکار راهی رقابت‌ها شدند و یکی از ورزشکاران سال گذشته یعنی فاطمه ناصر در این دوره هدایت تیم خراسان را برعهده داشت.
 
امسال جلیلیان به برنز رسید و عالمی‌نژاد نیز نایب‌قهرمان شد. در‌واقع جلیلیان برنز سال گذشته خود را تکرار کرد. عالمی‌نژاد نیز همان نایب‌قهرمانی سال قبل را دوباره به دست آورد؛ اما قهرمانی دسته ۵۵ با مهناز زرگرانی، وزنه‌بردار مشهدی، در اولین دوره بود، ولی او امسال دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند و عنوانی کسب نکرد. در این دوره خبری از حضور مهلا هودانلو، قهرمان مشهدی جوانان در سال گذشته نبود.

برترین‌ها شاید در پاراآسیایی

قرار بود اولین تیم ملی پاراوزنه‌برداری زنان در صورت تشکیل راهی مسابقات بین‌المللی امارات شود؛ امالغو شد. هدف‌گذاری فدراسیون، حضور در بازی‌های پاراآسیایی چین است؛ البته باید از نظر بدنی و تکنیکی به سطح مناسبی رسیده باشند. تنهامانعی که اکنون پیش‌روی ورزشکاران برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی وجود دارد، لباس ملی‌پوشان است؛ لباسی که برای رقابت‌های داخلی تأیید شده و منتظر تأیید فدراسیون جهانی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->