رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

هشدار طالبان به آمریکا درباره عواقب شکست توافق صلح دوحه

  • کد خبر: ۶۰۲۳۴
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
هشدار طالبان به آمریکا درباره عواقب شکست توافق صلح دوحه
وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرده است که زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا برای روند صلح افغانستان، به پایتخت‌های افغانستان و قطر سفر خواهد کرد تا گفتگو‌ها را با سران افغانستان، مقامات دولتی و نمایندگان طالبان از سر بگیرد.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است که خلیل زاد همچنین از دیگر پایتخت‌های منطقه که «دستیابی به یک توافق سیاسی عادلانه و بادوام» و نیز «آتش بس دائمی و جامع» در افغانستان به نفع آن‌ها خواهد بود، بازدید کرده و با مقامات آن کشور‌ها رایزنی می‌کند.

یک سال از توافق میان ایالات متحده آمریکا و طالبان می‌گذرد. براساس توافق نامه‌ای که میان این دو در دوحه امضا شد، واشینگتن موافقت کرد که در ازای قطع ارتباط و همکاری میان طالبان و مبارزان القاعده و آغاز مذاکرات صلح با دولت افغانستان، همه نیرو‌های خود را از خاک این کشور خارج کند. به گزارش «الجزیره»، پس از این گفت‎ وگو‌ها در سپتامبر سال گذشته، پیشرفتی در روند صلح افغانستان صورت نگرفته و خشونت‌ها در این کشور افزایش یافته است.
 
بر اساس توافق میان طالبان و آمریکا، نیرو‌های خارجی باید تا اول ماه می، یعنی کمتر از دوماه دیگر، خاک افغانستان را ترک کنند. این در حالی است که دولت بایدن هنوز در حال بررسی توافق نامه امضاشده در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ با طالبان است و مقامات ارتش آمریکا نیز بار‌ها از میزان زیاد خشونت‌ها در افغانستان انتقاد کرده اند.
 
به گزارش «میدل ایست مانیتور»، طالبان نیز به مناسبت سالگرد توافق دوحه، بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که به تعهدات خود در این توافق نامه، از جمله متوقف کردن حملات به مراکز استان‌ها و مراکز بزرگ نظامی و اطلاعاتی پایبند بوده است. در این بیانیه طالبان مجددا بر خواسته‌های خود تأکید کردند: خروج همه نیرو‌های آمریکایی از افغانستان تا تاریخ اول ماه می، حذف رهبران طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل و همچنین آزادی تعداد بیشتری از زندانیان طالبان. این گروه همچنین به ایالات متحده آمریکا هشدار داد که هرگونه تلاش برای تغییر شرایط توافق شده منجر به «شکست صلح» خواهد شد. این در حالی است که لوید آستین، وزیر دفاع دولت بایدن، هفته گذشته اعلام کرد که عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی به پیشرفت مذاکرات صلح درون افغانستان و کاهش حملات طالبان بستگی دارد.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->